וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: ריבית על יתרת זכות בעו"ש

סיון איזסקו

26.6.2012 / 19:23

זוהי הפעם השישית שהצעה זו מוגשת לבית המחוקקים. כיום נזקפים לזכות הלקוחות כ-70 מיליארד שקל, שהבנקים אינם משלמים עליהם ריבית

ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס) הגיש אתמול (ב') הצעת חוק שמטרתה לחייב את הבנקים לשלם ריבית על יתרות הזכות בחשבון העובר ושב. הצעות דומות הוגשו בעבר מספר פעמים על ידי ח"כים שונים אך לא עברו את הליך החקיקה. כעת מוגשת הצעת החוק בפעם השישית.

כיום "שוכבים" בחשבונות העו"ש של לקוחות הבנקים כ-70 מיליארד שקל בחשבונות העובר ושב מבלי שמשולמת בגינם ריבית, זאת על אף שהבנקים עושים שימוש בחלק ניכר מיתרות אלו לצורך מתן אשראי.

הבנקים משתמשים ביתרות העו"ש של הלקוחות לצורך מתן אשראי ללקוחות אחרים על סמך הסטטיסטיקות לפיהן על אף שמדובר בכספים נזילים שהלקוחות יכולים לכאורה למשוך בכל רגע נתון הרי שבפועל היקפי היתרות הנזילות בחשבונות הציבור נותרות כמעט ללא שינוי. על כן הבנקים משתמשים בחלק ניכר מהיתרות כאילו מדובר היה בכספים שהופקו בפיקדונות וזאת ללא תשלום ריבית לבעלי החשבונות.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "הואיל וכיום הבנקים גובים עמלה מהלקוחות על כל פעולה ומחייבים את חשבונם בריבית על יתרות חוב, יש לקבוע הסדר מקביל המחייב אותם לשלם ללקוחותיהם ריבית על יתרות זכות. בשנים עברו חלק מהבנקים שילמו ריבית זו, ונראה שיש לחדש נוהג זה כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully