וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדל"ן ביוני: המחירים יורדים, מספר העסקות עולה

ואדים סבידרסקי

5.7.2012 / 10:33

כלכלני אגף הכלכלה במשרד האוצר הציגו את סקירת "אורות אדומים" על שוק הנדל"ן בחודש יוני. מחירי הדירות ירדו בשיעור ממוצע של 0.6% - מספר העיסקאות זינק ב-48%

מחירי הדירות החדשות הוסיפו לרדת בחודש מאי, בשיעור של 0.6% לעומת אפריל. בהשוואה לחודשים הקודמים, ניכרת שונות גבוהה יותר בשינויי המחיר בין הקבלנים, גם ברמת האזור. בממוצע, שיעור הירידה הגבוה ביותר במחיר נרשם באזור ירושלים. באזור המרכז ללא ת"א נרשמה עלייה מחירים מתונה בשיעור של 0.4% ואילו באזור השרון נרשמה ירידה של 0.5% - כך מציינים כלכלני אגף הכלכלה במשרד האוצר בסקירה החודשית של מצב המשק לחודש יוני, "אורות אדומים".

באוצר מציינים כי בניגוד לירידת המחירים, מספר העסקות עלה בחדות במאי, הן בהשוואה לאפריל, גידול של 48% (בשל עיתוי חג הפסח בעיקר), והן בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 17%. כמו כן, בלטה הגידול במספר הדירות להשקעה לאחר תקופה ממושכת של ירידה בפעילות המשקיעים בשוק הנדל"ן. סך הדירות שנרכשו בחודש מאי עמד על כ-9,400 דירות - הרמה הגבוהה ביותר מאז מארס 2011. עם זאת, נתונים ראשוניים לחודש יוני מצביעים על ירידה במספר העסקות בהשוואה לחודש מאי אבל עדיין עלייה מסוימת בהשוואה לכמות העסקות בחודש יוני אשתקד.

אזור טבריה בולט בעלייה של 130% במספר העסקות לפי פילוח גיאוגרפי בהשוואה למאי אשתקד, בעיקר כתוצאה מגידול חד ברכישת דירות על ידי זוגות צעירים באזור זה. עוד בולטים אזור ירושלים ואזור השפלה עם עליה בשיעור של כ-20% במספר העסקאות, גם בהובלת הזוגות הצעירים. באזור השפלה גדל מספר העסקות ב-35%. שיעורי גידול מתונים יחסית במספר העסקות נרשמו באזור ת"א ובאזור חיפה - 8% בלבד בהשוואה למאי 2011.

ברכישת דירות להשקעה נרשמה עלייה בשיעור של כ-15% לעומת מאי אשתקד, בעיקר באזור השרון והשפלה. זו הפעם הראשונה בשנה וחצי האחרונות בה נרשם גידול במספר הדירות שנרכשו להשקעה בחודש מסוים בהשוואה לחודש המקביל לו אשתקד, ככל הנראה, על רקע הירידה בריבית בנק ישראל. מנגד, המשקיעים בנדל"ן מכרו באותו חודש דירות ב-7% יותר מאשר במאי אשתקד, ואילו בהשוואה לחודש אפריל מגיע שיעור הגידול ל-48%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully