וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: גילה אדרעי פגעה בעובדי הרכבת

דניאל שמיל

28.6.2012 / 22:25

המאבק על ייצוג אחד הוועדים הגדולים במדינה נמשך ובהסתדרות מבטיחים 10% תוספת שכר לעובדים. יו"ר ארגון עובדי התחבורה שלח מכתב המסביר את ההחלטה

יממה אחרי השעייתה של גילה אדרעי, וכמה שעות אחרי שפוזר הוועד, נשלח הערב (חמישי) מכתב מטעמו של אבי אדרי, יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, המסביר את ההחלטה, ומבטיח גם הטבות לעובדים בניסיון למנוע מעבר לארגון עובדים אחר.

במכתב מצוין כי אחרי שנחתם הסכם עקרונות בין העובדים לממשלה, נדרשים העובדים לנהל מו"מ כדי ליצור הסכם קיבוצי חדש ומפורט. בבית הדין לעבודה נקבע כי הצדדים ינהלו מו"מ אינטנסיבי עד לחתימת ההסכם. אולם, אדרי מציין: "למרות החשיבות העליונה בקיום המו"מ לטובת כלל עובדי הרכבת, סירבה גילה אדרעי להשתתף בדיוני המו"מ, וחמור מכך, סירבה להתייצב לדיון בביה"ד לעבודה בת"א כשהיא המצהירה היחידה בתיק שהוגש מטעם ההסתדרות וועד העובדים (אי התייצבות עלולה להוביל למחיקת התיק שהגשנו)".

ההתנהלות הזו מוגדרת כ"פגיעה באינטרסים של עובדי הרכבת" והמצב מסכן את החתימה על הסכם הקיבוצי. אתמול שוב סירבו אדרעי וראשי הוועד ליטול חלק במו"מ, ולכן, לשם "הקטנת הנזק של עובדי הרכבת היינו חייבים לפעול להפסקת ההתנהלות של ועד העובדים שמעכבת את ההתקדמות לחתימה על הסכם קיבוצי".

אדרי מבטיח כי עד לבחירות לוועד חדש, בכוונת ההסתדרות לדרוש העלאה של 10% בשכר לעובדי הרכבת (מתוך 25% העלאה שהובטחו לעובדי הרכבת) ולהמשיך במו"מ להסכם קיבוצי. המכתב מסתיים בהצהרה כי "ההסתדרות בכלל ואיגוד עובדי התחבורה בפרט ימשיכו להיות הבית החם והאמיתי של עובדי הרכבת כפי שהיו מאז ומעולם".

בינתיים, גם ארגון כוח לעובדים ממהר לתמוך בוועד המודח, בניסיון לצרף את עובדי הרכבת לשורותיו. חברי ועד העובדים של "חיפה כימיקלים" המאוגדים בארגון, ביקרו בתחנת רכבת בחיפה כדי לתמוך בוועד המודח. באיגרת שמסרו ראשי הוועד נכתב כי "רק אתמול שמענו שבכוונת ההסתדרות להשעות את יו"ר וועד הרכבת, וכבר מתברר שבמשפט שדה, הודחה יו"ר הוועד ולאחריה פוזרה המועצה. שוב הוכח כי במלחמתה של ההסתדרות בוועד דעתן המגן בחירוף נפש על זכויות העובדים תוך תשלום מחיר אישי, אין להסתדרות גבולות".

אתמול בערב החליטו ראשי ההסתדרות על השעיית הוועד ברכבת, והבוקר פוזר הועד כולו, בשל התנהלות שהוגדה כמסכנת את המשך המו"מ להבטחת זכויות העובדים. הבוקר התקיימה ישיבת ועד, (שכונסה ללא אישור, לטענת ההסתדרות), אך לא נתקבלו עדיין אחריות. בידי חברי הועד המודחים יש אפשרות לעבור לארגון עובדים אחרים, עם יאספו יותר מחצי מחברי הרכבת, או לקבל את הדין ולסיים את תפקידם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully