וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בירידות שערים קלות

אורן פרוינד

2.7.2012 / 16:52

ההחלטה על העלאת יעד הגירעון העיבה על המסחר בבורסה התל אביבית אך האופטימיות מאירופה השפיע לחיוב ובסוף היום היו הירידות קלות בלבד. ת"א 25 ירד ב-0.4%

המסחר בת"א נחתם במגמה שלילית במחזור מסחר דליל של 676 מיליון שקל בהמתנה להתפתחויות באירופה. החלטת הממשלה אמש להגדיל את הגירעון בתקציב 2013 ל-3% העיבה על המדדים ואילו ההתפתחויות באירופה, שהסכימה במהלך הסופ"ש על מנגנון אחיד שיפקח על הבנקים בגוש היורו, השפיעו לחיוב.

בתום המסחר איבד מדד ת"א 25 0.4% מערכו ומדד ת"א 100 נחלש בשיעור מתון יותר של 0.3%. מדד ת"א בנקים איבד 0.5%, מדד נדל"ן 15 נחלש ב-0.6% ומדד התקשורת הוביל הירידות עם התמששות של 2.7%. פרטנר איבדה 5.7% וסלקום השליה 3.5% מערכה.

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות הנאמנות של אפסילון צופה כי השווקים ימשיכו לחפש כיוון עד פגישת ראשי מדינות אירופה ביום חמישי הקרוב. "נוצר פה מצב תמוה שהשווקים ממשיכים לעלות יפה באירופה ואנחנו בירידות. האלמנט של מה שקורה בשוק המקומי אצלנו מתחיל להיות יותר ויותר מכריע" מסביר אזולאי את הירידות בת"א לעומת העליות בשאר העולם.

יעקב שלח, מנהל השקעות בכיר במגדל שוקי הון, סבור בדומה לאזולאי כי אנו ממשיכים לראות את החולשה של ישראל לעומת העליות בעולם. "החולשה אצלנו נובעת כתוצאה ממניות התקשורת והגז וכתוצאה מהגדלת הגירעון בתקציב לשנת 2013" הסביר שלח.

אירופה הולכת לכיוון איחוד פיסקאלי

ביום שישי הושגה הסכמה בקרב מנהיגי אירופה, כי יוקם מנגנון אחיד שיפקח על הבנקים בגוש היורו. בנוסף, הוסכם כי כספי החילוץ עבור בנקים בגוש היורו יועברו ישירות מקרנות החילוץ ולא דרך רכישת חוב ממשלתי. נשיא האיחוד האירופי, הרמן ון רומפוי קרא להישג "פריצת דרך". כעת רק נותר לבנק המרכזי של אירופה לאשר את הסכמות מנהיגי האיחוד בפגישה החודשית הקבועה שתיערך ביום חמישי הקרוב. בפגישה ידונו ראשי המדינות גם בשיעור הריבית במדינות הגוש ובהזרמת נזילות למערכת הבנקים באירופה. בשווקים מקווים כי הבנק יאשר את הסכמות המנהיגים - מה שייחשב להצלחה מסחררת, אך חוששים כי אם בבנק לא יאשרו אותם, המשבר עלול להחריף מאוד ולהשפיע על שוקי ההון בכל העולם.

אחרי שמאי הסתיים כשקופות הגמל איבדו לחוסכים אחוזים ניכרים מחסכונותיהם, ובחלקן ההפסד הגיע אף ליותר מ-3%, מעריכים כעת בבית ההשקעות מיטב כי גם יוני היה חודש שלילי. להערכת מיטב, קופות הגמל איבדו ביוני לחוסכים כ-0.5% ממוצע, כשבחלק מהקופות הירידה יכולה להגיע גם ל-1%.

בישראל המשקיעים קיבלו אמש חדשות פחות טובות. הממשלה אישרה אמש את החלטת שר האוצר, יובל שטייניץ, להעלות את יעד הגירעון בתקציב 2013 ל-3%. בכך דחתה את המלצת הנגיד, סטנלי פישר, להעלות את היעד ל-2.5% בלבד. "אני לא רציתי - לא ב-2003 כשהייתי שר אוצר ולא עכשיו כששוחחתי על כך עם שר האוצר - להכביד יותר מדי את נטל המסים", כך אמר אתמול ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה.

רה"מ העביר אף מסר לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר: "אני עומד להשתמש בדבריך נגד העלאה ל-3% פעמים רבות, גם פה מסביב לשולחן הממשלה, וגם בחוץ. אני אומר לכל אלה שאומרים כי אפשר לבזבז 'תשמעו את מה שהנגיד אמר'. אנחנו ננהג באחריות, כך נהגתי עד עכשיו וכך אני מתכוון לנהוג מעכשיו".

אי.די.בי במוקד

ניירות ערך של קבוצת ימשיכו לרכז עניין לאחר שאתמול בלטו בעליות של עד 8%. העסקה המהותית בפניה ניצבת קבוצת אי.די.בי היא העברת השליטה (49.9%) בחברת כלל תעשיות לידי איש העסקים לן בלווטניק. אתמול דיווחה החברה כי קיבלה את הסכמת שמונת הבנקים המממנים שלה לביצוע העסקה. זאת לאחר שנחשף בשבוע שעבר ב-The Marker כי בלווטניק קיבל מימון של 600 מיליון שקל מידי בנק דיסקונט לביצוע העסקה. צעדים אלו עשויים להביא לסגירה סופית של העסקה עוד בימים הקרובים.

תמורת מניות השליטה בכת"ש אמורה אי.די.בי לקבל 1.27 מיליארד שקל, סכום המשקף לכללת תעשיות שווי של 2.55 מיליארד שקל - גבוה בכ-42% משווי השוק של כת"ש ביום ההודעה על העסקה, 20 במאי 2012. עם זאת, מדובר בסכום נמוך בעשרות אחוזים מהשוויים שבהם דובר במגעים שניהל דנקנר קודם לכן.

"עד שהצ'ק לא עובר בפועל אני לא רואה סיבה לפתוח שמפניה", אמר אתמול אחד המוסדיים המחזיק ברב אגרות החוב של החברה. "כבר ראינו מספר עסקאות עליהן דיווחה אי.די.בי שלא הגיעו בסופו של יום למעמד חתימה ועל כן אנחנו לא מתרגשים יותר מידי מהאירועים האחרונים", הוסיף.

צעד נוסף שהפיח רוח חיים בני"ע של קבוצת אי.די.בי הוא עסקת מימון מחודשת שניתנה לחברה הבת, נכסים ובנין, לבנין HSBC בניו יורק. הבוקר דיווחה החברה כי הבנק האמריקאי ג'יי פי מורגן יעניק הלוואה של 400 מיליון דולר לתקופה של 10 שנים בריבית שנתית קבועה של 5.04%.

מניות נוספות במרכז

חברת כלל ביוטכנולוגיה מקבוצת אי.די.בי אחזקות מדווחת הבוקר (ב') על תוצאות מוצלחות בניסוי Phase III בתרופת הדגל שלה לטיפול בסוכרת נעורים. את התרופה מפתחת כלל ביוטכנולוגיה באמצעות החברה הבת שלה, אנדרומדה ביוטק, המוחזקת בשיעור של 84% על ידי כלל ביוטכנולוגיה. מנית החברה מגיבה בעלייה של 4% במסחר בת"א.

מימוש נוסף לקבוצת חבס : חברת הנדל"ן שבשליטת המשפחות חבס ועופר, דיווחה הבוקר כי חברה נכדה (NSI) שלה מכרה שני בנייני משרדים בשווייץ תמורת 94 מיליון פרנק שווייצי. הנכסים רשומים בספרי החברה הנכדה לפי שווי של 97.6 מיליון פרנק שוויצי, כך שהיא תיאלץ לרשום הפסד בגין המכירה. החברה הנכדה מוחזקת בשרשור בכ-14% על ידי חבס.

מניית לאומי צנחה ברבעון השני של 2012 בכ-20%, בעוד שמניית הפועלים ירדה בתקופה זו ב-12.8% ודיסקונט איבדה 18.8%. ברבעון השני של השנה איבד לאומי משוויו 3.4 מיליארד שקל, כשהוא נסחר בסוף הרבעון לפי שווי שוק של 13.8 מיליארד שקל, המשקף מכפיל הון (יחס בין שווי שוק להון עצמי) של 0.57 בלבד - השני הכי נמוך במערכת אחרי דיסקונט שנסחר לפי מכפיל של 0.4. אתמול הוסיפה מניית לאומי 5.5%, על רקע העליות בשווקים, ושווי השוק של הבנק עלה ל-14.6 מיליארד שקל.

חברת בונוס זינקה אתמול ב 53% במחזור של 18 מיליון שקל ללא כל הודעה. בשבוע שעבר פירסמה החברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיה המאפשרת לגדל שתלי עצם אנושית לצרכים רפואיים על גיוס מחוץ לבורסה של 4 מיליון שקל ממשקיעים פרטיים.

סקיילקס הודיעה אמש למשקיעים כי ועדת הביקורת והדירקטוריון אישרו את מכירת פעילות סמסונג לסאני בתמורה ל 100 מיליון דולר בתוספת של מנגנון תמורה פרוס על 6 שנים, שעלול להביא את התמורה לסך כולל של עד 500 מיליון שקל.

כיל הודיעה כי תקים תחנת כוח מגז חדשה בערד בסכום של 1.25 מיליארד שקל. התחנה צפויה לדעת החברה להעסיק מאות עובדים חדשים כאשר הפרוייקט להקמה צפוי להסתיים ברבעון השני של 2015.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully