וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים

דרור רייך

5.7.2012 / 16:55

אחרי שבוול סטריט לא התקיים המסחר עקב יום העצמאות האמריקאי נסגר שבוע המסחר בבורסה התל אביבית במגמה חיובית. ת"א 25 עלה השבוע ב-2.4% ומדד ת"א 100 ב-2.2%

יום המסחר האחרון של השבוע נחתם במגמה חיובית, כאשר אמש לא התקיים מסחר בארה"ב בעקבות יום העצמאות האמריקאי. עיני המשקיעים היו נשואות במהלך המסחר לעבר היבשת הישנה, שם הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הוריד את הריבית בגוש היורו, בראשונה לרמה הנמוכה מ-1%.

ה-ECB הוריד את הריבית ב-0.25% לרמת שפל של 0.75%. הריבית על הפיקדונות הורדה ב-0.25% ל-0%. אם לא די בכך הבנק המרכזי של סין הודיע כי הריבית על פיקדונות לשנה תרד ב-0.25% החל ממחר, לרמה של 3%.

בסיכום יום המסחר באחד העם מדד ת"א 25 הוסיף לערכו 0.4% וחתם שבוע מסחר עם עלייה של 2.4%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.25% בדרך לעלייה שבועית של 2.2%, מדד הבנקים הוסיף 0.7% לערכו וחתם שבוע עם עלייה של 4.3% ואילו מדד מניות הנדל"ן התחזק 0.1% ביום האחרון של המסחר וחתם שבוע חיובי עם עלייה של 0.7%.

עם בגזרת המדדים בלט לחיוב מדד הביומד שהוסיף לערכו השבוע 4.4% והוביל את העליות – זאת בשל השקה של מדד חדש בשם "תכלית ת"א ביומד" של בית ההשקעות דש איפקס, וזכתה לביקושים עודפים. את הירידה הגדולה של השבוע רשם מדד הויקס, הידוע גם בכינוי "מדד הפחד" והשיל 16% מערכו – זאת על רקע ההסכם שנחתם בתחילת השבוע בבריסל להקמת מנגנון פיקוח אחיד שיפקח על הבנקים בגוש היורו והוריד במעט את חששות המשקיעים מפני קריסה של גוש האירו.

את העליות בגזרת המניות של ת"א 100 הובילה מניית מלאנוקס הדואלית עם עלייה של 10.8%. החברה צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון השני בשבוע הבא וכבר קיבלה מבית ההשקעות הראל המלצת 'תשואת יתר' והעלה של מחיר היעד ל-80 דולר למניה, כ-38% מעל מחיר העדכון הקודם שעמד על 58 דולר למנייה.

בנוסף, גיוון העוסקת בפיתוח מערכת הדמיה לאבחון מחלות במערכת העיכול, הכוללת מצלמת וידאו זעירה בתוך גלולה התחזקה השבוע ב-8.6% זאת על רקע השמועות כי הנכס הבא שיממש נוחי דנקנר הוא גיוון אימג'ינג.

לרעה בלטו השבוע - יבואנית כלי הרכב קרסו מוטורס שדיווחה לפני כחודש על ירידה של 23% ברווחיה לרבעון הראשון של 2012, צנחה השבוע ב-6.4% זאת למרות שמבית ההשקעות לידר שוקי הון העניק המלצת "תשואת יתר" למנייה החברה עם מחיר יעד של 14.6 שקל - גבוה ב-30% ממחיר השוק.

בנוסף נייר חדרה שבבעלות כלל תעשיות מבית אי.די.בי השילה בשבוע החולף כ-5.6% זאת על רקע סכסוך עובדים מלפני שבועיים בו 400 עובדי המפעל המרכזי של נייר חדרה קיבלו את תוספת השכר שדרשו לאחר ששבתו יום אחד וחסמו את הכביש הראשי ליד המפעל. אז ההנהלה ביקשה לדחות את התשלום, למרות שהתוספת מעוגנת בהסכם הקיבוצי עליו היא חתמה, עקב ההרעה במצבו הכספי של המפעל מקבוצת איי.די.בי.

מניות הנפט והגז ריכזו היום עניין גדול כאשר אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, ירון זר, הוריד את המלצתו לאבנר, דלק קידוחים וישראמקו לתשואת שוק (מהמלצת קנייה), ואת רציו לתשואת חסר (מתשואת שוק), עדיין ללא מחירי יעד. בתום המסחר רציו יורדה ב-4.5%, דלק קידוחים ואבנר ב-5% וישראמקו ב-2.8%. המדד הכללי השיל מערכו כ-2.7%.

זר נימק את ההורדה החדה בכך ש"אתמול התקיים כנס עם בכירי שותפויות הגז בו נודע שלצורך מימון פעילותן חלק מהשותפויות פועלות להפוך לחברות. בנוסף, לפי חוות דעת עדכניות קופות גמל ופנסיה צפויות לשלם מס חברות בגין רווחי השותפויות".

גם דודו מנגן, סמנכ"ל ברוקראז' מוסדי בהראל פיננסים מסחר וניירות ערך, התייחס ליום המסחר וציין כי "מניות הגז יורדות על רקע הערכות בשוק שהשותפויות פועלות להפוך לחברות, להערכתנו הירידות באבנר וישראמקו מהוות הזדמנות להגדיל אחזקה. על פי העיתונות, בזן החלה לקבל גז טבעי ממאגר נועה, להערכתנו ההודעה חיובית לחברת בז"ן משום שהיא מוזילה משמעותית את עלויות האנרגיה שלה ולכן הנייר עולה קרוב לאחוז."

השוק הסולידי

בשוק הסולידי נרשמה השבוע גם כן מגמה חיובית – מדדי התל בונד 60,40,20 הוסיפו לערכם 0.9% עד 1.25%, אגרות החוב הממשלתיות המצודות התחזקו בסיכום שבועי ב-0.5% והממשלתיות השקליות עלו ב-0.3%. בלטו בעלות השבוע אגרות החוב של אלביט הדמיה מבית שבשליטת מוטי זיסר – זאת עקב חתימה הבוקר של אירופה ישראל, החברה האם של אליבט הדמיה, על הסדר חוב חדש מול בנק הפועלים בהיקף של 900-800 מיליון שקל.

בתגובה זינקה האג"ח מסדרה ו' של החברה העומדת לפירעון באוקטובר 2015 בכ-4.8% ביום המסחר האחרון וסגרו עלייה שבועית של 13.4% - אך התשואה עלה עדין ברמה גבוהה מאוד של 51.5%. ארגת החוב מסדרה ג' העומדת לפירעון בספטמבר 2018 זינקה השבוע ב-9.7% והתשואה עלייה ירדה "רק" ל-44.8%.

לרעה בלטו אגרות החוב מסדרה ו' של א.לוי השקעות ובנין – החברה השולטת ב'יורו גלוב', שהחסירה בשבוע החולף 14.3% ונושאת תשואה של 44.8%, כמו גם אגרת החוב של המשביר לצרכן מסדרה ב' שנחתכה השבוע ב-14.2% לתשואה של 39.6% על רקע הפגישה החשאית של ראשי הרשתות השוכרות שטחים בקניונים עם נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, במטרה להתאגד ולהקים גוף שייצג אותם מול הרגולטור והקניונים בנושאים שונים ובעיקר על גובה דמי השכירות. בפגישה נכחו רמי שביט בעלי קבוצת המשביר לצרכן.שתי הסדרות עומדת לפירעון במרץ 2018.

מחזורי המסחר

אך מה שאפיין בעיקר את שבוע המסחר החולף היו המחזורים – או יותר נכון אי המחזורים. ממוצע המסחר בבורסה עמד השבוע על 610 מיליון שקל כאשר נרשמו 2 ימי שפל חדים במיוחד, ביום ראשון נרשם מחזור של 470 מיליון שקל בלבד וביום רביעי נרשם מחזור של 513 מיליון שקל – הסיבה היא שבימים אלו לא התקיים מסחר בארה"ב עקב יום העצמאות האמריקאי.

בסקירת השבועית התייחסו כלכלני בנק הפועלים לנושא והעריכו כי "התכווצות ניכרת של מחזורי המסחר בבורסה תמשיך ללוות את שוק המניות המקומי גם במהלך המחצית השנייה של השנה, וככל הנראה אף מעבר לכך" בפועלים הוסיפו כי "בחודשים הקרובים ישנה סבירות גבוהה למחזורים נמוכים עוד יותר נוכח אי הוודאות בשווקים הגלובליים".

מניות במרכז:

הצדדים המעורבים בעסקת מכירת השליטה בחברת כלל תעשיות מתכנסים היום בכדי לחתום על העסקה שבמסגרתה אי.די.בי פתוח, שבשליטת נוחי דנקנר, מוכרת את השליטה בזרוע התעשייה שלה כלל תעשיות (49.9%) לידי קרן ההשקעות השוויצית אקסס שבשליטת המיליארדר היהודי האמריקאי לן בלווטניק תמורת כ-1.27 מיליארד שקל. 60% מסכום זה יועברו לידי אי.די.בי עם השלמת העסקה והיתרה תועבר עד סוף השנה. מתוך התמורה הכוללת, כמחצית מהסכום ממומן על ידי בנק דיסקונט והיתר יגיע ממקורותיה העצמיים של אקסס. משמעות המהלך היא שמשפחת לבנת נפרדת מאי.די.בי.

יממה בלבד מאז שהושקה, תוכנית ה-Unlimited החדשה של רמי לוי, במחיר 88 שקל לחודש, מגייסת לקוחות בקצב מהיר. על פי הנתונים, החברה גייסה לתוכנית החדשה כבר 1,408 משתמשים. 428 מהם הינם לקוחות של רמי לוי ממילא - שעברו ממסלול השימוש הרגיל למסלול החדש - אך שאר המשתמשים הם לקוחות חדשים כשרובם התניידו מחברות מתחרות.

עוד בגזרת רמי לוי, פחות משנה לאחר שויתר על המענק השנתי המגיע לו יעלה הקמעונאי רמי לוי לאישור בעלי המניות הצעה לעדכון הסכם העסקתו כך שיכלול מענק שנתי אם כי בגרסה מדורגת ומוגבלת. בעלי המניות של רמי לוי שיווק השקמה יתכנסו ב-12 באוגוסט כדי לאשר מחדש את תנאי העסקתו של בעל השליטה (58%) וזאת על פי תיקון 16 לחוק החברות. רמי לוי יקבל על פי הסכם ההעסקה המעודכן שלו מענק שנתי מדורג בהתאם לרווח השנתי המבוקר לפני מס של החברה ובנטרול רווחים חד פעמיים וזאת במקום מענק של 4% מהרווח לפני מס.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully