וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדי התייעלות: פלאפון תפטר עובדים

29.6.2012 / 18:42

במסגרת איחוד אגף התוכן והשיווק של החברה, הודיעה פלאפון כי תפטר בימים הקרובים כ-150 עובדים משורותיה. הסיבות: תחרות בשוק המקומי והמעבר לצריכת תוכן ממפתחים צד ג'

חברת פלאפון מתחילה בימים אלו בצעד רחב של פיטורי עובדים במהלכו תפטר כ-150 אנשים, רובם אנשי שיווק ותוכן, וזאת במסגרת איחוד אגף התוכן והשיווק של החברה. במסגרת כך, עזב את החברה גיא באומן, סמנכ"ל התוכן והמוצרים, והיחידה הממוזגת תעבוד תחתיו של סמנכ"ל השיווק אסף עופר.

סיבה אחת לפיטורים היא התחרות בשוק המקומי. כניסת חברות הסלולר החדשות לענף, גולן טלקום ו-HOT מובייל, חתכה את הכנסות החברות הוותיקות והן נוקטות צעדי קיצוצים על מנת לשמור על הרווחיות שלהן. סיבה שנייה היא מגמות עולמיות, במסגרתן הצרכנים עוברים לצרוך תוכן ממפתחים צד ג' ולכן אין להם עוד צורך במוצרים של חברות הסלולר, כך למשל תוכנת הניווט Waze החינמית מחליפה את הנוויגטור בתשלום של חברת פלאפון.

לקוחות גולשים באינטרנט הסלולרי ואינם נזקקים יותר לפורטל WAP וגם מוצרים של פלאפון כמו Musix ו- SmartMail מאבדים חשיבות בעולם של אייפון ואנדרואיד. מסיבה זו מצטמצמות מחלקות התוכן. יש הטוענים כי חברות התוכן הופכות ל"צינורות טיפשים" (Dumb Pipes) והתחרות ביניהן היא לא על המוצרים אלא על איכות הרשת. לפלאפון יש עדיפות בהיבט הרשת על מתחרותיה. בפרטנר וסלקום גם פוטרו מספר עובדים, אך במספר נמוך יותר. פלאפון מפטרת יותר עובדים משתי מתחרותיה למרות שהציגה את שחיקה נמוכה יחסית בסיכום הדו"חות של הרבעון הראשון 2012.

פיטורים מסיביים בשלושת חברות הסלולר הוותיקות

החברה הציגה שחיקה רבעונית בהכנסות משירותים בסך 12% בדומה לפרטנר, סלקום הציגה שחיקה של 22%. בכל נתוני הרווח פלאפון נשחקה פחות מהמתחרות וה- EBITDA שלה ירד ב-25% מול 33% בפרטנר ו-36% בסלקום. גם שיעור ה-EBITDA מההכנסות בחברה הוא הגבוה בענף (אחרי שנים שבהם פלאפון פיגרה בנתון) ועומד על32% מול 28% בפרטנר ו-31% בסלקום.

מלבד מכתבי הפיטורים הנקודתיים, כל שלושת חברות הסלולר הגדולות והוותיקות עוסקות בצמצום מסיבי של מספר העובדים שמתבצע בעיקר על ידי עצירת גיוסים. כל חברה הורידה ממצבתה כבר מאות עובדים בחצי השנה האחרונה, ופרטנר דיווחה בדו"ח האחרון שלה כי "החל מאוקטובר 2011 ועד לסוף אפריל 2012 צומצמו כ- 1,440 משרות".

פלאפון סירבה להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully