וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האג"ח בארה"ב בשיא של חודש; ATP מזנקת ב-20% עקב גילוי גז

נמרוד הלפרן, אורן פרוינד

2.7.2012 / 23:18

התכווצות הייצור בארה"ב גוררת את וול סטריט לירידות; ביום רביעי לא יתקיים מסחר לרגל יום העצמאות של ארה"ב; "סוחרים רבים עשו גשר מסוף השבוע עד יום העצמאות"

בורסות וול סטריט, אשר רשמו ביום שישי את הזינוק היומי החד ביותר של שנת 2012, פותחות את שבוע המסחר המקוצר בירידות, לאחר שהפעילות במגזר הייצור בארה"ב התכווצה במפתיע בראשונה מאז שנת 2009.

מדד דאו ג'ונס , אשר עלה במחצית הראשונה של השנה ב-5.4%, יורד ב-0.4%; מדד S&P 500 , אשר קפץ ביום שישי ב-2.5%, הזינוק היומי החד ביותר מאז דצמבר, בדרכו לעלייה של 4% ביוני - חודש יוני החזק ביותר של המדד מאז שנת 1999 - נסוג ב-0.2%; מדד נאסד"ק , אשר קפץ ב-12.7% במחצית הראשונה של השנה, מוסיף 0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסחר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.09% לרמה של 1.57% לאחר שמוקדם יותר ירדה ל-1.56% - רמה הנמוכה ביותר מאז החמישי ביוני.

שבוע המסחר הנוכחי בוול סטריט יכלול רק ארבעה ימי מסחר, שכן ביום רביעי לא יתקיים מסחר לרגל יום העצמאות האמריקאי. "סוחרים רבים בשוק עשויים לבחור להאריך את חופשת יום העצמאות בין אם על ידי לקיחת חופשה בימיו הראשונים של השבוע ובין אם בימיו האחרונים של השבוע", אמר דיויד מוריסון, אסטרטג שווקים בכיר בחברת GFT מרקטס, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'. "עם זאת, לאור העובדה שביום שישי צפוי להתפרסם דו"ח התעסוקה, כנראה שמרבית הסוחרים יעדיפו להחמיץ את המחצית הראשונה של השבוע, ולכן יתכן שמחזורי המסחר יהיו נמוכים יחסית".

ירידה ראשונה בייצור בארה"ב מאז 2009

פעילות מגזר הייצור בארה"ב התכווצה במפתיע בחודש יוני - בראשונה מאז שנת 2009 - ואילו הוצאות הבנייה בארה"ב עלו לרמתן הגבוהה ביותר זה למעלה משנתיים, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב נפל בחודש יוני לרמה של 49.7 נקודות לעומת רמה של 53.5 נקודות בחודש מאי, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 52 נקודות. זו הפעם הראשונה שהמדד יורד מתחת לרמה של 50 נקודות מאז חודש יולי 2009. מדד מתחת לרמה של 50 נקודות מצביע על התכווצות בפעילות הייצור, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה.

הוצאות הבנייה בארה"ב גדלו בחודש מאי ב-0.9% לקצב שנתי של 830 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2009 - לאחר גידול של 0.6% באפריל, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 0.2% לאחר גידול של 0.3% שעליו דווח במקור באפריל. זה החודש השלישי ברציפות בו נרשם גידול בהוצאות הבנייה בארה"ב.

נתוני מקרו חלשים באירופה ובסין

נתוני ייצור פורסמו מוקדם יותר גם באירופה ובסין. פעילות מגזר הייצור בגוש היורו המשיכה לצנוח בחדות בחודש יוני, ושיעור האבטלה ב-17 מדינות גוש היורו עלה לשיא בחודש מאי, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום באירופה. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בגוש היורו נותר בחודש יוני ברמה של 45.1 נקודות - ללא שינוי לעומת מאי - מסרה היום חברת המחקר מרקיט אקונומיקס. מדד מתחת לרמה של 50 נקודות מצביע על התכווצות בפעילות הייצור, ואילו מדד מעל לרמה זו משקף צמיחה. פעילות הייצור בגרמניה - הכלכלה הגדולה ביותר באירופה - התכווצה בשיעור החד ביותר זה שלוש שנים.

שיעור האבטלה בגוש היורו עלה בחודש מאי לרמה של 11.1% - הרמה הגבוהה ביותר מאז החל להתפרסם נתון זה בשנת 1995 - לעומת 11% בחודש הקודם, מסרה היום הלשכה לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי.

בה בעת, נרשמה האטה בצמיחת הייצור בסין - היצואנית הגדולה בעולם - לפי נתונים שפורסמו אתמול. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בסין ירד בחודש יוני לרמה של 50.2 נקודות לעומת 50.4 נקודות במאי, מסרה אתמול הלשכה לסטטיסטיקה של ממשלת סין. תחזית הכלכלנים היתה לירידה חדה יותר של המדד לרמה של 49.9 נקודות. מדד מקביל של פעילות מגזר הייצור בסין של בנק HSBC וחברת מרקיט שפורסם היום, ירד ביוני לרמה של 48.2 נקודות לעומת רמה של 48.4 נקודות במאי. גם נתוני מדד זה היו טובים יותר מנתונים ראשוניים שפורסמו בחודש שעבר.

בהמשך היום, בשעה 17:00 לפי שעון ישראל, צפוי מכון המחקר ISM לפרסם את מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב. כלכלנים צופים כי המדד ירד בחודש יוני לרמה של 52 נקודות לעומת רמה של 53.5 נקודות בחודש מאי.

משרד המסחר האמריקאי יפרסם בשעה 17:00 לפי שעון ישראל גם את נתוני הוצאות הבנייה בארה"ב של חודש מאי, אשר צמחו לפי תחזיות הכלכלנים זה חודש שלישי ברציפות.

הפסגה האירופית הקפיצה את השווקים

מדד S&P 500 רשם ביום שישי את הזינוק היומי החד ביותר של השנה לאחר שמנהיגי אירופה הגיעו לשורה של הסכמים שנועדו לבלום את משבר החוב ביבשת. בפסגה החליטו המנהיגים להקל אל תנאי הסיוע לבנקים בספרד ועל סיוע אפשרי לממשלת איטליה, וחשפו תוכנית לעידוד הצמיחה הכלכלית בהיקף של 120 מיליארד יורו (151 מיליארד דולר). עוד הסכימו המנהיגים על הקמת מנגנון פיקוח אחיד על הבנקים בגוש היורו, ולאפשר לקרנות החילוץ האירופיות לסייע למגזר הבנקאי בגוש היורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עונת הדו"חות הרבעוניים בארה"ב

עונת הדו"חות הכספיים הרבעוניים בארה"ב תיפתח באופן רשמי בעוד שבוע, עם פרסום הדו"חות הכספיים של ענקית האלומיניום האמריקאית אלקואה , בתשיעי ביולי.

מניות במוקד תשומת הלב

שותפויות חיפוש הגז ברישיון שמשון, ישרמקו, מודיעין, נפטא, חנ"ל ו-ATP האמריקאית - שהיא מפעילת הקידוח - דיווחו אתמול כי לאחר שנתגלו סימני גז טבעי, יחלו בביצוע מבחני הפקה בקידוח שמשון 1. לאחר השלמת קידוח האקספלורציה אשר הגיע לעומק של 4.4 ק"מ מפני הים, הגיעו השותפויות למסקנה כי נתגלו סימני גז טבעי משמעותיים. שכבת המטרה המכילה גז נתקבלה בגין ביצוע בדיקות לוגים באמצעות כבל, שכללו בדיקות חשמליות, סייסמיות ומגנטיות. בעקבות הממצאים, החליטו כל השותפויות בקידוח על ביצוע מבחני הפקה הצפויים להתחיל בימים הקרובים ולהימשך כ-35 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully