וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקלאים יוזמים: פיקוח על עלויות התיווך של מוצרים

רמי שני

5.7.2012 / 2:21

מבדיקת התאחדות האיכרים עולה כי פערי המחירים בין בית האריזה לרשתות השיווק יכולים להגיע למאות אחוזים. "הצרכנים פשוט משלמים מחירים מוגזמים, וזה לא ייתכן"

התאחדות האיכרים פועלת לקידום מהלך שיוביל להטלת פיקוח על שלב התיווך במסלול הגעת המוצרים מהשדות, המטעים והפרדסים אל הצרכנים. אנשי ההתאחדות נפגשו השבוע עם גורמים ברשות להגנת הצרכן, כדי ליזום פעולה שתוביל לפיקוח על עלויות ההובלה, הקירור וההוצאות הנוספות, הנגזרות מהגעת המוצרים אל מדפי המרכולים.

על פי בדיקת החקלאים, קיימים לעיתים פערי תיווך המגיעים למאות אחוזים. עלות קילו תאנים בשער היציאה מבית האריזה עומד על עשרה שקלים, בעוד לצרכנים נמכרים פירות אלו במחיר של 30 שקלים לקילוגרם. עלות קילו מנגו היא שמונה שקלים בממוצע בשער היציאה מבית האריזה, ואילו בחלק מהרשתות הוא נמכר תמורת 16 שקלים לקילוגרם. קיווי נמכר ב-15 שקלים לקילוגרם ברשתות השיווק, בעוד בשער בית האריזה עולה אותו קילו תשעה שקלים בלבד. יצוין, כי החקלאים עצמם מקבלים מחיר הנמוך בכ-30% ממחיר התוצרת בשער בית האריזה.

"אין שום קשר בין מחיר המוצרים בשערים של בתי האריזה למחיריהם לצרכנים", טוען דובי אמיתי, מגדל תפוחים ממטולה ונשיא התאחדות האיכרים. "יש להטיל פיקוח על פער התיווך של ירקות ופירות, אשר ימנע מכל הגורמים המתווכחים בין החקלאי לצרכן, קרי החברות הפועלות בהובלה, שיווק ומכירה של פירות וירקות, לגבות מחירים בפערי תיווך גבוהים ולא סבירים".

החקלאים מציינים כי מחירי הפירות והירקות הינם מרכיב חשוב במדד המחירים לצרכן, המשפיע באופן ישיר על ההוצאות הנגזרות בכל משק בית, ועל כן הנזק הנגרם מפערי התיווך במחירים פוגע במתחם רחב היוצא מגדר מחיר הפרות בלבד. "הצרכנים פשוט משלמים מחירים מוגזמים, וזה לא ייתכן", ציין אמיתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully