וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוטל הנחת שכר דירה לסטודנטים בקריית שמונה

קובי דוד

1.7.2012 / 12:03

אחרי שנים בהן נהנו סטודנטים במכללת תל חי שבחרו לגור בקריית שמונה בהנכה על שכר הדירה בדירות שסיפקה עמידר, הורה משרד השיכון על ביטול ההנחה. "לא דואגים לסטודנטים"

על רקע חידוש המחאה החברתית ברחבי הארץ, פרסם משרד השיכון בשבוע שעבר גזירה כלכלית חדשה שתשפיע על כ- 150 סטודנטים במכללה האקדמית תל-חי. משרד השיכון והבינוי החליט לקצץ את ההטבה בהיקף של כ- 30 אחוזים משכר הדירה המוענקת לסטודנטים במכללה לאחר 20 שנים של פעילות משותפת בין חברת עמידר (זרוע הביצוע של המשרד) לבין המכללה הצפונית, סביב דירות מגורים מוזלות, שהוסבו לטובת מעונות. המשמעות - כל סטודנט ייאלץ לשלם תוספת כספית הנעה בין 150 ל-200 שקלים מדי חודש, וסכום של כ-1500 שקלים מדי שנה. על פי ההסכם הישן כל סטודנט המתגורר בחדר משותף באחת מ-50 הדירות הפזורות ברחבי קריית שמונה, משלם דמי שכירות הנעים בין 550 ל- 780 שקלים בחודש.

לאור ההחלטה האחרונה המתכוונת לבטל את ההטבה בשכר הדירה, פנו אגודת הסטודנטים אל סגן ראש העירייה, יגאל בוזגלו, שניסח יחד עימם, בקשה דחופה אל מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח"כ ציון פניאן. פניאן נעתר לבקשתם של הסטודנטים וזימן דיון בהול בוועדת הכספים, על מנת לבחון דרכים חלופיות.

"זורקים את זכויות הסטודנטים לפח"

סטודנטית המתגוררת במעונות אמרה כי "זו פשוט בושה לפגוע דווקא בשכבה החלשה של החברה הישראלית, הסובלת בעיקר מבחינה כלכלית. זורקים את הזכויות שלנו לפח. אנחנו סטודנטים שחיים בצפון ומרווחים שכר זעום בעבדות מזדמנות. זו לא סיסמא או קלישאה, אבל כל שקל חשוב לנו. בייחוד שמדובר בעלייה של שכר דירה שאינו מוצדק". סטודנט נוסף סיפר כי "קבוצת הסטודנטים החיים בקריית שמונה עשו רק טוב לקהילה, עליית שכר הדירה תגרום לאותם סטודנטים לברוח מהעיר ולעבור לקיבוצים. חורה לי לדעת שממשלת ישראל יודעת רק להנפיק סיסמאות ריקות מתוכן, אף אחד לא באמת דואג לסטודנטים, חמור מכך רק מנסים לחבל לנו בעתיד".

מנכ"ל המכללה, יוסי מלכה מסר בתגובה. "החלטת ועדת השיכון וחברת עמידר היא פגיעה קשה בציבור הסטודנטים שבחר ללמוד במכללה בפריפריה - ויותר מכך בחרו לגור בקריית שמונה הנהנית מכך שרבים מהסטודנטים המתגוררים בה משתלבים ותורמים לחיי החברה והתרבות בעיר". עוד הוסיף מלכה כי "מדובר בהחלטה המנוגדת לכל הצהרות הממשלה המעוניינות לקדם את הפריפריה בכלל, ואת ציבור הסטודנטים בצפון, הבוחר ללמוד במכללות פריפריאליות בפרט".

מחברת עמידר נמסר בתגובה: "חברת עמידר פועלת בנושא בהתאם להנחיות משרד הבינוי והשיכון".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה. "קיימת החלטת ממשלה כבר משנת 2004 להעלות שכר דירה למוסדות ולבטל את הנחת אחזקה עצמית שניתנה במשך שנים. בשל טעות טכנית, במשך כל אותן שנים מאז קבלת ההחלטה לא בוטלה ההנחה למכללת תל חי שהמשיכה ליהנות משכר דירה מופחת (בניגוד לשאר המוסדות) וכמובן נדרשנו לתקן את הטעות. העלייה צפויה להיות הדרגתית במשך 3 שנים, בגובה של 100 שקל לשנה. גם לאחר עדכון העלייה כולה, שכר הדירה שמבקשת עמידר מהמכללה יעמוד על פחות ממחצית ממחיר השכירות בשוק החופשי באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully