וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתמה עסקת כלל תעשיות: נמכרה לבלווטניק תמורת 1.27 מיליארד שקל

מיכאל רוכוורגר

5.7.2012 / 21:06

החברה נמכרה ללן בלווטניק תמורת 1.27 מיליארד שקל. אי.די.בי קיבלה 761 מיליון שקל ושמרה על אחזקה של 10.6% ממניות כת"ש

הצדדים המעורבים בעסקת מכירת השליטה בחברת כלל תעשיות השלימו את העסקה. במסגרת העסקה, אי.די.בי פתוח , שבשליטת נוחי דנקנר, מכרה את השליטה בזרוע התעשייה שלה כלל תעשיות (49.9%) לקרן ההשקעות השוויצית אקסס שבשליטת המיליארדר היהודי האמריקאי לן בלווטניק תמורת כ-1.27 מיליארד שקל.

60% מסכום זה הועבר לידי אי.די.בי עם השלמתה והיתרה תועבר עד סוף השנה. מתוך התמורה הכוללת, כמחצית מהסכום ממומן על ידי בנק דיסקונט והיתר יגיע ממקורותיה העצמיים של אקסס.

זוהי עסקת המכירה הראשונה שדנקנר מצליח לבצע מאז שנמכרה השליטה במכתשים אגן באוקטובר 2011 לידי כמצ'יינה הסינית. העסקה תשפר את הנזילות של אי.די.בי פתוח אך עדיין לא תפתור את כל האתגרים הפיננסיים העומדים בפניה. החברה חייבת למחזיקי האג"ח והבנקים כ-5.7 מיליארד שקל.

במקביל לחתימה על העסקה, משפחת לבנת ברשות אברהם (בונדי) יוצאת מגרעין השליטה כדי להמנע ממגבלות לווה בודד כפי שסוכם בעבר, ופורשת כעת מדירקטוריונים השונים שבהם היא היתה חברה כמו: אי.די.בי אחזקות , אי.די.בי פיתוח, דסק"ש, כלל ביטוח ועוד.

לבנת נותרת עם אחזקה של כ-11.5% באי.די.בי אחזקות, שעליה יש לה אופציות הדדיות מול גנדן - בעלת השליטה באי.די.בי אחזקות - למכור או לקנות את האחזקות של כל אחד מהצדדים במהלך השנים הקרובות.

כמו כן, משפחת לבנת מקווה להשלים את העסקה לרכישת השליטה בחברת משאב, בעלת השליטה במונופול המלט נשר, ובחברת תעבורה מידי כלל תעשיות תמורת כ-1.3 מיליארד שקל. השלמת עסקה זו תלויה במגבלות שיוטלו על נשר בכל הקשור למתן הנחות ללקוחותיה היקרים כמו הנסון ורדימיקס, על ידי הממונה להגבלים עסקיים דיוויד גילה.

דנקנר מסר: "אני מברך את בלווטניק על כניסתו לפעילות עסקית משמעותית בישראל, ומודה לו ולצוות שלו על הובלת העסקה במקצועיות וביעילות. העסקה מהווה זריקת עידוד חשובה למשק ולכלכלה הישראלית ואני משוכנע שכלל תעשיות, בהנהגתו ובניהולו של חברי אבי פישר, תמשיך לשגשג וליצור ערך כלכלי, יזמות וחדשנות".

בלווטניק מסר: "אני שמח על השלמת העסקה ומצפה לעבוד בשיתוף פעולה קרוב עם הצוות הניהולי המכובד והמנוסה של כלל תעשיות".

אבי פישר, היו"ר הפעיל של כלל תעשיות, הוסיף: "אנו מודים לאקסס תעשיות בהובלת המייסד והיו"ר לן בלווטניק והמנכ"ל לינקולן בנט על האמון שלהם בכלל תעשיות. שיתוף הפעולה עם קבוצה תעשייתית בינלאומית בסדר הגודל של אקסס יניב ערך רב לבעלי המניות של כלל תעשיות ולעובדיה".

אי.די.בי. יוצגה בעסקה באמצעות עוה"ד נחמה ברין, לימור אורון-אברהם, דורון סגל ואריאל רוזנברג ממשרד גולדפרב זליגמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully