וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן עופר הוא המתמודד היחיד על הפרטת נמל אילת

אבי בר-אלי

5.7.2012 / 22:23

קבוצות גולדבונד של שלמה שמלצר ושלומי פוגל, גדות מיכליות של יוסי מימן ופפו ספנות של האחים נקש - הודיעו לרשות החברות על פרישתן מהמכרז

דרמה ברגע האחרון של המכרז הבינלאומי להפרטת הזיכיון להפעלת נמל אילת: ל-TheMarker נודע כי קבוצת כיל שבבעלות עידן עופר - היא הקבוצה היחידה שהעמידה היום את ערבויות ההתמודדות במכרז.

זאת, לאחר שקבוצות גולדבונד של שלמה שמלצר ושלומי פוגל, גדות מיכליות של יוסי מימן ופפו ספנות של האחים נקש - הודיעו לרשות החברות על פרישתן מהמכרז. רשות החברות תקיים ביום ראשון דיון בהול בהתפתחויות, והיא צפויה לדחות שוב את מועד הגשת ההצעות הסופיות שנקבע ליום שלישי.

את הסיבה לפרישה הכוללת מנמקים גורמים בענף בהודעתה המאוחרת של רשות החברות, בדבר מחיר מינימום של 100 מיליון שקל - וכן שינויים שבוצעו בנוסח המכרז ברגע האחרון. למשל, הטלת עלות שיקום הרציף הפגוע בנמל אילת על הזוכה במכרז - עלות שעשויה להסתכם ב-45 מיליון שקל.

יש לציין, כי גם מועמדותה של כיל מועמדת בספק מסוים - אך רגולטורי. זאת, לאחר שוועדת המכרזים ציינה במסמכי המכרז כי תורשה לשקלל היבטי מניעת ריכוזיות בהחלטתה. כיל נדרשה בידי רשות החברות לגשת אל הממונה על ההגבלים העסקיים להליך פרה-רולינג - לאור אחזקותיה במסוף הכימיקלים הסמוך לנמל אילת, וכן בחברת הספנות צים. ואולם סירבה לעשות כן, וניגשה למכרז בלא לעבור את ההליך.

עבור משפחת עופר אגב, מדובר במכרז הפרטה שלישי שבו היא מוצאת עצמה מתמודדת יחידה. כך אירע גם בהפרטת צים ובהפרטת בז"ן - שבהן זכתה קבוצת החברה לישראל לאחר פרישת המתמודדות מולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully