וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "אי שילוב חרדים במעגל העבודה יפגע בכלכלה"

נתן שבע

2.7.2012 / 10:41

בכנס שיזם הבוקר משרד האוצר בנוגע לשכירות ארוכת טווח בישראל התייחס שר האוצר יובל שטייניץ גם לנושא ועדת פלסנר. "הדבר החשוב הוא השיוויון בנטל הכלכלי"

"אנחנו פותחים מהלך שיוביל לשינוי שוק השכירות בישראל - המטרה בנייה מסיבית של השכרה שתאפשר להוריד את מחירי השכירות ותאפשר לזוגות צעירים את האופציה של שכירות לטווח ארוך במחירים סבירים", כך אמר הבוקר (ב') שר האוצר יובל שטייניץ בכנס שיזם הבוקר משרד האוצר בנוגע לשכירות ארוכת טווח בישראל.

"הצעת חוק בעניין כבר נמצאת לקראת קריאה שנייה ושלישית. באירופה ובארה"ב יש עשרות אלפי דירות להשכרה. במדינת ישראל היא בין המדינות הבודדות שאין בה פרויקטים להשכרת דירות ואת האנומליה הזו אנו מנסים לפתור".

הכנס נערך, בין היתר, על מנת להניע מהלך של כניסת גופים מוסדיים להשקעה בתחום. בקהל הנוכחים היו, בין היתר, גם נציגים של גופים מוסדיים כמו יוני טל, משנה למנכ"ל מנורה , חגי בדש מנכ"ל פסגות ויזמי נדל"ן כמו נתן חץ מאלוני חץ וחנן מור בעל השליטה בחברת הנדל"ן חנן מור.

עוד אמר שטייניץ כי: "התוכנית שגיבשנו נותנת תמריצים משמעותיים מטעם המדינה. המטרה היא בנייה מסיבית של אלפי דירות כל שנה בפרויקטים שיועדו לכך, כולל פטורים ממס על הרווח ועל דמי השכירות ליזמים שייבנו. 25% מהפרויקטים האלה יהיו תחת פיקוח מחירים כדי לאפשר למיעוטי יכולת שכירות במחירים נמוכים. כך נמנע מצב שכל שוכר ייאלץ לחפש דירה כל שנה-שנתיים, אלא הדייר הישראלי יוכל לשכור לתקופות של 5 שנים 10 שנים ויותר, אם יירצה בכך".

"נמשיך בגידול ההיצע של הדירות כמו שבוצע בשנים האחרונות. כמו כן, קיימת מגבלת אשראי בגלל תקרת האשראי שבהם נמצאים הבנקים לתחום הנדל"ן. באמצעות מהלך זה נקל גם על המחנק. גופי פנסיה וגורמים אחרים ייכנסו לתחום, ועל ידי כך יגיע אשראי לא רק מהבנקים אלא גם מגופי פנסיה. אין סיבה שגופים מוסדיים שמשקיעים בעולם לא ישקיעו בדיור להשכרה בישראל. נקווה שכל שנה ייבנו אלפי דירות לפרויקטים של השכרה לטווח ארוך. כהשהגופים המוסדיים ייכנסו וייממנו פרויקטים בתחום השכירות, בסופו של דבר הם ייכנסו גם לאשראי לבנייה רגילה".

שר האוצר התייחס בהמשך דבריו אף לוועדת פלסנר: "אם החרדים והערבים לא ישולבו במעגל העבודה כלכלת ישראל תיפגע באופן קשה. ישראל לא תוכל לצמוח בקצב של 4% בשנה. כאשר אנו מדברים על שירות המוני על פי חוק - השירות צריך להיות שירות צבאי או שירות לאומי. אני לא רואה ערך אם יהיה אלפי מתנדבים בכפייה וייבצעו עבודות מחוסר רצון. זה לא שוויון בנטל אם מישהו ינקה בית כנסת שבו הוא מתפלל, ואחרים יילחמו בשריון. זה לא יעיל לממן עבודות של שירות לאומי בכפייה ושאין בה חלוקה שיווינית בנטל. הדבר הצודק הוא שכולם יישרתו בצה"ל, אבל הנכון ביותר הוא קודם כל השוויון בנטל הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully