וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: S&P 500 נסוג משיא של חודשיים לקראת דו"ח התעסוקה

נמרוד הלפרן

5.7.2012 / 23:26

ג'יי.פי מורגן נפל ב-4%, נטפליקס קפצה ב-14% - הזינוק החד זה 5 חודשים. אפל טיפסה ב-2%. מחר יפורסם בארה"ב דו"ח התעסוקה. עליות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב

בורסות וול סטריט, אשר רשמו את הזינוק התלת-יומי החד ביותר של השנה בשלושה ימי המסחר הקודמים, נסגרו במגמה שלילית ומדד S&P 500 נסוג משיא של חודשיים, לאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה הזהיר כי עדיין נותרו סיכונים לתחזית הצמיחה ביבשת, ולקראת פרסום דו"ח התעסוקה מחר בארה"ב. מניות הפיננסים הובילו את הירידות.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.4%; מדד S&P 500, אשר נסגר ביום שלישי בשיא של חודשיים, נסוג ב-0.5%; מדד נאסד"ק נסגר ללא שינוי. אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת יום העצמאות האמריקאי. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% ל-1.6%.

הורדות ריבית בסין ובגוש היורו

הבנק המרכזי של סין הוריד היום במפתיע את הריבית על ההלוואות ב-0.31% לרמה של 6%. בה בעת, הוריד הבנק המרכזי של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם את הריבית על הפקדונות ב-0.25% לרמה של 3%.

באירופה הוריד היום הבנק המרכזי של אירופה (ECB) את הריבית בגוש היורו ב-0.25% לרמה של 0.75% - הרמה הנמוכה מעולם. הבנק המרכזי הוריד את הריבית על הפיקדונות ב-0.25% לרמה של 0%.

"חלק מהאיומים על התחזית הכלכלית של גוש היורו התממשו", אמר נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דארגי, במסיבת עיתונאים שנערכה בפרנקפורט לאחר החלטת הריבית של הבנק המרכזי. "הצמיחה הכלכלית בגוש היורו ממשיכה להיות חלשה לאור חוסר ודאות מוגברת בבטחון", הוסיף דראגי.

דראגי אמר עוד כי ישנם סימנים לכך שנרשמה האטה בצמיחה וגברה חוסר הודאות ברבעון השני של השנה. "מעבר לטווח הקצר, אנו צופים כי כלכלת גוש היורו תתאושש בהדרגה, אולם אנו תנופת ההתאוששות תיפגע עקב מספר גורמים", אמר דראגי, אשר מנה בין הגורמים את המתח בשוקי האג"ח הממשלתיות של מדינות גוש היורו ושיעור האבטלה הגבוה. "הסיכונים סביב גוש היורו ממשיכים להיות שליליים".

עוד באירופה: הבנק המרכזי של בריטניה הודיע היום על הגדלת תוכנית ההרחבה הכמותית, והגדיל את היקף רכישת הנכסים ב-50 מיליארד ליש"ט (78 מיליארד דולר) ל-375 מיליארד ליש"ט. הבנק המרכזי הותיר את הריבית ללא שינוי בשפל של 0.5%.

שוק התעסוקה בארה"ב

מספר המשרות במגזר הפרטי בארה"ב גדל ביוני ב-176 אלף, בהובלת מגזר השירותים ועסקים קטנים, לפי נתונים שפירסמה היום חברת ADP. תחזית הכלכלנים היתה לגידול מתון יותר של 95 אלף משרות.

חברות בארה"ב הודיעו בחודש יוני על פיטוריהם של 37,551 עובדים - שפל של 13 חודשים וירידה של 9.4% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת שעברה - לפי נתונים שפירסמה היום חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס. עם זאת, ברבעון השני כולו נרשמה עלייה של 22% במספר פיטורי העובדים לעומת הרבעון השני של שנת 2011.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-14 אלף לרמה של 374 אלף - הרמה הנמוכה ביותר זה שישה שבועות - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה למספר גבוה יותר של תביעות - 386 אלף.

משרד העבודה האמריקאי יפרסם מחר את דו"ח התעסוקה לחודש יוני. כלכלנים מעריכים כי נוספו לשוק העבודה בארה"ב 90 אלף משרות בחודש שעבר, לאחר גידול של 69 אלף משרות במאי. שיעור האבטלה בארה"ב נותר לפי התחזיות ללא שינוי בחודש שעבר, ברמה של 8.2%.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב ירד בחודש יוני לרמה של 52.1 נקודות לעומת רמה של 53.7 נקודות בחודש מאי, מסר היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה יותר של המדד לרמה של 53 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות הכלכלית. בתחילת השבוע נפל המדד המקביל של מגזר הייצור בארה"ב מתחת לרמה של 50 נקודות בראשונה זה קרוב לשלוש שנים.

הצמיחה במכירות הרשתות הקמעונאיות בארה"ב – הנמוכה זה 3 שנים

המכירות של 20 הקמעוניות שפירסמו את מכירותיהן צמחו ביוני ב-0.1% - שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז אוגוסט 2009, ופחות מתחזיות האנליסטים לצמיחה של 0.5%, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס. מבין 20 הקמעונאיות שדיווחו על מכירותיהן, למעלה משני שליש החמיצו את תחזיות האנליסטים.

הרשתות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב דיווחו על מכירות מאכזבות בחודש שעבר על רקע חששות לגבי חוסנה של הכלכלה ושיעור האבטלה הגבוה בארה"ב. רשתות דוגמת טרגט, מייסי'ס, קוסטקו וקוהל'ס דיווחו על מכירות נמוכות מהצפוי בחודש שעבר בחנויותיהן הפתוחות לפחות שנה. מייסי'ס רשמה גידול של 1.2% במכירות - פחות מתחזיות האנליסטים לעלייה של 1.9%; טרגט רשמה אף היא גידול מתון מהצפוי במכירות של 2.1%; קוסטקו רשמה גידול של 3% במכירות - פחות מהתחזיות לעלייה של 3.5%.

לימיטד ברנדס היתה החריגה בקרב הקמעונאיות עם זינוק של 7% במכירות ביוני, הודות למכירות איתנות של רשת ויקטוריה סיקרט. תחזית האנליסטים היתה לגידול מתון יותר של 2.4% במכירות.

בה בעת, רשתות מוזלות דוגמת רוס סטורס ו-טי.ג'יי מקס שבבעלות TJX, דיווחו על זינוק חד מהצפוי במכירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מניות במוקד: אפל, נטפליקס, ילפ

אפל מתכננת להוציא לשוק עד סוף השנה דגם קטן וזול יותר של האייפד כדי לשמור על הדומיננטיות שלה בתחרות מצד הטאבלטים של גוגל ומיקרוסופט, כך אמרו שני מקורבים לתוכניות החברה, דיווחה אתמול סוכנות הידיעות בלומברג. הדגם החדש יהיה בעל מסך של 7-8 אינץ', לעומת הגרסה הנוכחית שהיא בעלת מסך 9.7 אינץ', אמרו המקורות, אשר ביקשו לא להזדהות. לדבריהם, דגם החדש, שעליו עשויה אפל להכריז באוקטובר, לא יהיה בעל מסך HD כמו האייפד החדש שיצא במארס.

באייפד הקטן והזול יותר מקווה אפל להדוף את התחרות מצדן של גוגל, מיקרוסופט ואמזון שצוברות תאוצה בשוק הטאבלטים ההולך וגדל, אמר שו וו, אנליסט בסטרן אגי אנד ליץ'. מחירו של המכשיר החדש בוודאי יהיה קרוב יותר לזה של הטאבלט נקסוס 7 של גוגל ושל קינדל פייר, שניהם בעלי מסך 7 אינץ' ועולים 199 דולר. "זה עלול להיות חלום הבלהות של המתחרות", אמר וו לבלומברג. "הכדור עכשיו במגרש של אפל".

מניית נטפליקס רשמה את הזינוק היומי החד ביותר זה חמישה חודשים ונסחרה במחזורי מסחר גבוהים מהממוצע, לאחר ששירות הוידיאו המקוון הודיע היום כי מספר הצפיות בשירות הסטרימינג של החברה עלה על מיליארד שעות בחודש יוני בראשונה מעולם.

מניית אתר ביקורות העסקים ילפ עלתה במהלך המסחר מעל למחיר הפתיחה שלה ביום המסחר הראשון לאחר הנפקתה הראשונה לציבור (IPO) בשני במארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully