וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: אחד מכל שלושה אזרחים - במינוס

דרור רייך

3.7.2012 / 11:35

23% מאוכלוסיית ישראל נמצאים במשיכת יתר בבנק רוב החודש ו-11% נוספים במשך חלק קטן ממנו, כך עולה מסקר שערך בנק אוצר החייל. "חינוך פיננסי הוא המפתח"

סקר שערך בנק אוצר החייל, בשיתוף מחקרי הגל החדש בקרב 500 נשאלים מעל גיל 18, מגלה כי 23% מכלל האוכלוסייה בישראל נמצאים רוב או כל החודש במצב של מינוס בבנק ויותר מ-11% נמצאים בו בחלק קטן מהחודש, כנראה לקראת סופו. המשמעות היא שכ-34% מהישראלים מעידים כי הם במינוס בחלק זה או אחר של החודש.

עוד עלה מהסקר, כי אין קשר בין גובה ההכנסה למינוס בבנק. כ-34.8% מאלה שהגדירו את עצמם כבעלי הכנסה שהינה "הרבה מעל הממוצע", נמצאים במינוס כל חודש וחודש.
צילום: דרימסטיים

בנוסף, נמצא כי ההתנהלות הכלכלית איננה משתפרת עם הגיל אלא רק מחמירה ובהתאם לכך עולה גם גובה המינוס בבנק. רק 7.7% מהישראלים עד גיל 24 העידו כי הם נמצאים במינוס במהלך החודש. באזור גילאי 25-34 נמצאים 16.8% מהישראלים במינוס ובאזור גילאי 35-44, 37.6% מהישראלים נמצאים במינוס.

גילאי השיא בכניסה למינוס בחשבון הבנק הם גילאי 45-54 בהם 39.3% מהאוכלוסייה בישראל נמצאים במינוס קבוע בבנק ו- 46.4% מהם מעידים על עצמם כי הם נמצאים במינוס בגלל התנהלות כללית שגויה (52.2% מהנשאלים בקבוצת גיל זו, לא יודעים אפילו מהי הריבית אותה הם משלמים על המינוס). מגיל 55 ומעלה נראה כי המצב משתפר והמינוס בבנק של בני ה-60 הולך וקטן.

מה הסיבה למינוס?

31.7% הסבירו את הסיבה למינוס באירוע יוצא דופן כגון אירוע משפחתי, טיול או מחלה ו- 39.1% הודו כי הסיבה למינוס בו הם נמצאים היא בהתנהלות כלכלית לא נכונה בה נקטו לאורך זמן. מעל ל-5% מהישראלים מודים כי אינם יודעים את הסיבה בגינה נכנסו למינוס. פילוח התוצאות מגלה שכ-62% מאלו שהם מגיל 18 עד גיל 24 טענו שלדעתם אינם מתנהלים נכון כלכלית, זאת לעומת רק כ-40% מאלו שהם מגיל 35 עד גיל 44.

בהמשך לניסיון הציבור להוריד מחירים בשוק ולהקל על אורח החיים בישראל, 70.2% מכלל הנשאלים טענו כי הם מתכוונים לנסות ולסגור את המינוס באמצעות צמצום הוצאותיהם החודשיות (ולא על ידי הגדלת ההכנסה).

מנכ"ל בנק אוצר החייל, ישראל טראו התייחס לתוצאות הסקר ואמר "חינוך פיננסי הוא מילת המפתח. הישראלי הממוצע לא יודע לאזן בין הוצאותיו להכנסה שלו. ישראל היא מדינה יקרה ולכן נראה לנו שמינוס בבנק זהו דבר לגיטימי, הגיוני, ויש אפילו שטוענים שזה מחויב המציאות. כמובן שהמציאות רחוקה מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully