וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה כדאי להמיר כסף? לא בנתב"ג

רינה רוזנברג

27.6.2012 / 9:52

תייר שמיר יורו לשקלים בנמל התעופה בן גוריון נוכח לדעת ששער החליפין לפיו הומר המטבע היה 3.95 שקל ליורו - לעומת שער יציג של 4.87 באותו היום

ידוע שהמרת מט"ח בנתב"ג משתלמת פחות ללקוח מבחינת שערי החליפין שהחברות מציעות, אך שער החליפין שקיבל התייר ג' בשבוע שעבר היה נמוך מהצפוי. ג' נחת בנמל התעופה בן גוריון וביקש להחליף 100 יורו לשקלים כדי שיוכל לשלם למונית שתיקח אותו ליעדו. הוא ניגש לאחד מדלפקי ההמרה של גלובל אקסצ'יינג שנמצאים בשדה התעופה וקיבל עבור 100 היורו 369.9 שקל.


שיעורי המרת מטבע דולר. TheMarker
שיעורי המרת מטבע דולר/TheMarker

המרת המט"ח בוצעה לפי שער של 3.95 שקל ליורו, אף שבאותו יום השער היציג היה 4.87 שקל. בנוסף נגבתה מהלקוח עמלת שירות של 25.4 שקלים. לא מדובר בטעות מחשב או בטעות של נפקיד. למערכת TheMarker הגיעו תלונות נוספות בעניין מאנשים שחזרו מחו"ל וביקשו להחליף מט"ח לשקלים.


"הדלפק של החברה נמצא ממש מול היציאה מהאולם שבו נאספות המזוודות", מספר ישראלי ששב מברלין לפני כמה שבועות. "נחתנו בחמש לפנות בוקר, ורציתי להמיר את הכסף שנשאר לי מחו"ל כדי לחזור ברכבת לתל אביב. רק בדרך הביתה הבנתי שקיבלתי עבור שטרות היורו שהמרתי סכום מגוחך של שקלים - הרבה מתחת לשער היציג. הפסדתי הרבה כסף".


מתברר שבאופן גורף שערי החליפין שמציעה חברת גלובל אקסציינג' גבוהים יותר ללקוח בכל המרה של פחות מ–500 יורו. בסכומים גבוהים יותר, שער ההמרה קרוב לזה שמציע בנק הפועלים, הגוף השני שמפעיל לפי מכרז סניפי המרת מט"ח בשדה התעופה.


שיעורי המרת מטבע יורו. TheMarker
שיעורי המרת מטבע יורו/TheMarker

גלובל אקסצ'יינג' מודה שהיא גובה תעריף גבוה ביחס לנהוג בשדות תעופה בעולם, אך מציינת שהתעריף מצוין כחוק בשלטים ברורים. הסיבה לפער, לטענתה, היא התשלום לרשות שדות התעופה.


"התעריף הגבוה נובע בעיקר מהתשלום השנתי הגבוה יחסית שמשלמת החברה לרש"ת", נמסר מהחברה, "שנאמד במינימום של 24 מיליון שקל, לפני שאר הוצאות התפעול של עמדות החלפת הכספים. התשלום לרש"ת נקבע במכרז שבו זכתה החברה. החברה מעוניינת להעניק ללקוחותיה בכל העולם את השירות והמחיר הטובים ביותר. לכן, בימים אלה נמצאת החברה במשא ומתן עם רשות שדות התעופה להוזלת התעריף שהיא משלמת לרשות. הוזלת התעריף שמשלמת החברה לרשות תאפשר הוזלת תעריפים ללקוחות בנתב"ג".


מרש"ת נמסר: "הנהלת רש"ת מבצעת באופן שוטף בדיקה של שערי ההמרה. רש"ת רואה בחומרה רבה את חוסר שביעות הרצון משערי ההמרה לנוסעים הנכנסים. בימים אלה פועלת רש"ת לסיים הליך שיוביל לפתרון הנושא. יצוין כי בנתב"ג פועלים שני גופים להמרת מט"ח, ואף הוצבו שלטים גדולים הממליצים לנוסעים לבדוק ולהשוות מחירים בטרם ביצוע העסקה. יותר מ–80% מהעסקות מבוצעות באמצעות בנק הפועלים, הנוקט במחירים סבירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully