וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי בן גור ירצה 8 חודשי מאסר בפועל

יסמין גואטה

28.6.2012 / 13:33

בצעד חריג קבע בית המשפט העליון כי בית המשפט המחוזי ידון מחדש בגזר דינו של רואה החשבון קובי בן גור שהורשע במתן שוחד בפרשת רשות המסים. עונשו הוחמר

איש העסקים ורואה החשבון, קובי בן גור, ירצה 8 חודשי מאסר בפועל, כך קבע היום שופט בית המשפט המחוזי בפתח תקוה, זכריה כספי. בן גור הורשע לפני כשנה במתן שוחד לג'קי מצא ולאורנה בכר, עובדת הרשות, וכן בשידולם של מצא ועובד אחר, שמואל בוברוב להפר אמונים.

לפני כשנה, גזר עליו השופט כספי 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, אך לפני כחודשיים קבע העליון בצעד נדיר כי בית המשפט המחוזי ידון שוב בגזר דינו של בן גור לאחר שהפרקליטות העלתה ראיות חדשות המעלות ספק בנוגע למסמכים שהציג בן גור בנוגע למצבו הרפואי.

בפסק הדין, נכתב כי: "עוד קודם לכן - נתגלה באקראי כי בן גור נסע לתאילנד שלא בלוויית רעייתו, וכי בעת שעוכב בטעות בנמל התעופה נצפה כמי שמתנהג באופן טבעי ורגיל לחלוטין. באחרונה בוצע מעקב אחרי המשיב גם מטעם המדינה, שתוצאותיו מלמדות כי הוא מתפקד באופן רגיל וללא השגחה".

"מסקנתי דאז, כמסקנתי גם היום, היא כי אילו הייתי צריך לגזור את עונשו של הנאשם רק על פי מידת החומרה ושיקוליה, הייתי גוזר את עונשו למאסר בפועל מאחורי סורג ובריח", אמר השופט. "מה שהוליך אותי שלא לעשות כן הוא, ככלל, שיקולי הקולא ובהם הודיית הנאשם ולקיחת אחריות על ידו, כמו גם חרטתו. גם פועלו הטוב במשך שנים כדברי עדי האופי נזקף לזכותו".

אולם, הדגיש השופט, "השיקול המרכזי שעמד לנגד עיניי כרוך במצבו הרפואי. המחלה הקשה שחווה לפני שנים אחדות ובעת מתן גזר הדין המקורי התעורר חשש, על פי חלק מן הסימנים כי שבה לפוקדו". לדברי השופט, מחלתו של בן גור היא שהביאה אותו "ליטות לו חסד ורחמים ולא לשולחו מאחורי סורג ובריח כפי שראוי היה".

כספי התייחס לפער בין מצבו הרפואי של בן גור כפי שהוצג לפני בית המשפט לבין מצבו הרפואי האמיתי, ואמר: "התיעוד הרפואי הכולל הוא מביך. אינני חפץ להשתמש בביטויים אחרים, שכן כותבי המסמכים הרפואיים מטעם הנאשם, לא זומנו להעיד ולא נתבקשו ליתן הסברים על אבחנותיהם".

יחד עם זאת, הדגיש השופט כי "התיעוד הרפואי איננו יוצר תמונה אחידה, אלא מציג מצב המשתנה, לעיתים מן הקצה אל הקצה, ועד כדי השתאות רבתי, באשר לתהפוכות האלה". השופט הוסיף, "אין לי צורך לבחון את הדברים מעבר לקביעה לפיה התיעוד הרפואי יוצר מבוכה של ממש, עם חשדות רציניים, שמא לא הכל כשר, או לכל הפחות נכון, בממצאים שבתיעוד הזה".

"במצב עניינים זה, כאשר נחלש ממשית השיקול הרפואי, גוברת ידו של השיקול הציבורי שמשמעותו הצורך בענישה מחמירה של מאסר בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully