וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון שוקל משאל להוצאת בריטניה מהאיחוד האירופי

1.7.2012 / 11:46

ראש הממשלה הבריטי מסרב לוותר על סמכויות כלכליות לטובת האיחוד האירופי ומאיים לקיים משאל עם במדינתו בדבר יציאה מהאיחוד. "המילים 'אירופה' ו'משאל עם' הולכות ביחד"

ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון מחריף את הטון מול אירופה, בעקבות מאמצי האיחוד לקרב את המדינות החברות בו לעבר איחוד תקציבי וההסכם להקמת גוף פיקוח בנקאי אירופי.

במאמר שפירסם היום קמרון ב"סאנדיי טלגרף", מבהיר ראש הממשלה השמרן, כי אם האיחוד ידרוש מבריטניה לוותר על סמכויות כלכליות, הוא ישקול לקיים משאל עם על יציאה מהאיחוד האירופי.

"בריטניה מוצפת בחקיקה ובירוקרטיה של האיחודי", כתב קמרון, והוסיף כי שינויים מהותיים במבנה האיחוד, ש"מאיימים על הריבונות של בריטניה, ייאלצו לקבל תמיכה גורפת מהציבור הבריטי". "מבחינתי, המילים 'אירופה' ו'משאל עם' הולכות ביחד".

"העובדה היא שהציבור הבריטי לא מרוצה ממה שהוא רואה - ובכנות, גם אני לא. בפשטות, יש יותר מדי עלויות, יותר מדי בירוקרטיה, יותר מדי נושאים שבהם האיחוד מתערב בנושאים ששייכים למדינת הלאום, או לחברה האזרחית, או לאזרחים באופן ספציפי", כתב קמרון.

לאחר 13 שעות דיונים שהסתיימו בשעה 4:30 לפנות בוקר (שעון בריסל) הושגה הסכמה בקרב מנהיגי אירופה, כי יוקם מנגנון פיקוח אחיד שיפקח על הבנקים בגוש היורו. בנוסף, הוסכם כי כספי החילוץ עבור בנקים בגוש היורו יועברו ישירות מקרנות החילוץ ולא דרך רכישת חוב ממשלתי. נשיא האיחוד האירופי, הרמן ון רומפוי קרא להישג "פריצת דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully