וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירעון צומח: 9.7 מיליארד שקל מתחילת השנה

רם עוזרי

4.7.2012 / 13:17

הגירעון הממשלתי בתקציב בחודש יוני הסתכם ב-5.4 מיליארד שקל - סכום שהכפיל את הגירעון המצטבר מתחילת השנה. עלייה חדה של 14.3% בהוצאות משרדי הממשלה

בעוד הדיונים בנושא הדרך לסגור את הבור בתקציב המדינה נמשכים, היום מתפרסם כי נתוני הגירעון לחודש יוני מצביעים על חומרת המצב. על פי אומדנים ראשונים של אגף החשב הכללי, הגירעון הממשלתי בתקציב בחודש יוני הסתכם ב-5.4 מיליארד שקל. הגירעון של יוני הכפיל את הגירעון המצטבר מתחילת השנה לרמה של 9.7 מיליארד שקל, לעומת גירעון של 5.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

בשנת 2012 תוכנן על פי התקציב המקורי גירעון שנתי בסך של 18.4 מיליארד שקל. תחזית המסים המעודכנת של מינהל הכנסות המדינה, כמו גם העובדה שהכנסות המסים עד כה כוללים הכנסה חד פעמית גדולה בינואר, מעלים חשש שהממשלה לא תעמוד ביעד. סך ההכנסות ממסים בחודש יוני הסתכמו בכ-16.4 מיליארד שקל, לעומת 16.2 על פי התחזית המעודכנת.

בצד ההוצאות נרשמה עלייה חדה של 14.3% בהוצאות משרדי הממשלה והן הסתכמו ב-20.7 מיליארד שקל. מתחילת השנה מוציאים המשרדים 7.5% יותר מאשר בשנה שעברה. זאת, לעומת תכנון לעלייה של 4.9% על פי כלל ההוצאה שקבעה הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully