וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשמה מלאכותית לטאו: ביהמ"ש נתן צו הקפאת הליכים לחברה

שלי אפלברג

2.7.2012 / 19:57

בעל השליטה אילן בן דב חויב להזרים 125 אלף שקל לטובת קופת הנאמן החדש עו"ד אלי זהר שאמור להוביל את הצדדים להסדר מחודש

שופט בית המשפט המחוזי אילן שילה העניק היום הנשמה מלאכותית לטאו על מנת שהצדדים יגיעו להסדר ונתן היום צו הקפאת הליכים ואיסור כל דיספוזיציה (שינוי) בנכסי החברה. הצו ניתן על רקע פנייתה של החברה לבית המשפט כדי שיציל אותה מידם הארוכה של הנושים השונים.

כמו כן, החליט השופט להיענות לבקשת החברה ולמנות את עו"ד אלי זוהר כנאמן של החברה במטרה למצוא פיתרון למחלוקת אשר התעוררה בין בעל השליטה אילן בן דב למחזיקי אגרות החוב להם חייבת טאו כ-330 מיליון שקל.

עוד הורה השופט לבן דב להעביר סכום של 125 אלף שקל לקופת הנאמן לצורך מימון תקופת ההקפאה בשל התחייבויות קודמות של בעל השליטה לטאו.

לדברי עו"ד אילן שביט-שטריקס, המייצג את החברה "הצדדים זקוקים לעוד 30-40 יום כדי לאפשר לנאמן להושיב את כל הצדדים סביב שולחן הדיונים ולנסות לחבר את הקצוות שעדיין נותרו פתוחים".

לדבריו, העובדה שבן דב נמצא במגעים לקראת עסקת חברת פרטנר עם האצ'יסון הסינית מונעת מהצדדים להתקדם ולגבש עסקה, שכן הנכס העיקרי של החברה מניות סאני שהינו מקור אמיתי להסדר נסחר בסכומים זנוחים "שאינם משקפים את השווי האמיתי שלה וזאת על רקע חוסר הוודאות בשוק שקשה להגיע בו להחלטות מושכלות שיובילו לטובת הנושים". לדברי שטקירס, אם הנושים יממשו כיום את הבטוחות שבידם הם יזכו לקבל מחירים מגוחכים עבור הסחורה.

עו"ד אמיר ברטוב המייצג את מחזיקי אגרות החוב סדרה ב' וג', הנושים הלא מובטחים, הסביר לשופט כי אין מקום לפתוח את המו"מ מחדש או להוריד מהתחייבויותיו של בן דב.

לדבריו, "בעל השליטה מעת שחתם על ההסכם הייתה לו כל הכוונה למכור את פרטנר, לעשות עסקה בפרטנר. לכן אין פה שום דבר מפתיע או הצדק סביר להתחמקות שלו מהתחייבויות שהתחייב עליהם בהסכם העקרונות, וזאת גם עמדתה של החברה".

ברטוב הזכיר לנוכחים כי החברה הייתה בעלת חוב של 1.5 מיליארד שקל לבנק לאומי אך זו לא החברה שאנו מוצאים היום. בגלל שהפירעון למחזיקי אג"ח היה מאוחר בזמן, במשך השנים מומשו נכסים ופרעו חובות אחרים שיש בחברה.לטובת הבנקים .ברטוב הזהיר כי על בית המשפט למנוע מצב בו הנושים המובטחים יעשו דין לעצמם ויכלו במימוש חלק מהנכסים תוך פגיעה במחזיקי אגרות החוב.

עורך דינו של בן דב, יוסי אברהם, תלה את הכישלון של ההסדר בכך שבעלי אגרות החוב התנהלו דרך איומים ולא באו לדיון על המשא ומתן באופן ענייני. בעל השליטה הוא הנושה העיקרי ואם צריך להתחשב ברצונו של נושה גדול זה בו. עוד הסביר כי בעל השליטה לא מתנגד להסדר אך הוא לא יהיה לפי המתווה הקודם" אנו בתחילת הדרך ולא בסופה ויש כעשרה נושאים פתוחים שצריך לדבר עליהם.

בנק לאומי הבהיר לבית המשפט כי הוא יפגע מצו הקפאת הליכים אשר מונע ממנו לממש את שווי הבטחונות שכפי שחזו כולם ירק ב-12 החודשים האחרונים ב-40 מיליון שקל עוד הסביר הבנק כי לבן דב היתה התחייבות כלפיו שכל חודש יביא 100 אלף שקל כאשר הבנק ישחרר 100 אלף שקל לטובת החברה.

"הבנק עמד בהתחייבותו אך בן דב לא. עוד הסביר כי אין הסדר מול בנק לאומי וקיימות עדיין הרבה מחלוקות . גם הבנק הבינלאומי שהינו נושה מובטח של החברה הסביר לבית המשפט כי יפגע מההקפאה.

בית המשפט סגר את הדיון באמרה כי כל הצדדים מסכימים כי יש להקפיא את ההליכים לתקופת ניסיון שתאפשר לעו"ד אלי זהר לנסות ולהביא את הצדדים, לכלל הסדר, לאחר שעקרונות של הסדר קודם שהותוו במשך תקופה ארוכה ואף הועלו על הכתב לא הסתייעו עד היום. מאידך גיסא, אין חולק שאם לא יגיעו הצדדים לכלל הסדר, דין החברה להתפרק. לכן הקפיא את ההליכים לתקופה קצרה. כמו כן הורה לבנקים ולשאר הנושים המובטחים כי יצטרכו לפנות לבית המשפט בבקשה אם ירצו לממש את הבטוחות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully