וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע תוריד את תחזית הצמיחה שלה ל-3.5%

6.7.2012 / 12:23

בעקבות ההיחלשות בהשקעות בתעסוקה ובייצור באירופה, ארצות הברית, ברזיל, הודו וסין, הודיעה כריסטין לגארד על הורדת התחזית ל-2012. "התחזית נהפכה למדאיגה יותר"

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כריסטין לגארד, אמרה היום כי הקרן תוריד את תחזית הצמיחה שלה ל-2012 בשל ההיחלשות בהשקעות, בתעסוקה ובייצור באירופה, ארה"ב, ברזיל, הודו וסין.

"תחזית הצמיחה העולמית תהיה נמוכה יותר ממה שצפינו רק לפני שלושה חודשים" אמרה לגארד בטוקיו. "אפילו התחזית הנמוכה הזו תהיה תלויה במדיניות הנכונה ובצעדים שיינקטו", הוסיפה. קרן המטבע תכריז על תחזית הצמיחה החדשה שלה בתוך עשרה ימים והיא צפויה להיות כ-3.5%.

אתמול הודיעו הבנקים המרכזיים של סין ושל אירופה על הורדת שיעור הריבית ובבריטניה הודיע הבנק המרכזי על העברת תמריצים לשוק - מה שהעלה את החשש בקרב משקיעים מנתוני צמיחה חלשים ברבעון השני של 2012. לגארד מפעילה בשבועות האחרונים לחצים על ההנהגה האירופית לפעול ליציבות השווקים ולעודד את הצמיחה.

"שווקי המפתח המתעוררים מראים סימנים של האטה", אמרה לגארד. לפי הקרן, ברזיל, סין, הודו ורוסיה יהיו אחראיות השנה לכ-20% מהצמיחה בעולם. "במשך החודשים האחרונים התחזית נהפכה למדאיגה יותר. מדדים רבים של הפעילות הכלכלית - השקעות, תעסוקה וייצור - הידרדרו. זה לא קרה רק באירופה ובארה"ב". באחרונה הפחיתה קרן המטבע את תחזית השמיחה של ארה"ב ל-2012 מ-2.1% ל-2%.

לגארד שמרה על מעט אופטימיות כשאמרה שפסגת מנהיגי אירופה בשבוע שעבר, בה הונחה תשתית לאיחוד בנקאי היתה "משמעותית יותר" כהגדרתה, לעומת הניסיונות האחרונים להביא לסיום המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully