וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: מחיר אחיד ברשתות במרכז ובפריפריה

צבי זרחיה

8.7.2012 / 15:54

לפי הצעת החוק של ח"כ עמיר פרץ שזכתה לתמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה מחיר המוצרים ברשתות השיווק יהיה זהה בכל הסניפים. החוק לא יחול על מבצעים

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום לתמוך בהצעת חוק שהגיש ח"כ עמיר פרץ (עבודה) המחייבת את רשתות השיווק לפרסם מחיר אחיד בכל סניפיהם ברחבי הארץ. עם זאת, הוראות החוק לא יחולו על מחיר מבצע לזמן מוגבל. הצעת החוק תועלה ביום ד' הקרוב להצבעה בקריאה הטרומית.

פרץ בירך על תמיכתה של ועדת השרים בהצעת החוק שמשמעותה, אישורה הצפוי בקריאה הטרומית ואמר כי "הגיע העת לתקן את המצב המעוות שבו אוכלוסיות מוחלשות ומעמד הביניים משלמים יותר מאשר באיזורים שבהם האוכלוסיות חזקות יותר. אנו תומכים בתחרות בין הרשתות אך מתנגדים למצב הקיים שבו מתקיים סבסוד צולב שבו החלשים מסבסדים את החזקים".

פרץ הוסיף כי "לאחרונה פורסם שמחירי מזון בפריפריה גבוהים ממחיריהם במרכז הארץ של אותה רשת. אין כל סיבה שהפערים במחירים יפעלו לרעת תושבי הפריפריה, כי האוכלוסיה המתגוררת באיזורים אלה הינה חלשה באופן יחסי. הצעת החוק תחול על רשתות שיווק שיש להם מספר סניפים גבוה. מספר הסניפים ברשת שעליה יחול החוק לא נקבע בהצעת החוק אלא יקבע במהלך הכנת החוק.

"לצערנו הרב, מי שמשלם את מחיר יוקר מחיה הוא הציבור, כאשר הדבר בולט בעיקר ביישובי הפריפריה שם פערי המחירים פועלים לרעת התושבים ובעיקר כשמדובר באוכלוסייה חלשה יותר באופן יחסי. זהו מצב בלתי נסבל שככל שאתה חלש יותר והכנסתך הממוצעת נמוכה יותר כך עלויות המחיה יקרות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully