וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות נתוני מקרו חיוביים - עליות בוול סטריט

נמרוד הלפרן

27.6.2012 / 23:12

המדדים דאו ג'ונס ונאסד"ק נסגרו בעליות של 0.7%. אנליסטים של בתי ההשקעות המובילים בוול סטריט החלו היום לסקר את מניית פייסבוק

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה היום השני ברציפות, לאחר שנתוני מקרו כלכליים חיוביים פורסמו היום בארה"ב. נתונים אלה האפילו בהשפעתם על חששות המשקיעים מפני תוצאות מאכזבות של פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתיפתח מחר.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.7%; מדד S&P 500 שטיפס אתמול ב-0.5%, עלה היום ב-0.9%. המדד, שנפל ב-9.9% משיא של 4 שנים שרשם ב-2 באפריל ועד ל-1 ביוני, התאושש מאז ועד אתמול ב-3.3%. מדד נאסד"ק טיפס היום ב-0.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 1.62%.

נתוני מקרו חיוביים בארה"ב

הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו בשיעור חד מהצפוי, והחוזים למכירת בתים קיימים זינקו לשיא של יותר משנתיים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדלו בחודש מאי ב-1.1% - גידול ראשון זה שלושה חודשים - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 0.5%. בניכוי הזמנות למוצרים בתחום התחבורה, הנחשבים לתנודתיים, גדלו ההזמנות למוצרים בני קיימא ב-0.4% לאחר ירידה של 0.6% באפריל. תחזית הכלכלנים היתה לגידול חד יותר של 0.7%. נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא של חודש אפריל תוקנו כלפי מטה לירידה של 0.2% לאחר שדווח במקור כי נותרו ללא שינוי.

מספר ההחוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב זינק בחודש מאי ב-5.9% לעומת החודש הקודם לרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2010, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.5% בלבד. היקף החוזים למכירת בתים גבוה ב-13.3% לעומת חודש מאי 2011.

ממתינים לפסגה האירופית

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד, יקיימו היום פגישת הכנה לקראת פסגת מנהיגי אירופה בת היומיים שתיפתח מחר בבריסל. העיתון הבריטי "גרדיאן" דיווח היום כי מרקל מבקשת לגבש בפגישה היום הבנות עם הולנד על רקע הפערים בין עמדותיהם ביחס לדרך הנכונה לטפל במשבר החוב באירופה, בניסיון למנוע פיצוץ של הפסגה.

"באופן כללי, השוק ממתין לראות מה יתרחש בפסגת האיחוד האירופי", אמר היום אנדרס מולר לומהולץ, אנליסט בכיר בדנסק בנק, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "מרבית האנליסטים והפרשנים מעריכים כי צפויה אכזבה נוספת. הדבר המצחיק הוא שהפעם הציפיות הן מראש נמוכות מאוד. אם יצליחו בפסגה להימנע מקרע גלוי עם ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, יתכן שבסופו של דבר האכזבה לא תהיה כה גדולה", הוסיף.

מרקל אמרה אתמול בישיבה של מפלגתה כי "אירופה לעולם לא תישא בנטל חוב משותף כל עוד אני חיה", והזהירה מפני מצב בו מנהיגי אירופה יתמקדו בפסגה ברעיון של הנפקת אג"ח אירופיות משותפות (יורו בונדס), במקום בצורך להאיץ את הרפורמות המבניות בגוש היורו. בניגוד למנהיגת גרמניה - הכלכלה הגדולה ביותר בגוש היורו - מנהיגי צרפת, איטליה וספרד תומכים ברעיון של הנפקת אג"ח אירופיות משותפות.
חברת דירוג האשראי איגן ג'ונס הורידה אתמול את דירוג האשראי של גרמניה לדרגת A פלוס לעומת דירוג קודם של AA מינוס, עם תחזית דירוג שלילית. חברת דירוג האשראי הדגישה כי הסיכון של פגישת יוון מגוש היורו מכביד על הדירוג של גרמניה. בניגוד לאיגן ג'ונס, שלוש חברות דירוג האשראי הגדולות - סטנדרד אנד פור'ס (S&P), פיץ' ומודיס - מעניקות לגרמניה דירוג אשראי מושלם של AAA עם תחזית דירוג יציבה.

מניות במוקד: גוגל, פייסבוק וניוז קורפ

ענקית האינטרנט גוגל חשפה היום את הגירסה החדשה ביותר של מערכת ההפעלה לסלולר אנדרואיד, המכונה "ג'לי בין" (Jelly Bean), וכן מחשב טאבלט משלה בשם "נקסוס 7", במסגרת כנס המפתחים של החברה שנפתח היום בעיר סן פרנסיסקו בקליפורניה. כמו כן, חשפה גוגל סטרימר מדיה ביתי בשם "נקסוס Q", שצורתו כצורת כדור, ומאפשר להעביר תוכן דיגיטלי למכשיר הטלוויזיה ולרמקולים בבית.

חברת המדיה ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק אישרה אתמול כי החברה שוקלת להתפצל לשתי חברות נפרדות. הפיצול יפריד בין חטיבת הסרטים והטלוויזיה של החברה, הכוללות בין היתר את אולפני הסרטים פוקס המאה ה-20 וערוצי הטלוויזיה של פוקס, לבין חטיבת העיתונות והוצאת הספרים של החברה, הכוללות עיתונים דוגמת "וול סטריט ג'ורנל" ו"טיימס" הלונדוני, כמו גם את הוצאת הספרים הרפר קולינס.

אנליסטים של בתי ההשקעות המובילים בוול סטריט החלו היום לסקר את מניית פייסבוק, חודש לאחר הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) של חברת הרשתות החברתיות הגדולה בעולם.

מרבית האנליסטים כתבו בדו"חותיהם כי קיים פוטנציאל ארוך טווח עבור פייסבוק, והעריכו כי החברה צפויה לכבוש נתח משמעותי בשוק הפרסום המקוון. עם זאת, הזהירו האנליסטים מפני מספר סיכונים בעיקר לאור המודל העסקי של פייסבוק שאינו ברור לחלוטין וכן הספקות לגבי יכולתה של החברה להשתלב בשוק שירותי הסלולר.

אנליסטים של ברקליס קפיטל, סטיפל ניקולס וסיטי העניקו המלצת "החזק" למניית פייסבוק, ואילו אנליסטים של מורגן סטנלי, ו-RBC קפיטל מרקטס העניקו למניה המלצת "קנייה". האנליסט סקוט דויט ממורגן סטנלי, החתם המוביל בהנפקה של פייסבוק, העניק למניה המלצת "משקל יתר" עם מחיר יעד של 38 דולרים. דויט ציין כי פייסבוק מסוגלת למנף את בסיס המשתמשים הגדול שלה כדי לגרוף רווחים בשוק הסלולר.
עם זאת, אנליסטים של ברקליס הביעו חשש לגבי יכולתה של החברה להשיג הכנסות משמעותיות מהרחבת פעילותה בתחום הסלולר. האנליסטים של ברקליס העניקו למניה מחיר יעד של 35 דולרים, ואילו האנליסטים של RBC קבעו מחיר יעד של 40 דולר.

מניית פייסבוק, הונפקה במחיר של 38 דולר, נפלה בשבועות הראשונים לאחר ההנפקה לשפל של 25.52 דולר למניה, בטרם שבה והתאוששה ביותר מ-20% בשבועיים האחרונים.
עוד במגזר הטכנולוגיה: בית משפט בארה"ב קיבל עתירה שהגישה אפל נגד סמסונג הדרום קוריאנית, ואסר על מכירת מחשב הטאבלט של סמסונג, גלקסי טאב 10.1, בתחומי ארה"ב, כל עוד נמשכת המחלוקת בין שתי ענקיות הטכנולוגיה בתחום הפטנטים. אפל טוענת כי סמסונג הפרה את הפטנט שהל על עיצוב אייפד, וכי העתיקה את מראה הטאבלט הפופולרי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully