וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בעליות קלות

שלי אפלברג

27.6.2012 / 17:13

מדדי אגרות החוב ירדו בעקבות ההחלטה על הרחבת הגירעון אך המסחר בבורסה התל אביבית נחתם ביציבות. ת"א 25 ות"א 100 נסגרו בעלייה של 0.2% כל אחד

המסחר בבורסה נסגר במגמה מעורבת. הורדת הדירוג של גרמניה לא השפיעה על המסחר אך החלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להגדיל את הגירעון בתקציב המדינה ולא להעלות מסים על רקע התחדשות המחאה החברתית השפיעה על מדדי אגרות החוב שסיימו את היום בירידות חדות.

מדדי ת"א 25 ומדד ת"א 100 נסגרו בעלייה של 0.2% על רמה של 1066.3 ורמת 978.4 נקודות בהתאמה , ת"א בנקים נסגר בירידה של 0.9%, נדל"ן 15 עלה ב 0.1%, מדד הנפט והגז סיים בעלייה של כ-0.1%. מדד "הפחד" התל אביבי נסחר בירידה של 5.4%.

מדד ת"א תקשורת תיקן את הירידות של 1.1% בתחילת היום וסיים בירדה של 0.1% בלבד . פרטנר סגרה בעליות של 1%, סלקום יורדה ב-4.3%, HOT עלתה ב-1.1% ו בזק סגרה בעלייה של 3.3%.

מחזורי המסחר בבורסה המשיכו להיות מאוד נמוכים והסתכמו ב-709 מיליון שקל בלבד. מדדי התל בונד ממשיכים לסבול מסנטימנט שלילי וצנחו. מדד התל בונד 20 השיל מערכו כ-0.2% מדד התל בונד 40 עם ירידה של 0.4% ומדד התל בונד 60 עם ירידה של 0.3% . גם התל בנוד השקלי נסחר בירידה של 0.3% כאשר מדדי התל בונד הצמודות נסחרו בירידה של 0.25%

אי.די.בי אחזקות סדרה ד ד נסחרה בירידה של 6.5% לתשואה של 49.76%.

השחרים (אגרות חוב השקליות הלא צמודות) לטווח בינוני יורדות בכ-0.2%-0.3% והקצרות יורדות בעד 0.1%. אלעד בורשטיין, מנהל חדר המסחר באקסלנס ברוקראז' מסביר את הירידות על רקע העובדה כי "יעד הגירעון נפרץ ולכן המשקיעים צופים כי כמות ההנפקות של הממשלה תגדל בשביל לספק את צורכי הגירעון, ולפיכך לא תהיה חסרה סחורה בתחום זה בשוק".

עוד ציין בורשטיין כי "אגרות חוב הצמודות הממשלתיות מגיבות להודעה כי צומצמה הכוונה להעלאת המיסים, ויורדות בעד 0.4%". לדבריו, עליית המדד היתה אמורה להשפיע על הצפי לאינפלציה אך פערי האינפלציה נראים פחות אטקרקטיבים למשקיעים.

ראש הממשלה ושר האוצר החליטו כי יעד הגירעון ב-2013 יעלה מ-1.5% ל-3%. נגיד בנק ישראל סנטלי פישר התנגד למהלך וטען כי גירעונות גדולים אינם בני קיימא שכן הם פוגעים בגמישות הממשלה להפעיל מדיניות פיסיקלית ככלי מייצב למשק.

במרכז המסחר

בסוף יום המסחר הוציא דש ברוקראז' המלצת קנייה לכל מגזר הנפט והגז עקב אמונה בהסדרת הרגולציה בתחום

כיל נסחרת על רקע העליה במחירי התירס בעקבות בצורת בארה"ב אשר הובילה לעלייה בכל הסקטור.

קרדן אן.וי נסחרת על רקע המשא ומתן למיזוג בין החברות הבנות של קבוצת אשטרום , אשדר , לבין קרדן נדל"ן .

בעל השליטה בבנק דיסקונט מתיו ברונפמן בדרך לבצע הסדר חוב בחברה נוספת שבשליטתו, ישראלום . לאחרונה האג"ח של ישראלום נסחרות בתשואות של 30%-45% על רקע החשש כי בעלי השליטה ברונפמן ושלום פישר עומדים להציע הסדר חוב.

אליעזר פישמן, בעל השליטה ב מירלנד ו כלכלית ירושלים , מכר אג"ח של מירלנד בתשואה של 14%. מניית כלכלית ירושלים נפלה אתמול במסחר ב-5.1% אך איגרות החוב של החברה ושל חברת מבני תעשיה , גם היא מקבוצת פישמן, שמרו על יציבות.

שלוש חברות גדולות כשלו באחרונה בגיוסים שביצעו. החברה לישראל שבשליטת עידן עופר הצליחה לגייס כ-570 מיליון שקל למרות כוונתה לגייס 750 מיליון שקל. הבינלאומי הצליח לגייס כ-4.5 מיליון שקל בהנפקה הציבורית כאשר את השלב המוסדי סיים עם גיוס של 250 מיליון שקל לאחר שרצה לגייס כ-300 מיליון שקל. שלמה החזקות אשר התכוונה לגייס כ-100 מיליון שקל הצליחה לגייס רק 85 מיליון שקל ובשלב הציבורי נרשמו ביקושים אפסיים.

היום לא יתחדש המסחר באג"ח סדרה ב' ו ג' של טאו עקב העמדה של החוב על סך 310 מיליון שקל לפירעון מיידי. אילן בן דב, בעל השליטה, הודיע אתמול כי אינו מחויב למתווה העקרונות שנחתם מול המחזיקים עקב התנאים המתלים שאינם מתקיימים בהסכם. בנוסף, אקסלנס הודיעה אתמול כי אם עד יום חמישי לא תפרע החברה את יתרת החוב על סך של חצי מיליון שקל כלפיה, היא תממש את הביטחונות הקיימים בידה וביניהן מניות חברת סאני שבשליטת בן דב.

גם ענף הפלסטיק חווה באחרונה שורה של ארועים, נסיונות השתלטות והסדרי חוב. פלסטו?שק מציעה לבעלי האג"ח של אקסטרא פלסטיק להפחית את החוב לבנקים ב-5 מיליון שקל. החוב לנושים הלא מובטחים - בעלי איגרות החוב ביניהם - יקוצץ ב-45% ויתרתו תומר לאיגרות חוב חדשות וסחירות של פלסטו?שק. אקסטרא פלסטיק תקצה לפלסטו?שק בתמורה להזרמת הכספים מניות, כך שהחברה תהיה בבעלותה המלאה של פלסטו?שק ומניותיה יימחקו מהמסחר בבורסה.


מניית בונוס ביוגרופ חברת הביוטכנולוגיה המפתחת טכנולוגיה המאפשר לגדל שתלי עצם אנושית מזנקת במסחר ב-21% במחזור של 10 מיליון שקל על רקע הדיווח כי התקשרה היום בשני הסכמי הקצאה פרטית. העסקה התבצעה בשער של 48 אגורות שהיה גבוה ממחיר הנעילה אמש של 47 אגורות למניה. המניות שהוקצו למשקיעים הפרטיים יהיו חסומות למימוש במשך שנתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully