וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההסכם בבריסל: עליות חדות באחד העם

שלי אפלברג , דרור רייך

1.7.2012 / 16:50

המנהיגים האירופיים הסכימו על הקמת מנגנון פיקוח אחיד על הבנקים בגוש היורו והבורסה התל אביבית הגיבה בעליות. ת"א 25 עולה ב-2.4%, ת"א 100 מוסיף כ-2.1%

המשקיעים באחד העם סוחפים את תל אביב לעליות חדות, על רקע ההסכם שנחתם בסוף השבוע בבריסל להקמת מנגנון פיקוח אחיד שיפקח על הבנקים בגוש היורו. בנוסף הוסכם כי כספי החילוץ עבור בנקים בגוש היורו יועברו ישירות מקרנות החילוץ ולא דרך רכישת חוב ממשלתי. נשיא האיחוד האירופי, הרמן ון רומפוי קרא להישג לא פחות מ"פריצת דרך".

ת"א 25 עולה ב-2.4%, ת"א 100 מוסיף כ-2.1% , מדד ה בנקים מזנק ב-4.8%, מדד ה נדל"ן 15 עולה ב-3.3% .מדד הנפט והגז מוסיף לערכו כ 2.4% ומדד הביטוח מזנק ב 1.5% . גם מדדי התל בונד מתקנים את הירידות בשבוע האחרון ומוסיפים לערכם עד לכ-0.5% כאשר התל בונד השקלי עם עליה של 0.7%. מדד הפחד הישראלי יורד ב-7.9%.

תיקון חד מעלה מתרחש בניירות הערך של קבוצת אי.די.בי על רקע העליות החדות במדדים בישראל. מניית אי.די.בי עולה ב 6.2% דסק"ש מזנקת ב 5.7% . אגרת החוב אי.די. בי פיתוח סדרה ז' עולה ב 3% ונסחרת בתשואה של 37% . אג"ח אי.די.בי אחזקות ה' הלא צמודה נסחרת בעלייה של 5.9% בתשואה של 73%. אי.די.בי פיתוח אג"ח י הלא צמודה נסחרת בעליה של 2.8% בתשואה של 34.4% .דסק"ש אג"ח ט הלא צמודה נסחרת בעליה של 3% עם תשואה של 21.1%

לטענת איילת ניר כלכלנית ואסטרטגית ראשית בפסגות: "המשבר לא מאחורינו, אמנם, התכנית מקנה למדינות זמן עד למשבר הבא. מפגש המנהיגים באירופה אישור של ממשלת גרמניה לעשות שימוש בקרנות חילוץ כדי לתמוך בשווקים, והמנהיגים ויתרו על הדרישה כי הממשלות יהיו במעמד של נושה מובטח. בכך הפחיתו מהסיכון של הנושים האחרים, כאשר הבנקים יוכלו לקבל סיוע מבלי להעמיס על הממשלות. החלק הפחות חיובי מההחלטות שהתקבלו בסוף השבוע לא כוללות התחייבות להדדיות. לא ברור מאיפה יגיע הכסף לסיוע, והמדינות יידרשו להמשיך להתמודד עם משבר החובות ובו בעת להפחית את החוב על פני הזמן".

ביום חמישי האחרון חרג נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ממנהגו וביקר את החלטת אחר ראש הממשלה ושר האוצר להגדיל את הגירעון בתקציב בנאום תקיף. לדברי יונתן כץ, אנליסט המאקרו של לידר שוקי הון, פישר מנסה להשפיע על קובעי המדיניות ולהוריד את יעד הגירעון לשנת 2013 . לדעתו של כץ סביר להניח כי תושג פשרה בנושא סביב 2.75% מהתוצר. כץ מציין לטובה מספר נתונים כלכליים בישראל המצביעים על המשך הצמיחה כגון עלייה ברכישות בכרטיסי אשראי ועלייה בביקוש לדירו לצד עלייה בביקוש לעובדים חדשים.

המחאה החברתית נמשכת. במוצאי השבת התקיימו הפגנות בת"א, בירושלים ובחיפה. ההפגנה נערכת עם אישור משטרתי ובתיאום מלא עם כוחות הביטחון. באירוע המחאה השתתפו כלל מובילי המחאה מהקיץ הקודם. בעצרת נחשפה האמנה החברתית אשר מציבה דרישות קונקרטיות לממשלת ישראל לקראת תקציב המדינה הקרוב, עליה חתומים יותר מ-20 גופים חברתיים.

מניות במרכז

חברת בונוס מזנקת ב 39% במחזור של 7.6 מיליון שקל ללא כל הודעה. בשבוע שעבר פרסמה החברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיה המאפשרת לגדל שתלי עצם אנושית לצרכים רפואיים על גיוס מחוץ לבורסה של 4 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים.

פרימיום ממשיכה במגמת העליות ומזנקת היום ללא סיבה ניכרת ב-10% במחזור של 2.1 מיליון שקל.בעשרה הימים האחרונים רושמת מנייתה של חברת פרימיום, שנמצאת בשליטת עזבונו של יולי עופר, עליות חדות במיוחד. החברה, ששתיים מתוך שלוש הפעילויות שלה התרסקו וכשלו בשנה האחרונה, כשבעל השליטה שלה נפטר, והחברה הבת שלה הודיעה רק לפני שבועיים כי לא תעמוד בתשלומים הקרובים - נסקה מתאריך 10.6 אז נסחרה במחיר של 5.5 שקל למניה ב-370%.

המשקיעים במניות הבנקים נהנים מעליות של 4.9% במנית לאומי , 4.9% במניית בנק ה פועלים , עלייה של 3.9% במניית בנק דיסקונט , ועלייה של 2.85 במניית בנק מזרחי .

מניית ITGI מזנקת ב-20% ללא כל הודעה.

מניית מגדל מוסיפה כ-5%. אלוט מזנקת ב 5.7% על רקע העליות של 9.3% במסחר בארה"ב. כלכלית ירושלים מזנקת ב6.5% "הירידות האחרונות במניית כלכלית ירושלים הם תוצאה ישירה על רקע הצהרתו של בעל השליטה בחברה אליעזר פישמן כי אינו חולה בסרטן " הירידות האחרונות במניית כלכלית ירושלים היו עקב תוצאה של רכילויות על כך שאני על ערש דווי ללא שום קשר למצב החברה". כך אמר הבוקר (א')פישמן, הבעלים של קבוצת הנדל"ן כלכלית ירושלים במסגרת כנס פתיחת המסחר בבורסה לרגל 25 שנים למסחר במניה. חברת הנדל"ן אלרוב ישראל מזנקת ב 5.4%.

על אף התפטרותו של המנכ"ל אפריקה מזנקת ב4.5%.

קבוצת דלק פירסמה הצעת רכש חדשה למניות דלק אנרגיה במטרה למחוק אותם מהמסחר.

סקיילקס הודיעה למשקיעים כי ועדת הביקורת והדירקטוריון אישרו את מכירת פעילות סמסונג לסאני בתמורה ל 100 מיליון דולר בתוספת של מנגנון תמורה פרוס על 6 שנים ותלוי, שעלול להביא את התמורה לסך כולל של עד 500 מיליון שקל.

כיל הודיעה כי תקים תחנת כוח מגז חדשה בערד בסכום של 1.25 מילאירד שקל. התחנה צפיויה לדעת החברה להעסיק מאות עובדים חדשים כאשר הפרוייקט להקמה צפוי להסתיים ברבעון השני של 2015.

נכסים ובנין השלימה עסקת מימון מחדש של בניין HSBC בניו יורק במסגרתה קיבלה הלוואה של כ- 400 מיליון דולר מהבנק האמריקאי JP Morgan .לאחר פירעון הלוואה קודמת בגין הבניין, העסקה עם JPM תייצר לנכסים ובנין תזרים מזומנים של כ150 מיליון דולר.

העברת השליטה ב כלל תעשיות מידי קבוצת אי.די.בי לידי איש העסקים לן בלוונטיק מתקדמת הבוקר אל עבר סגירה סופית. לאחר שנחשף בשבוע שעבר בThe Marker כי בנק דיסקונט יוביל את מימון העסקה לבלווטניק, הבוקר מדווחת אי.די.בי מצידה כי "קיבלה את הסכמות התאגידים המלווים שלה להשלמתה של עסקת כת"ש". אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון השלמת העסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים.

שנפ רוכשת יחד עם כסלו את פעילות השיווק וההפצה של צמיגי אליאנס תמורת כ-77 מיליון שקל.

בזמן שעורכי הדין של דלק נדל"ן וסדרה ה' יושבים שעות ארוכות בשביל לסגור את הפרטים האחרונים בהסדר החוב, השופטת דניה קרת מאיר החליטה כי היא לא מאשרת לחברה הנכדה של דלק נדל"ן –DGRE - לבצע את עסקת בקינגהם. בכך מבהירה השופטת לחברה כי צו איסור ביצוע דיספוזיציה בנכסי החברה חל על חברות הבנות והנכדות של החברה שמתנדנדת בין הסדר לפירוק.

מניית חברת אורבוטק , יצרנית מערכות בדיקה אופטיות ליצרניות של מסכים שטוחים ומעגלים מודפסים, צנחה ב-14% במסחר בנאסד"ק. זאת לאחר שהחברה פירסמה אזהרת רווח והגיבה לתביעה בנוגע לגניבת מידע מסחרי בדרום קוריאה על ידי 6 מעובדיה. במהלך המסחר ביום שישי בוול סטריט כבר נפלה המניה ב-25% - הנפילה היומית החדה ביותר של אורבוטק מאז שנת 1991.

שירת הברבור של טאו בבית המשפט החלה. לאחר שבשנת 2011 הגיעה טאו למסקנה כי הגירעון בתזרים העתידי לא יאפשר לה לפרוע את חובותיה במלואם ולאחר שבמשך השנה האחרונה לא השכילו הצדדים להגיע להסדר חוב - יום הדין של החברה הגיע. ביום חמישי הגישה החברה בקשה להקפאת הליכים במעמד צד אחד בבית המשפט המחוזי בתל אביב. המטרה לעצור את הכרסום בנכסים אותו החלו לבצע הנושים השונים. נראה כי הנהלת טאו מתנתקת מבעל השליטה אילן בן דב ומאשימה אותו כי זנח את החברה ואת התחייבויותיו כלפיה על פי ההסכמים השונים. אגרות החוב של החברה הוצאו מהמסחר שבוע שעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העןם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully