וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת כלל תעשיות: לבנת נפרדת מאיי. די. בי.

מיכאל רוכוורגר

5.7.2012 / 14:53

אי.די.בי פתוח, שבשליטת נוחי דנקנר, מוכרת את השליטה בזרוע התעשייה שלה כלל תעשיות (49.9%) לידי קרן ההשקעות השוויצית אקסס תמורת כ-1.27 מיליארד שקל

בשעות אלה מתכנסים כל הצדדים המעורבים בעסקת מכירת השליטה בחברת כלל תעשיות בכדי לחתום על העסקה. שבמסגרתה אי.די.בי פתוח, שבשליטת נוחי דנקנר, מוכרת את השליטה בזרוע התעשייה שלה כלל תעשיות (49.9%) לידי קרן ההשקעות השוויצית אקסס שבשליטת המיליארדר היהודי האמריקאי לן בלווטניק תמורת כ-1.27 מיליארד שקל.

60% מסכום זה יועברו לידי אי.די.בי עם השלמת העסקה והיתרה תועבר עד סוף השנה. מתוך התמורה הכוללת, כמחצית מהסכום ממומן על ידי בנק דיסקונט והיתר יגיע ממקורותיה העצמיים של אקסס.

זוהי עסקת המכירה הראשונה שדנקנר מצליח לבצע מאז שנמכרה השליטה במכתשים אגן באוקטובר 2011 לידי כמצ'יינה הסינית. העסקה תשפר את הנזילות של אי.די.בי פתוח אך עדיין לא תפתור את כל האתגרים הפיננסיים העומדים בפניה. החברה חייבת למחזיקי האג"ח והבנקים כ-5.7 מיליארד שקל.

במקביל לחתימה על העסקה, משפחת לבנת ברשות אברהם (בונדי) לבנת מאבדת כל עניין באי.די.בי, וכפי שסוכם בעבר יוצאת מגרעין השליטה ופורשת כעת מדירקטוריונים השונים שבהם היא היתה חברה כמו: אי.די.בי אחזקות , אי.די.בי פתוח , דסק"ש , כלל ביטוח ועוד.

לבנת נותרת עם אחזקה של כ-11.5% באי.די.בי אחזקות, שעליה יש לה אופציות הדדיות מול גנדן - בעלת השליטה באי.די.בי אחזקות - למכור או לקנות את האחזקות של כל אחד מהצדדים במהלך השנים הקרובות.

משפחת לבנת מקווה להשלים את העסקה לרכישת השליטה בחברת משאב, בעלת השליטה במונופול המלט נשר, ובחברת תעבורה מידי כלל תעשיות תמורת כ-1.3 מיליארד שקל. השלמת עסקה זו תלויה במגבלות שיוטלו על נשר בכל הקשור למתן הנחות ללקוחותיה היקרים כמו הנסון ורדימיקס, על ידי הממונה להגבלים עסקיים דיוויד גילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully