וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סתיו שפיר: "מנסים לעשות ספין על חשבוני"

ערן אזרן

1.7.2012 / 13:21

אחרי שחתמה יחד עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני וארגונים חברתיים על "האמנה החברתית-כלכלית" מדגישה סתיו שפיר כי לא כרתה ברית עם ההסתדרות. "משתמשים בשמי באופן לא הוגן"

"יש הרבה שמועות על החלטות פוליטיות שכביכול קיבלתי. שמועות שמנסות לנכס את המאבק, באמצעותי, לגוף מפלגתי כזה או אחר ולהפיל עליו צל וצבע. עצוב לי. הניכוס הזה לא לגיטימי, לא נכון, לא קשור אלי ובטח ובטח לא יכול לעטוף מאבק עממי שיש לו אלף גוונים וזרועות, וכל עוד ימשיך להתקיים - יהיו לו עוד הרבה", כך מגיבה הבוקר סתיו שפיר ל"אמנה החברתית-הכלכלית" שפורסמה אמש ב-TheMarker, עליה חתומים בין השאר שפיר עצמה ויו"ר ההסתדרות עופר עיני.

האמנה, שהופצה בסוף השבוע על ידי אנשי תנועת "דרור ישראל" (ארגון חברתי שהוקם על ידי אנשי הנוער העובד והלומד), כוללת מספר סעיפים, שבבסיסם שני עקרונות יסוד: "ביעור אי השוויון והעוני, והרחבה תקציבית אחראית ומידתית "להנעת גלגלי הפיתוח לטובת כלל אזרחי המדינה". בין חותמי האמנה נמנו פרופ' יוסי יונה ופרופ' אביה ספיבאק מצוות המומחים האלטרנטיבי לוועדת טרכטנברג. עם זאת, דפני ליף סירבה לחתום על האמנה.

בשיחה הבוקר עם TheMarker מדגישה שפיר כי "אנשים מנסים להשתמש בשמי באופן לא הוגן" ואף "החליטו לעשות ספין" על גבה ועל חשבון המחאה. "ההפגנה אמש לא אורגנה על ידי אנשי ההסתדרות או על ידי אנשי העבודה, כפי שההפגנות הקודמות לא אורגנו על ידי מרצ או קדימה. המחאה אינה מפלגתית ולא התחייבה לאף גורם בעל אינטרסים. כל מי שמנסה להגיד דבר כזה נופל קורבן לבעלי הון. למרות שנפגשנו בעבר, אין לי קשר לעופר עיני".

"את ברית הדמים אני כורתת רק עם חבריי למאבק"

אמש הסבירה שפיר כי המסמך נכתב על ידי למעלה מ-40 ארגונים חברתיים, תנועות נוער ואגודות סטודנטים שהיו שותפים למחאה מתחילת דרכה. בנוסף היא הבהירה כי "אם ההסתדרות או כל גוף אחר בוחר להצטרף למסמך הזה ובוחר לפעול על פי עקרונותיו, אנחנו מברכים על כך, אבל מדגישים שהמחאה החברתית ופעילותנו העתידית אינה תלויה לא בהסתדרות ולא באף מפלגה פוליטית והיא גם לא תהיה כזו".

גם הבוקר שפיר מתרעמת על הניסיונות, כביכול, להשתמש בה למטרות פוליטיות. "אני, באופן אישי, לא חברתי לאף מפלגה פוליטית, לא כרתי ברית דמים עם אף ארגון בעל אינטרסים זרים ולא קיבלתי כסף מעולם מאף אחד מהשניים", מסבירה שפיר בפייסבוק. "את ברית הדמים שלי אני כורתת אך ורק עם חבריי למאבק. כורתת אותה רק עם מי שליבו ונפשו טמונים עמוק ברצון - בחלום - לעצור את המסלול האובדני בו ישראל הולכת ולחצוב לה נתיב חדש וטוב".

עם זאת, שפיר השתתפה אמש בהפגנה מול רחבת המוזיאון בתל אביב, שנאמו בה חותמי "האמנה החברתית כלכלית" ובהשתתפות רחבת היקף של תנועת הנוער העובד והלומד; בעוד ששאר מנהיגי המחאה בחרו לקחת חלק בהפגנה המקבילה האלטרנטיבית, מול קרית הממשלה בתל אביב.

שפיר ממשיכה בדבריה ומדגישה כי "אני בהחלט מאמינה בפוליטיקה. אך לא בפוליטיקה מהסוג המושחת, המשעמם והאינטרסנטי - אלא בפוליטיקה כנה, ישרה ומשתפת. אני מזמינה כל מפלגה, ארגון עובדים, בית ספר או גוף אחר - להצטרף למסע שלנו. בואו ותהיו חלק מאיתנו - אך אל תנסו (כי לעולם לא תצליחו) להפוך אותנו לחלק מכם".

שפיר, שבעבר פורסם כי החליטה לחבור למפלגת העבודה - מה שהוכחש על ידה לאחר מכן - מציינת כי באם תחליט לחבור לגוף פוליטי היא תודיע על כך בגלוי. "אם ביום מן הימים אחליט כי הדרך הטובה ביותר בשבילי לקדם את מטרות המאבק היא באמצעות הצטרפות למפלגה קיימת, הקמת מפלגה חדשה או עידוד מבחוץ של מפלגה אחרת (כולל פונפונים ושריקות) - אעשה זאת תוך החלטה משותפת שלי ושל חבריי. אתם, כאן, תהיו הראשונים לדעת. המאבק הזה גדול ממני, גדול מכם, גדול מכל גוף שיקפוץ לתפוס אותו. ועדיין, קטנה ככל שאהיה, אעשה הכול כדי לשמור עליו ולהגן עליו, שילך בדרך הנכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully