וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון כוח לעובדים: עובדי הרכבת עוברים אלינו

דניאל שמיל

3.7.2012 / 20:22

לטענת הארגון, יותר מאלף מעובדי הרכבת - כלומר למעלה ממחצית - חתמו על הצטרפות לארגון. לחברי הוועד שהודחו על ידי ההסתדרות הוצע להישאר בתפקידם

ארגון "כוח לעובדים" פרסם הערב הודעה לפי הוא ישמש מעתה כארגון היציג של עובדי הרכבת, אחרי שיותר ממחציתם עברו לשורותיו. הארגון הודיע זאת גם למנכ"ל הרכבת, בועז צפריר.

בימים האחרונים הוחתמו עובדי הרכבת על טופסי מעבר לארגון, אחרי שההסתדרות הדיחה ארבעה מחברי הוועד, ובהם היו"ר גילה אדרעי. לטענת הארגון, יש בידיו יותר מ-1,000 טופסי הצטרפות, כלומר - למעלה ממחצית מעובדי הרכבת צורפו אליו. הארגון פנה לחברי הועד להצטרף לארגון, ולהישאר בתפקידם, וכן הזמין את הנהלת הרכבת למו"מ עם הסכם קיבוצי, במקום בו הופסק לאחרונה.

בית הדין לעבודה: הרכבת לא תושבת בשבועיים הקרובים. שי מכלוף
הודחה על ידי ההסתדרות. גילה אדרעי/שי מכלוף

היום נידונה בבית הדין לעינייני עבודה בחיפה עתירתם של חברי הוועד המודחים נגד ההסתדרות והנהלת הרכבת, בטענה כי הדחתם היתה לא חוקית.

מקורבים לאדרעי מסרו הערב כי "העובדים אמרו את דברם, הביעו אמון בוועד העובדים ובעומדת בראשו, ואי-אמון בהסתדרות. העובדים החליטו שמהלכי ההסתדרות ובמיוחד שיתוף הפעולה שלה עם הנהלת החברה, כדי לפגוע בוועד, הם מהלכים לא לגיטימיים שאינם מקובלים עליהם. ההסתדרות התנהגה כמו אחרון המעסיקים ולא כפי שמצופה ממנה כמי שאמורה לשמור על זכויות העובדים. עובדי הרכבת הוכיחו שאפשר גם אחרת".

במקביל, ההסתדרות טוענת כי היא עדיין הארגון היציג של העובדים. בהודעה שפרסמה הערב נטען כי: "מדובר בהפרחת בלון תקשורתי. ההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי הרכבת. מסתבר שחברי הוועד המודחים פשוט הוליכו שולל את ביה"ד, כאשר היום בדיון מכחישים קשר ל'כוח לעובדים' ומיד כשיצאו הכריזו על מעבר לארגון. לא מספיק שחברי הוועד מפירים צווים של ביה"ד, אלא גם מוליכים אותו שולל. צר לנו ש"כוח לעובדים" משתף פעולה עם אלה שאינם מקבלים עליהם את מרותו של ביה"ד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully