וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההילולה בנתיבות: מי איחר ומי זכה לתשואות?

אורן מג'ר

2.7.2012 / 16:12

אנשי עסקים, אנשי ציבור וחברי כנסת השתתפו בסעודה המסורתית במסגרת הילולת הרב יעקב איפרגן, "הרנטגן", בנתיבות. אז איך נראתה החגיגה?

מפגש הנטוורקינג ה-18 של מועדון השלטון וההון התקיים אמש בנתיבות ברחבה הסמוכה לבית העלמין במסגרת הסעודה המסורתית של ההילולה לזכרו של שלום איפרגן אביו של הרב יעקב איפרגן המוכר בכינויו "הרנטגן" המכהן כנשיא עמותת "ברית שלום וחסד" ו"יד יהודית"המפעילים מוסדות תורנים, גני ילדים ומפעלי צדקה ורווחה. בניגוד להילולה העממית שהתקיימה בשבוע שעבר בסמוך למתחם הקבר של הרב איפרגן ז"ל, המכונה "הציון הקדוש", ההילולה הנוכחית נערכה בשטח מגודר למוזמנים בלבד והשתתפה בהם שורה ארוכה של אנשי עסקים, פוליטיקאים וקציני משטרה בכירים לצד מאות אורחים אנונימיים יותר. לאורחים הוגשה ארוחת ערב עשירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציון אמיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

החל מהשעה שמונה החלו להגיע מכוניות השרד המפוארות של האורחים. בין השמות הבולטים: יו"ר מנורה מנחם גורביץ'; חיים גבריאלי מנכ"ל אי.די.בי; משה קראדי לשעבר מפכ"ל המשטרה וכיום מנכ"ל דלק פי גלילות; עו"ד ציון אמיר; ניצב אהרון אקסול מפקד מחוז תל אביב, סגן המפכ"ל ניצב ישראל יצחק; תת ניצב דוד ביטן ממחוז תל אביב; נשיא בתי משפט השלום במחוז צפון השופט ג'ורג' אזולאי, המפיק חיים סלוצקי, מקורבו של נוני מוזס בעלי "ידיעות אחרונות"; אבי בניהו; ח"כ יואל חסון; מנכ"ל קרן רשי לשעבר אלי אלאלוף וח"כ מגאלי וואהבה.

עוד נכחו באירוע: הרב הראשי לצה"ל, תת אלוף רפי פרץ, סגן שר החינוך הרב מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה, אשר גרינבוים משנה למנכל כיל ואיליק רוז'נסקי, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן של יצחק תשובה, ראש לשכת המסחר בדרום אריה קליימן. האורחים התיישבו בעיקר בשולחנות הסמוכים לבמה המרכזית, שעל חלקם התנוסס פתק שמור, כאשר לאנשי אי.די.בי נשמר שולחן מיוחד הנושא את שם הקבוצה. בעזרת הנשים המופרדת ונמצאת בקצה הרחבה מאחור ישבו ח"כ ד"ר רחל אדטו וח"כ רונית תירוש שתיהן מקדימה; הפרסומאית יפית גרינבוים והידוענית מורן אייזנשטיין, שאף אחת מהן לא הוזמנה לנאום.

הון שלטון ודג בתנור

חוץ מהלחות והצפיפות בכניסה, היה כיף להיות ידוען אתמול: בכל פעם שאחד מהם נכנס לרחבה, כרז זמר הבית, ישראל פרנס, את שמו ותפקידו, אולם אף אחד מהם לא זכה לקבלת פנים כמו שזכו לה שני חתני השמחה, שהגיעו בסמוך לשעה תשע: הרב יעקב איפרגן, ואיש העסקים נוחי דנקנר יו"ר אי.די.בי אחזקות המקורב אליו שהגיע השנה ללא בני משפחתו. מיד עם צאתם ממכוניותיהם אל החול של מגרש החניה הם הוקפו בקהל צמוד של אברכים מעריצים, אורחים ובעיקר צלמים משלל אמצעי התקשורת. הדבוקה המזיעה ולוחצת הידיים נעה פנימה בקולות שירה רמים, עד שהשניים התיישבו ליד שולחן הכבוד שעל הבמה המרכזית. במשך דקות ארוכות עוד ניגשו רבים ממשתתפי האירוע ללחוץ את ידו של הרב איפרגן, והכרוז התחנן שוב ושוב שיחזרו למקומותיהם כדי שיוכל לפתוח את הערב.

שלא לציטוט הודו מארגני האירוע כי חששו לקיים אותו במקביל למשחק גמר היורו, אולם מאחר שנקבע בהתאם לתאריך העברי של פטירת הרב שלום איפרגן, לא יכלו להזיזו. כך או כך, חלק מהמשתתפים כמו מנחם גורביץ, אבי בניהו, איליק רוזנ'סקי ואחרים הודו כי אינם חובבי כדורגל ולא התייסרו בשל החפיפה בין האירועים. יחד עם זאת אישים רבים שהוזמנו לכנס לא הגיעו וביניהם השר גלעד ארדן, איש העסקים אילן בן דב ואחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוחי דנקנר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנאומים שנישאו לא חרגו מהמקובל באירוע: קצת דברי תורה, הרבה סיפורים אודות שלום איפרגן ז"ל. רוני מילוא, שמקפיד לנאום בכל הילולה, הקדיש חלק מדבריו לפטירתו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר: "הייתי אצל רבי שלום בלילה בזמן שעשו את התרגיל ההוא. והרב שלום אמר לי "תגיד לשמיר שלא ידאג - הוא יישאר ראש ממשלה. וכך היה". ח"כ יואל חסון מקדימה אמר "אנחנו בערב הזה מחזקים את השורשים שלנו ואת מעשיו הגדולים של הרב. ובעזרת השם הרוח הגדול הזה יגיע גם אלינו מקבלי ההחלטות שנוכל לקבל את ההחלטות הטובות ביותר".

השנה שודרג האירוע בברכה מצולמת, קצרה למדי, ששלח ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "הבאבא שלום הפך לדמות משפיעה שרבים ראו בו דמות מופת. אני מאחל שתמשיכו בדרכו. אני מאחל לך הרב יעקב איפרגן שתמשיך לעשות את עבודתך הציבורית". את ההילולה חתם בדבריו הרב יעקב איפרגן שתיבל את דבריו על אביו בפסוקים שונים ודברי תורה ולא שכח לציין כי "אנחנו מברכים את נוחי בהצלחה". איש לא הזכיר נושאים אקטואלים יותר בנאומיו, כמו הקשיים הכלכליים ויוקר המחיה, המשבר הכלכלי בו נתונים חלק מאנשי העסקים הבכירים בישראל, או את ההפגנות שהתרחשו ערב קודם בתל אביב וערים נוספות.

האם האירוע היה הצלחה בעיני המארגנים? כנראה שכן, למרות שנוכחות אנשי העסקים הבכירים הייתה דלה יחסית, והעובדה כי רבים מהם מיהרו לעזוב מוקדם. נוחי דנקנר עצמו עזב את האירוע כחצי שעה לאחר שהגיע ועמו שאר אנשי אי.די.בי. גם היעדר השרים ומיעוט הפוליטיקאים הבכירים, ביחס לשנים קודמות, היה מורגש. כנראה בכל זאת זה היה הכדורגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully