וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הפסגה באירופה: ירידות באחד העם

דרור רייך

28.6.2012 / 16:52

למרות שיום המסחר בבורסה התל אביבית נפתח בעליות התהפכה המגמה והמדדים נסגרו במגמת ירידה. ת"א 25 ירד ב-0.8% ואילו ת"א 100 ירד ב-0.9%

יום המסחר האחרון של השבוע נחתם בירידות שערים לאחר שנפתח במגמה חיובית. עיניי המשקיעים נשואות לפסגת מנהיגי אירופה - שאולי תעלה רעיונות חדשים לפתרון משבר החובות המתגלגל ביבשת.

בתום המסחר מדד ת"א 25 השיל 0.8%, מדד ת"א 100 נחתם בירידה של 0.9%, ת"א בנקים רשם את הירידה החדה ביותר של 2.9% בהובלת לאומי ופועלים שהשילו 3.2% כל אחת, מדד נדל"ן 15 רשם ירידה של 2.7% ומדדי התל בונד נחתמו במגמה מעורבת. מחזור המסחר עמד על 1.6 מיליארד שקל, כאשר 600 מיליון שקל מתוכו שייכים לפקיעת האופציות.

עם פתיחת המסחר, פקעו אופציות המעו"ף לחודש יוני בעלייה של 0.75% ברמה של 1,074 נקודות כאשר הפקיעה ריכזה מחזור נמוך במיוחד.

זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון התייחס לפקיעה היום, לדבריו, "הפקיעה הנוכחית היתה מינורית הן במחזורי המסחר בשבוע קדם פקיעה, הן בכמות הגלגולים בין הגופים הגדולים, הן במספר הפוזיציות הפתוחות בשוק והן בתנודתיות שסבבה סביב 1,070.

עוד אמר פניני, "סטיות התקן באופציות ליולי עומדות על כ-20%. זהו שבוע שני בו סטיות התקן בישראל, גבוהות ממדד הויקס, כשבשוק המקומי חשש גדול מתנודה עקב נזילות נמוכה ותפקוד לקוי בשוק האג"ח".

בגזרת המניות בולטות לרעה אפריקה ישראל שאיבדה 6.25% מערכה על רקע התפטרותו של איזי כהן, טאואר הדואלית החסירה 4.5%, מבטח שמיר ונורסטאר החסירו 4.2% כל אחת ו-HOT שהודיעה על רכישה עצמית של החוב השילה 3.9% מערכה

בולטות לחיוב - איזיציפ' שהתחזקה ב-1.9%, אסם שהוסיפה 1.8% לערכה, פוטומדקס טיפסה ב-1.75% לאחר שקיבלה המלצת קנייה, לייבפרסון מפתחת הצ'אטים עלתה ב-1.36 ואבנר התחזקה ב-1.27%.

בני דקל אנליסט המסחר של בנק איגוד מתייחס ליום המסחר התנודתי וציין כי "במקביל למסחר בגרמניה המדדים עברו בתוך שעה וחצי מעליות לירידות - כאשר אי הוודאות מאירופה עדין מעיב על המחסר באחד העם". עוד הוסיף דקל כי "הפקיעה היום הייתה נמוכה במיוחד לעומת הפקיעות שהיינו רגילים אליהם בתקופה האחרונה - וזאת בעיקר בגלל המוסדיים שנמצאים 'בבונקר' כבר מספר חודשים".

פרופ' מנואל טרכטנברג, שעמד בראש ועדת טכרטנברג לשינוי כלכלי-חברתי, התייחס למחאת הזעם של אנשי המחאה בסוף השבוע שעבר ובפאנל שעסק בשאלה "לאן הולכת המחאה - אם בכלל?" בפורום קיסריה - כנס אלי הורביץ לחברה וכלכלה המתקיים כעת.

לדבריו, לא ניתן לשחזר את קיץ 2011. "במשך שבועות שאלו אם המחאה תתחדש", אמר טרכטנברג, "ואני לא הבנתי את השאלה. בקיץ 2011 קרה משהו מכונן שקורה אחת לדור, האם אפשר לחדש אירוע כזה? כמובן שלא", אמר טרכטנברג.

חו"ל

רבים מצפים שמנהיגי אירופה המתכנסים היום לפסגה בבריסל, יגיעו להסכמה בנוגע לאיחוד בנקאי ואולי גם תקציבי - ויצליחו לבלום את משבר החובות בגוש היורו. "הצלחת או כשלון התוכנית, כמו דברים רבים אחרים בגוש היורו, תלויים בעיקר באנגלה מרקל", נכתב היום במאמר המערכת של בלומברג.

אמש, בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה היום השני ברציפות, לאחר שנתוני מקרו כלכליים חיוביים פורסמו היום בארה"ב. מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.7%; מדד S&P 500, עלה ב-0.9%. מדד נאסד"ק טיפס ב-0.7%.

מניות במרכז

איש העסקים לן בלווטניק קיבל מימון מבנק דיסקונט ובנק HSBC לרכישת השליטה בחברת כלל תעשיות מאי.די.בי פיתוח שבשליטת נוחי דנקנר - כך נודע ל-TheMarker. המימון צפוי לאפשר לבלווטניק לסגור את העסקה עליה חתם עם אי.די.בי פיתוח בחודש מאי לפיה קבוצת Access Industries, שבשליטתו תרכוש השליטה (49.9%) בכלל תעשיות (כת"ש) תמורת 1.27 מיליארד שקל. הסכום העסקה משקף לחברה שווי של 2.55 מיליארד שקל.

"בנק דיסקונט נסחר בדיסקאונט של 45% על מכפיל ההון שלו ביחס למתחרים". כך אומר הבוקר דן הרוורד, אנליסט בכיר בדויטשה בנק, שהעלה המלצתו לבנק ל"קניה". בסקירתו מסביר הרוורד כי ההמלצה לבנק דיסקונט שודרגה ל"קניה" כיוון שהוא נסחר בפער מכפילים גדול מהרגיל ביחס לבנקים המתחרים, עם מכפילים שמתחת ל-0.4 על ההון ומכפיל של 5.5 על הרווחים. "בעוד שבנק דיסקונט נסחר מסורתית בדיסקאונט מכפיל הון ממוצע של 25% לעומת המתחרים, נכון לעכשיו הוא נמצא בדיסקאונט של 45%. הפרמיה ההיסטורית שלו על בסיס מכפיל הרווח של 10.5 לעומת מכפיל 9.5 אצל המתחרים, הפך לאחרונה לדיסקאונט 5.5 לעומת 7.1" אומר הרוורד.

מנכ"ל אפריקה ישראל איזי כהן מסיים את תפקידו בחברה לאחר קצת יותר מ-4 שנים. קבוצת אפריקה הודיעה לבורסה בת"א כי יו"ר דירקטוריון ובעל השליטה בקבוצה, לב לבייב, הגיע לסיכום עם כהן כי יסיים את תפקידו. עם זאת, מועד התפטרותו טרם נקבע. כמו כן, מציינים בחברה כי בכוונת לביייב להביא לאישור דירקטוריון בישיבתו הקרובה, את קידום של אברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל החברה הבת אפריקה תעשייות לתפקיד מנכ"ל הקבוצה.

שישה עובדי החברה הישראלית אורבוטק מואשמים בדרום קוריאה בריגול תעשייתי, לטובת חברות טכנולוגיה סיניות וטיוואניות. התובע בסיאול, ציין אתמול כי העובדים הישראלים העבירו מידע אודות טכנולוגיה החדשה של סמסונג ו-LG בתחום מסכי טלוויזיה ליצרנים מסין וטייוואן. אף שבתביעה לא צויין שם החברה המעסיקה את עובדים מואשמים, מסמסונג ו-LG הצביעו על אורבוטק הישראלית, כך לפי סוכנויות הידיעות.

די מדיקל, יצרנית משאבות אינסולין, יוצאת למהלך שיגרתי ואופייני לחברות הביומד ומגייסת הון בבורסה. יחד עם זאת, החברה נוקבת במחיר מינימלי המוצע למשקיעים עבור מניותיה, הנמוך ב-25% ממחיר בשוק, וגורמת לצניחת המניה במסחר. זאת לאחר מהלך דומה שעשתה בינואר השנה. גם אז חתכה החברה כ-25% מערך אחזקות המשקיעים.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully