וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם ללא שינוי

ואדים סבידארסקי

4.7.2012 / 17:05

אחרי יום שהתחיל בעליות מתונות התהפכה מגמת המסחר בבורסה התל אביבית והמדדים נסגרו ללא שינוי. מדד הבנקים הוסיף 0.8% לערכו

המסחר בבורסה איפס בסיום יום המסחר את העליות המתונות שנרשמו בפתיחה על רקע המגמה החיובית אמש בוול סטריט ונחתם ללא שינוי. בשווקים ממתינים כעת להתפתחויות באירופה ביום חמישי הקרוב, כאשר הבנק המרכזי באירופה צפוי להוריד את שיעור הריבית בגוש היורו ב-0.25% ל-0.75% כדי לעודד את הכלכלות להיחלץ ממשבר החובות.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 נסגרו ללא שינוי, ואילו מדד ת"א בנקים הוסיף 0.8% לערכו. מדד מניות הנדל"ן איבד 0.3%. מחזורי מסחר נותרים נמוכים מהרגיל ומסתכמו, בסיכום היום, ב-513 מיליון שקל.

הביקושים לתעודת סל החדשה של תכלית העוקבת אחרי סקטור הביומד המקומי דחפו את מדד ת"א ביומד לעלייה של 1.3% בהמשך למגמה חיובית שנרשמה אתמול במהלך היום. מחזור המסחר בתעודה זו הסתכם ב-9 מיליון שקל - בין המחזורים הגבוהים בבורסת אחד העם.

הנהלת הבורסה פרסמה הבוקר (ד') את רשימת החברות שצפויות להיכנס בעוד כשבועיים לרשימת השימור של הבורסה. בין החברות שקיבלו כבר לפני כחצי שנה התראה וארכה לעמידה בכללי המסחר של הבורסה, נמנות חברות בעלות היקף פעילות עסקית נמוך יחסית כמו , , וחברות "מסובכות" דוגמת, שנמצאות בהליך של הסדר חוב. בסך הכול צפויות לעבור לרשימת השימור 26 חברות.

המסחר בוול סטריט נחתם אמש בעליות על רקע נתוני מקרו שהצביעו על שיפור במגזר התעשייה האמריקאי. היום לא יתקיים המסחר בשל יום העצמאות האמריקאי.

שר האוצר, יובל שטייניץ, יסביר היום לחברי משלחת חברת הדירוג הבינלאומית הגדולה S&P המבקרים בארץ, מדוע החליטה ממשלת ישראל, ביום ראשון האחרון, להעלות את יעד הגרעון בתקציב המדינה ל-2012 מ-1.5% תוצר ל-3.0% תוצר.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד אוצר, עודד שריג, מאיים לעצור או להגביל בצורה משמעותית השקעות חדשות של הגופים המוסדיים בשותפויות נדל"ן בחו"ל, וכן בשותפויות בתחומי התשתיות בישראל ובחו"ל. זאת באמצעות הטלת מגבלות חדשות במסגרת תקנות של כללי השקעה החלים על גופים מוסדיים, שאושרו בידי הכנסת. מגבלות אלה מאפשרות לשריג להכניס שינויים וסייגים כפי שהוא מוצא לנכון.

מניות במרכז

קרן פורטיסימו, שמנוהלת על ידי יובל כהן, הגישה הצעה לרכישת השליטה בחברת אלווריון . פורטיסימו מציעה לרכוש בהקצאה 40% ממניות אלווריון תמורת הזרמה של 15 מיליון דולר. בנוסף תעמיד פורטיסימו אופציה להזרמה של עוד 5 מיליון דולר בטווח קצר, על בסיס שווי השוק של אלווריון בתוספת פרמיה צנועה של 10%.

כלל פיננסים ברוקראז' הורידו היוםהמלצה ומחיר יעד למניית נייס הנסחרת הן בנאסד"ק והן במדד ת"א 25. "נייס מתומחרת במחיר סביר על ההנחיות שנתנה לשנת 2012 אבל היא מתמודדת מול מספר אתגרים במבט קדימה בזווית הטכנולוגית ובצד ההוצאות. ההשפעות הללו יחד עם שינויים ארגונים ובעיות מאקרו שנושבות לכיוונינו מאירופה שולחים אותנו להורדת המלצה ומחיר היעד". כעת ההמלצה היא "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 40 דולר לעומת המלצה קודמת של "תשואת יתר" ומחיר של 43 דולר.

חברת שטראוס , שבשליטת עופרה שטראוס, תנסה לרשום את מניותיה למסחר בארה"ב. שטראוס, אחת משלוש חברות המזון הגדולות בישראל וחברת הקפה השישית בגודלה בעולם, פנתה באמצעות סיטי בבקשה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) לרשום ADS, תעודת פיקדון מנייתית (American Depository Share), מכשיר פיננסי שבאמצעותו חברות לא אמריקאיות יכולות לרשום את המניות המונפקות שלהן בבורסה של ניו יורק או בנאסד"ק. ה-ADS נקובות בדולר כשכל אחת מהן מייצגת מניה אחת ומשקפת זכויות בעלות מלאות: זכות הצבעה באסיפת בעלי המניות וזכות לקבלת דיבידנד.

חברת אמיליה פיתוח שבשליטת עודד פלר תרשום רווח של 17 מיליון שקל לפני מס בעקבות מכירת אחזקתה בחברת זוהר דליה. קיבוץ דליה, שמחזיק ב-50% ממניות חברת זוהר דליה, הודיע לאמיליה פיתוח לרכוש את אחזקותיה (50%) בזוהר דליה תמורת 61 מיליון שקל. סכום ההצעה זהה להצעה שנתנה אמיליה פיתוח לקיבוץ בהליך ההתמחרות ההדדית (במב"י) במארס 2012.

טלדור מערכות , אחת משלושת חברות ה-IT הגדולות בישראל, דיווחה אתמול על חוזה משמעותי שחתמה עם חברת פוליסיטי המקימה את מרכז ההדרכה הארצי של משטרת ישראל בבית שמש. טלדור תספק שירותי מחשוב למערך התקשוב בפרויקט בתמורה לסכום של 140 מיליון שקל.

כן פייט , העוסקת בפיתוח תרופות למחלות דלקתיות ומחלות כבד, הודיעה אתמול כי תפעל לרישום מניות החברה למסחר בבורסה בארה"ב באמצעות American Depository Receipt וזאת בכפוף להגשת המסמכים וקבלת האישורים הנדרשים מהרשות לניירות הערך בארה"ב. החברה תפעל לרישום למסחר של תעודות פיקדון עבור מניותיה ברמה שתיים (ADR Level II) באחת מהבורסות הראשיות בארה"ב (רוב הסיכויים כי הרישום יתבצע בנאסד"ק כאשר האופציה הנוספת היא בורסת AMEX) הרישום בפועל צפוי תוך 3-2 חודשים.

חברת ביומד פרטית, גמידה סל, פירסמה הבוקר באמצאות חברת אלביט מדיקל המחזיקה ב-31% מהון מניותיה, הודעה על פיה היא מעדכנת את הערכותיה באשר למועד קבלת אישור לשיווק בארה"ב למוצר מוביל שלה ב-StemEX. כך שהצפי כעת לקבל אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי FDAלמוצר המטפל בחולים הסובלים מלוקמיה או מלימפומה במהלך שנת 2014. בין בעלי המניות הגדולים בחברה נמנים אלביט מדיקל (31.6%) וכלל ביוטכנולוגיה (22%).

שלמה שמלצר, הבעלים של חברת הליסיניג שלמה Sixt, מרחיב את עסקיו בתחום האנרגיה המתחדשת. הבוקר (ד') דיווחה חברת שבשליטתו של שמלצר, על פרויקט משותף עם חברת סולאיר להקמת תחנת כוח פוטו-וולאטית בהשקעה של 120 מיליון שקל.

חברת פוטומדקס , הפועלת בתחום בריאות העור והאסתטיקה, הודיעה כי החברה-הבת, רדיאנסי, חתמה על הסכם פשרה עם חברת TRIA Beauty, לביטול תביעות הדדי. על פי תנאי ההסכם, יבוטלו כל התביעות והעניינים המשפטיים הקיימים בין רדיאנסי ו-TRIA בבית המשפט המחוזי במדינת קליפורניה ובבית המשפט העליון במדינת ניו יורק.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully