וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודל פרסום חדש: הפרסומות ישודרו לסמארטפון

נתי טוקר

3.7.2012 / 16:15

חברת פריטסטינג משיקה אפליקציה המאפשרת לבעלי טלפונים חכמים וטאבלטים לקלוט מסרים פרסומיים בזמן צריכה של תוכני וידאו או אודיו שבהם הוטמע קוד אודיו דיגיטלי ייעודי

פיתוח חדש שמגיע לישראל בימים אלה מציג מודל חדש לפרסום חוצה פלטפורמות: החברה האמריקאית פריטסטינג (Pretesting), העוסקת במחקר ובפיתוחים בתחום הפרסום והשיווק, תשיק השבוע את אפליקציית Mycode, המאפשרת לבעלי טלפונים חכמים וטאבלטים לקלוט מסרים פרסומיים בזמן צריכה של תוכני וידאו או אודיו שבהם הוטמע קוד אודיו דיגיטלי ייעודי.

השירות יושק באינטרנט בישראל בימים הקרובים דרך סרטון של המוסיקאי נוי אלוש, ובשיתוף פעולה עם מפרסמים כמו אוויס וסופר-פארם. בסרטון יוטמע הקוד, ובזמן הצפייה יקבלו משתמשי האפליקציה מסרים פרסומיים. בפריטסטינג אומרים כי החברה השקיעה כ-20 מיליון דולר בפיתוח, מהם כ-250 אלף דולר בהתאמתו לישראל.

בשבוע שעבר הושק השירות גם בארה"ב, בשיתוף פעולה עם רשת NBC. בקרוב צפויה החברה לחתום על הסכם גם עם רשת טלוויזיה היספנית. במסגרת שיתוף הפעולה, רשת הטלוויזיה תוכל להשתמש בשירות כדי לשלוח לצופים תכנים ייעודיים - תכנים משלימים לשידורים או מסרים פרסומיים. פריטסטינג תרוויח מהשירות דרך חלוקה ברווחי עסקות פרסום או לפי היקף ההיענות של משתמשי הקצה.

"נהוג לומר שהטלוויזיה מאבדת את עוצמתה לטובת האינטרנט, אבל למעשה שיעור הצפייה בה רק גובר", אומר לי ווינבלט, נשיא פריטסטינג ואחד מבעליה. "הבעיה כיום היא איך להתחבר לאותם צופים, מאחר שהפרסומות המסורתיות מאבדות מעוצמתן ואנשים מדלגים עליהן. הפיתוח שלנו מאפשר להגיע לאנשים ישירות ולהעניק להם מידע ממוקד שמעניין אותם".

הפיתוח של פריטסטינג עשוי לפתוח אפשרויות פרסום חדשות לזכייניות הטלוויזיה והרדיו בישראל - ולעורר שאלות קשות בקרב גורמי הרגולציה. זכייניות הטלוויזיה המסחרית - קשת, רשת וערוץ 10 - אינן רשאיות כיום לשלב תוכן שיווקי בשידוריהן. השירות של פריטסטינג עשוי לאפשר לזכייניות לעקוף את האיסור הזה ולשלב מסרים מוצפנים בשידורים, שיהיו גלויים רק למשתמשים שהסכימו להיחשף אליהם דרך הורדת האפליקציה.

לדברי ווינבלט, החברה הציגה את השירות שלה לחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל, HOT ו-yes, והיא נמצאת במגעים עם אחת מהן להטמעת הטכנולוגיה בשידורים. גם במקרה של חברות הכבלים והלוויין ניצב סימן שאלה רגולטורי - HOT ו-yes אינן מורשות כיום לשדר פרסומות, אך הטכנולוגיה החדשה תאפשר גם להן להעביר מסרים פרסומיים לצופים ולהשאיר את המסך נקי מפרסום.

Pretesting, שהוקמה ב-1983, פועלת כיום בתחום הפרסום והשיווק בשיתוף פעולה עם חברות ענק בארה"ב, ובהן פפסי קולה, נסטלה, GSK ופייזר. עם פיתוחיה הקודמים של החברה נמנית מצלמה המוצבת על גבי מדפים בחנויות ועוקבת אחר תנועות העיניים של הקונים. לדברי ווינבלט, "השירות הזה מאפשר לחברות לדעת אם המוצר החדש על המדף מושך את עיניהם של הקונים בחנות, כדי להבין אם כדאי להשקיע בפרסום שלו".

ווינבלט, יהודי דתי ששניים מילדיו גרים בישראל, אומר כי בחר במדינה כמקום ראשון להתרחבות אחרי ארה"ב לא רק מטעמי ציונות. "יש לכם שוק צומח ולצרכנים יש אפשרויות בחירה רבות", הוא מסביר. "כשיש כל כך הרבה מוצרים קשה להעביר מסר בפרסומת שהמוצר שלך טוב יותר. השירות שלנו מאפשר לצרכנים לקבל מידע ממוקד לגבי מוצרים חדשים. בתוך כמה חודשים תופתעו לראות שהחברות הגדולות בישראל ישתפו איתנו פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully