וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין: מניעת כניסת אדרעי לרכבת - בלתי חוקית

חיים ביאור

8.7.2012 / 11:18

לאחר שהודחו מתפקידם בוועד מנעה הנהלת רכבת ישראל מיו"ר ועד העובדים גילה אדרעי ויו"ר הוועד הצפוני, שי טל, להיכנס למשרדם. בית הדין בחיפה קבע כי המהלך בלתי חוקי

בית הדין לעבודה בחיפה הורה ביום שישי להנהלת הרכבת לאפשר ליו"ר הוועד הארצי של עובדי הרכבת, גילה אדרעי, וליו"ר הוועד הצפוני, שי טל, להיכנס למשרדיהם. השניים הודחו לפני כשבוע מתפקידם בוועד על ידי ההסתדרות.


השופטת, עופרה ורבנר, קיבלה את טענות אדרעי, טל וארגון כוח לעובדים באמצעות עו"ד סיגל פעיל, שלפיהן מניעת הכניסה של השניים למקום עבודתם במתחמי הרכבת היא בלתי חוקית וכי המהלך של הנהלת הרכבת נעשה במטרה לפגוע בהתארגנות של העובדים במסגרת ארגון כוח לעובדים.


היום אחר הצהריים ידון בית הדין הארצי לעבודה, בראשות הנשיאה נילי ארד, בבקשה של כוח לעובדים להכיר בו כארגון היציג של עובדי הרכבת. המזכיר הארגוני של כוח לעובדים, שי כהן, טוען כי הארגון שיגר לבית הדין טפסים המעידים שיותר ממחצית מכלל 2,000 עובדי הרכבת התפקדו לארגונו. ההסתדרות תטען בתשובתה לבית הדין כי היא משוכנעת שהיא המייצגת את רוב עובדי הרכבת.


אדרעי, טל וחברי ועד נוספים ברכבת הודחו בנימוק שהתנהגו באופן אלים בדיונים של בית הדין לעבודה ובשל היעדר שיתוף פעולה בינם לבין נציגי ההסתדרות במו"מ להשלמת ההסכם הקיבוצי החדש.


במכתב ששיגרה אדרעי בסוף השבוע שעבר לעובדי הרכבת נכתב: "תפקידו של ארגון עובדים הוא לתת לנו גב ולא סכין בגב. לכן החלטנו לעבור לכוח לעובדים. לא עוד ועד המפחד שההסתדרות תחתום על הסכם בניגוד לדעתו, ולא עוד משא ומתן הנסגר בחדרי חדרים ללא ידיעת נציגי העובדים".


עוד היא אומרת: "בשל פחדה של ההסתדרות לאבד את הוועד ברכבת, נציגיה ירדו לשפל המדרגה והתחילו לפזר איומים, שקרים והבטחות שווא. אלה שלא טרחו לצאת מהמשרדים כשחברינו היו במעצר, פתאום נזכרו בנו".


לדברי אדרעי, עם המעבר לכוח לעובדים, נשמרים כל ההסכמים הקיבוציים שנחתמו ולכן לא ייפגעו במאומה הזכויות, הגמולים ותנאי השכר של העובדים: "ההסתדרות מאיימת שהטבות כגון המענק הכספי המובטח, לא יינתנו למי שעובר לכוח לעובדים. זה עוד אמצעי הפחדה, הגובל בעבירה פלילית".


בתגובה נמסר מההסתדרות: "אבסורד הוא שחברי הוועד המודח מאשימים מישהו בביריונות. מדובר באנשים שהם עצמם מפירי חוק סדרתיים, שהתפרעו בבית הדין והוצאו משם בידי מאבטחים. הם אלה שהשביתו את הרכבת באופן פראי תוך הפרת צווי בית הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully