וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: בתי הזיקוק יוכפפו לחוקי התכנון

איתי טרילניק

3.7.2012 / 8:32

בתב"ע שאושרה להפקדה נקבעים התנאים לשימוש בשטח המפעלים השונים במתחם. בז"ן מתכננת לערוך ערב לשיתוף הציבור על מנת להציג את התכנית

בז"ן הודיעה כי הממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים, יוסף משלב, אישר להפקיד את את התב"ע שלה, בה נקבעים התנאים לשימוש בשטח המפעלים השונים שבמתחם. זאת לראשונה בהיסטוריית בתי הזיקוק, שנוסדו בימי המנדט הבריטי, ולאחר שמונה שנות עבודה בנושא.

התוכנית הסטטוטורית כוללת בין היתר הנחיות בנושא ביטחון וסביבה, המסדירות את הפעילות במתחם. כחלק מהליכי אישור התוכנית, מתכננת בזן לערוך ערב שיתוף ציבור על מנת להציגה לכל המעוניינים.

מבז"ן נמסר כי התוכנית הוכנה בשיתוף עם כל הגורמים הרלוונטיים, ובתוכם המשרד להגנת הסביבה, עיריית חיפה, משרד התחבורה, רשות נחל הקישון ורכבת ישראל. במסגרת התוכנית בוצע תסקיר השפעה על הסביבה, סקר סייסמולוגי ובדיקות נוספות בתחום הבטיחות, איכות הסביבה והיבטי הפעילות במתקן על התחבורה באזור.

בז"ן צפויה לעבור לשימוש בגז טבעי במקום מזוט מזהם, כאשר תגיע אספקת הגז לתעשייה ממאגר תמר. עד כה לא חתמה בז"ן על הסכם רכישת גז מול השותפות במאגר. זאת, על פי הערכות, בשל מגבלות צינור ההולכה מהמאגר לישראל. כיום פועלים בתי הזיקוק באמצעות גז באופן חלקי, והמעבר לשימוש מלא בגז צפוי לשפר את איכות האוויר באזור. בנוסף הקימה בז"ן מתקן חדש לטיפול בשפכים, המטהר אותם לפני הזרמתם לקישון.

מנכ"ל קבוצת בז"ן, פינחס בוכריס, מסר כי "הפקדת התב"ע מהווה חלק מהמהפך שעובר על מתחם מפרץ חיפה בשנים האחרונות, מאז עברה החברה מבעלות ממשלתית לבעלות הנוכחית. התוכנית שהופקדה מעמיקה ורצינית ותחייב את הקבוצה להמשך השיפור וההשקעות בתחומים בעלי פוטנציאל ההשפעה על הציבור, בכוונתי להמשיך במדיניות השקיפות והפתיחות עליה החלטתי עם כניסתי לתפקיד במאי 2011, באמצעות דיאלוג עם הרשויות המקומיות ונציגי הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully