וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הסחורות רשמו הזינוק החד ביותר זה שלוש שנים

נמרוד הלפרן

30.6.2012 / 0:12

האירו נוסק ב-2% מולר הדולר והנפט השלים הרבעון הגרוע זה ארבע שנים. הזהב קפץ ב-3.5% ונסגר מעל 1,600 דולר לאונקייה. האמברגו האירופי על נפט אירני ייכנס לתוקף מחר

מחירי הסחורות רשמו את הזינוק היומי החד ביותר זה שלוש שנים, אולם נפלו בסיכום רבעוני, לאחר שמנהיגי אירופה הסכימו לרכך את התנאים להענקת הלוואות חירום לבנקים בספרד ולסיוע אפשרי לממשלת איטליה. מחיר הנפט הגולמי התאושש משפל של תשעה חודשים ונסק ביותר מ-9% לקראת כניסתו לתוקף של האמברגו האירופי על יבוא נפט מאירן ביום ראשון הקרוב. עם זאת, מחירי הנפט השלים את הנפילה הרבעונית החדה ביותר זה ארבע שנים, על רקע חששות כי משבר החוב באירופה יכביד על התאוששות הכלכלה העולמית.

מחיר הזהב זינק ב-3.5% ונסגר מעל לרמה של 1,600 דולר לאונקייה, בדרכו לעלייה החודשית הראשונה מאז ינואר. זינוק של עד 2% של האירו מול הדולר, אף הוא הגביר את האטרקטיביות של ההשקעה בסחורות, שמחיריהן נקובים בדולרים. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 84.96 דולר לחבית, זינוק של 9.4% - הקפיצה היומית החדה ביותר מאז מרץ 2009 - בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת, בסיכום רבעוני נפל מחיר הנפט הגולמי ברבעון השני של השנה ב-18%- הנפילה הרבעונית החדה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2008. החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה באוגוסט נסגרו בלונדון במחיר של 97.58 דולר לחבית, זינוק של 6.8%. במהלך הרבעון השני נפל מחיר הנפט מסוג ברנט ב-21% - הנפילה הרבעונית החדה ביותר מאז הרבעון הרביעי של שנת 2008.

החוזים על הזהב לאוגוסט נסגרו במחיר של 1,604.2 דולר לאונקייה, עלייה של 3.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מתחילת חודש יוני עלה מחיר הזהב ב-2.5% - עלייה חודשית ראשונה מאז ינואר. עם זאת, בסיכום רבעוני נפל מחיר הזהב ב-4% - הירידה הרבעונית החדה ביותר זה קרוב לארבע שנים. מדד מחירי הסחורות GSCI של סטנדרד אנד פור'ס (S&P), העוקב אחרי מחיריהם של 24 חומרי גלם, זינק היום ב-5.1% - הקפיצה היומית החדה ביותר זה שלוש שנים. עם זאת, בסיכום רבעוני נפל המדד ברבעון השני של השנה ב-13%. "שוק הסחורות צובר תנופה וצפוי לסיים את הרבעון הצורה חזקה", אמר אדיסון ארמסטרונג, ראש מחלקת מחקר שווקים בחברת טרדישן אנרג'י, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "הציפיות כי הפסגה האירופית תסתיים בכשלון הכבידו על השוק, כך שההסכם האירופי התקבל בהקלה", הוסיף.

בשוק המט"ח, מזנק האירו מול הדולר בשיעור החד ביותר השנה ובשיעור החד ביותר זה ארבעה חודשים מול הין היפני, בעקבות ההסכם של מנהיגי אירופה. האירו מתחזק ב-1.9% מול הדולר לשער של 1.2683 דולר לאירו, לאחר שמוקדם יותר כבר התחזק מול המטבע האמריקאי ב-2% - הזינוק היומי החד ביותר מאז ה-27 באוקטובר. האירו קופץ ב-2.1% מול הין היפני לשער של 100.94 ין האירו - הזינוק היומי החד ביותר מאז ה-24 בפברואר. עם זאת, בסיכום רבעוני נמצא האירו בדרכו לנפילה הרבעונית החדה ביותר מול הדולר והין מאז הרבעון השלישי של 2011. האירו נפל מול הדולר ב-5.6% מאז תחילת הרבעון השני של השנה, וב-9.5% מול הין.
הדולר מתחזק ב-0.2% מול הין לרמה של 79.65 ין לדולר. מדד הדולר של ICE, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב - בהן האירו, הין והליש"ט - נופל ב-1.7%, הירידה היומית החדה ביותר מאז ה-27 באוקטובר.

הסכם אירופי

מנהיגי גוש האירו הנועדים בבריסל החליטו ביום חמישי בתום למעלה מ-13 שעות של דיונים, להקל אל תנאי הסיוע לבנקים בספרד ועל סיוע אפשרי לממשלת איטליה, וחשפו תוכנית לעידוד הצמיחה הכלכלית בהיקף של כ-150 מיליארד דולר. המנהיגים החליטו לאפשר לקרנות החילוץ האירופיות לרכוש אג"ח ממשלתיות של מדינות בגוש האירו שנקלעו לקשיים פיננסים, במטרה להוזיל את עלויות המימון של ממשלות אלו. בה בעת, החליטו המנהיגים גם על תוכנית לעידוד הצמיחה הכלכלית בהיקף של 120 מיליארד אירו (151 מיליארד דולר). עוד הסכימו המנהיגים על הקמת מנגנון פיקוח אחיד על הבנקים בגוש האירו, ולאפשר לקרנות החילוץ האירופיות לסייע למגזר הבנקאי בגוש האירו.

ביום ראשון הקרוב ייכנס לתוקפו אמברגו של האיחוד האירופי על רכישה, הובלה, מימון וביטוח של נפט מתוצרת אירן. ההחלטה על האמברגו התקבלה בניסיון להגביר את הלחץ על ממשלת אירן לעצור את פיתוח תוכניתה הגרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully