וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשיא של שלוש שנים: מתקרב ל-4 שקלים

שלי אפלברג

27.6.2012 / 16:13

השער היציג של הדולר נקבע היום ב-3.9390 השקלים לאחר עלייה של 0.639% - רמת שיא של שלוש שנים. היורו נסגר על 4.9184 שקלים

הורדת הריבית על ידי נגיד בנק ישראל לרמה של 2.25%, הכרזת הממשלה כי תגדיל את הגירעון בתקציב המדינה לעד 3% והמשך בריחת הזרים מהבורסה הישראלית גורמים להתחזקות הדולר. השער היציג של הדולר נקבע היום ב-3.9390 השקלים לאחר עלייה של 0.639%. הדולר עושה צעדי ענק לקראת רמת 4 השקלים ונסחר היום ברמת שיא של 3 שנים. גם היורו היציג נקבע בהתחזקות של 0.608% לרמת 4.9184 השקלים.

מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, ורד יצחקי, טוענת כי "הסיבה להתחזקות הדולר בזירה המקומית היא רכישות מט"ח מצד המגזר העסקי לקראת סוף הרבעון". יצחקי מעריכה כי הדולר צפוי להמשיך ולהתחזק בטווח הקצר אך לא לפרוץ את רמת ה-4 שקלים "שכן ברמה זו צפויים היצעי מט"ח רבים".

לדברי יצחקי, "אי הוודאות הגבוהה באירופה והחשש מהחרפת המשבר צפויה לתמוך בהיחלשות היורו כבר בטווח המיידי אל מול המטבעות המובילים, הסיבה היחידה שהיורו לא נחלש באופן משמעותי כבר היום הינה הציפייה של סוחרים לישיבת ראשי האיחוד האירופי מחר.

"הישיבה צפויה להיות סוערת על רקע הרצון להנפיק אירו-בונדס ואילו גרמניה היא המתנגדת העיקרית למהלך זה. אם לא יתקבלו החלטות אופרטיביות ברורות בישיבה מחר, ימשיך היורו להיחלש כאשר התנועה עשויה להתקבל אף לעבר רמת ה-1.18 דולר ליורו. היחלשות היורו תומכת אף היא בפיחות השקל אל מול הדולר בשוק המקומי".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully