וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הורדת הדירוג של גרמניה, עליות בוול סטריט

שלי אפלברג

26.6.2012 / 23:30

מדד נאסד"ק הוביל את העליות עם קפיצה של 0.6%. משרד האוצר של ספרד הצליח לגייס 3.1 מיליארד יורו בהנפקת אג"ח - סכום גבוה מהמצופה

המסחר בוול סטריט נחתם היום בעליות שערים למרות הודעת חברת הדירוג איגן ג'ונס על הורדת הדירוג של גרמניה מ AA- ל A+ עם אופק שלילי. דאו ג'ונס עלה ב-0.3%, מדד S&P 500 הוסיף 0.5%. נאסד"ק הוביל את העליות עם קפיצה של 0.6%.

משרד האוצר של ספרד הצליח לגייס 3.1 מיליארד יורו (3.9 מיליארד דולר), בהנפקת אג"ח לשלושה ולשישה חודשים - סכום גבוה מהמצופה - והביקוש לאג"ח היה גבוה. עם זאת, הריביות שנאלצה ספרד לשלם גבוהות מאוד לעומת מכרזים קודמים. הריבית הממוצעת על האג"ח לשלושה חודשים שהונפקו היתה 2.36%, לעומת ריבית של 0.85% בהנפקה קודמת ב-22 במאי. הריבית הממוצעת על האג"ח לשישה חודשים היתה 3.24%, לעומת 1.7% במכרז במאי.

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה אמש את דירוגי האשראי של 28 בנקים בספרד, כולל בנקו סנטנדר ו-BBVA הגדולים במדינה. מודי'ס נימקה את הורדת הדירוג במשבר החובות המחריף במדינה, וההפסדים הכבדים שנגרמו לבנקים כתוצאה מקריסת שוק הנדל"ן.

מדד ביטחון הצרכן האמריקאי לחודש יוני, התפרסם כאשר הוא מראה ירידה של 62 נקודות. קונצנזוס האנליסטים צפה כי קריאת המדד תסתכם ב-63.5% בהשוואה ל-64.9% בחודש מאי.

ב-19 מתוך 20 הערים המרכזיות בארה"ב, חלו עליות במחירי הבתים. מדד קייס שילר הראה כי המחירים עלו ב-1.3% בחודש אפריל, כאשר 19 מתוך 20 הערים רשמו עליות מחירים ו-18 מתוך ה-20 רשמו שיפור בתשואה השנתית. המשקיעים יכולים להתעודד כי בשום עיר המחיר לא הראה שפל חדש.

לדברי אייל דומן, סמנכ"ל ומנהל המחלקה הבינלאומית במגדל שוקי הון "מחזורי המסחר בארה"ב ממשיכים להיות נמוכים, כשבמסחר אתמול היה המחזור נמוך ב25% מהממוצע ברבעון האחרון.נראה כי קרנות הגידור וגופי ההשקעות בעולם ממשיכים לצפות להתערבות של הבנקים המרכזיים במשבר באירופה ונראה שמחזורי המסחר יישארו נמוכים עד לתחילת עונת הדוחות באמצע יולי".

חברות במרכז המסחר

ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק, אשר ספגה ביקורת על היעדר גיוון בדירקטוריון שלה, מינתה את סמנכ"לית התפעול שריל סנדברג לדירקטורית הראשונה בחברה. "שריל היא שותפתי לניהול פייסבוק", אמר מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג בהודעה שפירסם אתמול. "ההבנה שלה את היעדים וההזדמנויות שלנו לטווח הארוך והניסיון שלה בפייסבוק ובדירקטוריונים אחרים של חברות ציבוריות הופכים אותה למועמדת הטבעית לדירקטוריון".

ענקית התוכנה מיקרוסופט נסחרה על רקע הודעתה כי רכשה את הרשת החברתית יאמר (Yammer) תמורת 1.2 מיליארד דולר במזומן. רכישת יאמר נועדה לסייע למיקרוסופט להשתלב בתחום החם של רשתות חברתיות לארגונים, ובתחום הרשתות החברתיות בכלל שבו אין לה כיום דריסת רגל משמעותית.

מניות ישראליות במרכז

חברת אלביט מערכות שמנוהלת על ידי יוסי אקרמן תסחר על רקע זכייתה בחוזה בהיקף של 62 מיליון דולר להשבחת מטוסי תובלה מסוג C-130 עבור חיל האוויר הקוריאני.

טבע תמשיך לעורר עניין לאחר פסיקת בית משפט בארה"ב כי תיהנה מבלעדיות בשיווק קופקסון, תרופת הדגל של החברה המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה - לפרק זמן של שלוש שנים נוספות (עד ספטמבר 2015). בית המשפט קבע כי ארבע המתחרות של החברה - מיילן, נטקו, מומנטה וסנדוז - הפרו את הפטנטים על התרופה. עם זאת, ניתנה לחברות זכות לערער על ההחלטה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully