וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר עולה: "משקיעים מתבצרים בנכסים בטוחים"

רם עוזרי

6.7.2012 / 12:10

הדולר נסחר בעלייה קלה ביחס לאירו שנשאר ללא שינוי, והוא עומד כעת על 3.93 שקל לדולר. "לא מן הנמנע כי בהמשך הוא יתחזק מול השקל", כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירת המט"ח

הדולר נסחר הבוקר (שישי) בין הבנקים בעלייה קלה של 0.2%, ביחס לשערו היציג שנקבע אתמול ברמה של 3.93 שקל לדולר. לעומתו, האירו נסחר ללא שינוי ביחס לשער היציג ברמה של 4.86 שקל לאירו, זאת על רקע מגמת היחלשות של המטבע האירופי בעולם לאחר שהבנק המרכזי של אירופה הודיע על הורדת ריבית.

"על אף ההתפתחויות החיוביות האחרונות באירופה, אנו מעריכים כי משבר החובות רחוק מסיום והמסחר במט"ח יתנהל על רקע ההתפתחויות שם. בנוסף, לא מן הנמנע כי בהמשך יתחזק הדולר האמריקאי מול השקל בשל התבצרות משקיעים בנכסים בטוחים", כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירת המט"ח השבועית שלהם.

אפקט הורדת הריבית של בנק ישראל מהשבוע שעבר פג, והשבוע נרשם תיסוף קל של השקל מול הדולר. בשבוע שעבר, לאחר הודעת בנק ישראל על הורדת הריבית ב-0.25%, נסק המטבע האמריקאי לרמתו הגבוהה ביותר מאז אמצע שנת 2009.

"לא מן הנמנע כי הירידה מהווה תיקון לרמת שיא זו", כתבו כלכלני בנק לאומי. יש להוסיף לכך את הציפיות שהיו להורדת ריבית באירופה - שאכן התממשו ביום רביעי - וכן את הורדת הריבית בסין ואת הרחבת התכנית לרכישת נכסים של הבנק המרכזי בבריטניה שהוכרזו במקביל. כל אלה מכינים את הקרקע להכרזה על תכנית רכישות נוספת גם בארה"ב.

על רקע המצב בשווקים הבינלאומיים, בזירה המקומית התקבלה בתחילת השבוע החלטת הממשלה על הגדלת יעד הגרעון לרמה של 3%. בנאומו בכנס קיסריה ציין נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, כי "המדיניות המוניטרית לא יכולה לשמר ריבית נמוכה כאשר המדיניות הפיסקלית מרחיבה מדי. מדיניות כזו תגרום רק לאינפלציה ולאי יציבות כלכלית". בדבריו, רמז הנגיד כי הגדלת הוצאות הממשלה עשויה בתנאים מסוימים להוביל להעלאת ריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully