וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליה מאור הסירה את מועמדותה לתפקיד יו"ר תנובה

יורם גביזון

4.7.2012 / 11:32

קרן איפקס פנתה בתחילת יוני למאור בהצעה לשמש כיו"ר תנובה אך מאור הסירה לבסוף את מועמדותה בעקבות חילוקי דעות בין בעלי מניות אייפקס ומבטח שמיר השולטים בתנובה

גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי, הסירה את מועמדותה לתפקיד יו"ר תנובה. קרן איפקס פנתה בתחילת יוני למאור בהצעה לשמש כיו"ר תנובה, על רקע ההערכה שיוקרתה של מאור תסייע לקרן לקדם את הנפקתה של תנובה לקראת סוף 2012 או תחילת 2013.

מאור עמדה בראש בנק לאומי כאשר הבנק נתן את האשראי לחברה המשותפת לאיפקס ולמבטח שמיר שרכשה 77% ממניות תנובה בינואר 2008 לפי שווי חברה של 989 מיליון דולר.

על פי הערכות, מאור היתה אמורה ליהנות מאופציות למניות תנובה כחלק מתנאי העסקתה כיו"ר החברה. על פי הערכות, מאור הסירה את מועמדותה לתפקיד לאחר שהגיעה למסקנה כי יש מחלוקת חריפה בין בעלי המניות בחברה: איפקס מצד אחד ומבטח שמיר והקיבוצים והמושבים מצד שני - לא רק על זהותו של היו"ר המיועד ותנאי העסקתו, אלא גם על דרכה העתידית של החברה.

איציק באדר, יו"ר תשלובת גרנות שמובילה את ארגוני הקניות של המושבים והקיבוצים, אמר עם פרסום דבר הפנייה של איפקס למאור, כי למרות הערכתו לרקורד המפואר של המנכ"לית לשעבר של לאומי הוא מתנגד להנפקתה של תנובה.

המחלוקת בין בעלי המניות של תנובה נוגעת גם לשוויה של תנובה לצורך מכירת השליטה בה, וגם לטענה של מבטח שמיר לפיה היא זכאית למנות את יו"ר החברה וכי הסיבות שהביאו אותה לוותר על מינוי היו"ר בטלו לאחר שתנובה פירסמה את הדו"חות הכספיים המלאים שלה ולאחר שמניותיה של מבטח שמיר חזרו להיסחר בבורסה. מאור מסרה בתגובה: "אם יהיה לי מה להודיע באשר לתוכניותי העתידיות, אעשה זאת באופן מסודר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully