וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל תודיע על הפסקות חשמל במסרונים

איתי טרילניק

9.7.2012 / 8:14

לקראת הפסקות החשמל הצפויות בקיץ אומר בכיר בחברת החשמל כי החברה תודיע לציבור על הפסקות צפויות באמצעות משלוח מסרונים ובאמצעות אתר האינטרנט שלה

חברת החשמל תתריע על הפסקות חשמל צפויות בקיץ באמצעות משלוח מסרונים והודעות באתר האינטרנט שלה - כך אמר אתמול מנהל מחוז ירושלים בחברת החשמל, איציק עבודי.

"הפסקות יכולות להימשך כשעה או יותר. ללקוחות הגדולים אנו נודיע יום לפני כן באמצעות מסרונים שצפוי להיות למחרת מזג אוויר חריג, ושצפויות להיות הפסקות חשמל. כמובן שאם לא יהיה צורך, לא נפסיק את החשמל. במקרה הצורך, נודיע גם באתר האינטרנט וגם בתקשורת שצפויות הפסקות חשמל. באתר נודיע גם על האזורים וצפי השעות באזורים", הוסיף.

בכנס התאחדות התעשיינים בנושא היערכות התעשייה למחסור בחשמל, אמר עוד עבודי כי החברה ממתינה להוראות משרד האנרגיה באשר לסדר עדיפויות בניתוק צרכנים מחשמל. "העברנו הצעה מסוימת למשרד האנרגיה, שבה כתוב למי מנתקים את החשמל במקרה הצורך. אנחנו ממתינים להחלטה. זה לא המקום שלנו לומר מי מופסק ומי לא. ברור שבתי חולים ורוב שירותי החירום לא יופסקו. תשתיות נפט וגז גם כן לא, ויתר הלקוחות יתועדפו על ידי המשרד. אנחנו מקווים שלא נגיע למצב הזה. זה מצב קשה לחברה מבחינת הייצור, מבחינת הקווים, ויש לנו כוונות לעשות הכל כדי שלא יהיו הפסקות".

עבודי ציין כי במהלך יולי תופעל יחידה אחת בתחנת רדינג באמצעות מזוט, וכי החברה נערכת להמשך אספקת החשמל באמצעות דלקים חלופיים לגז. בין היתר, ציין, ייתכן כי החברה תצטרך לשנע סולר באמצעות מאות משאיות ברחבי ישראל, אם לא תספיק צנרת הדלקים הקיימת של חברת תש"ן הממשלתית לאספקת הביקושים. "קיץ 2011 היה יחסית רגוע, בלי שיאים מיוחדים במזג האוויר. אבל בקיץ 2010 היו הרבה ימים עם עומסים. הגענו לצריכות גבוהות מאוד, עם שיאי ביקוש שנשברו יום יום. גם השנה צפוי לנו כנראה קיץ קשה".

שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, אמר בכנס כי משרדו שוקד על הכנת הסדר השלת עומסים לתעשייה (הינתקות מרשת החשמל בשעות שיא הצריכה תמורת תמריצים). זאת, לאור הצפי לתקלות ממושכות מבעבר. "החלק החשוב הוא האפשרות לכבוש את רצונו של הציבור, ההכנה וההתגייסות שלו. ימים לא מעטים נהיה "על הקשקש". אם תחנה נופלת, אנו בבעיה אמיתית. ביום רביעי הקרוב צפוי עומס חום, ואני מבקש כבר עכשיו להעביר את השימוש במכשירים עתירי אנרגיה לבוקר ולערב".

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, השיב ללנדאו כי "התעשייה צורכת כ-25% מהחשמל במדינה. היא שילמה תמורת החשמל ב-2011 ארבעה מיליארד שקל. העלות של צריכת החשמל מסך עלויות התעשייה היא כ-10%-15%. זה אחד הגורמים שהכי משפיעים על רווחיות התעשייה. הגענו למצב אבסורדי, שכל המפעלים בסכנה בשל הפסקות חשמל. כמות המשתתפים בכנס מצביעה על פאניקה בנושא. מה נעשה כשייפסק החשמל? מה יקרה לציוד? תעשייה זה לא ריצ'רץ', שפותחים וסוגרים מתי שרוצים. אנחנו צריכים הזרמת חשמל באופן בלתי פוסק. במיוחד בתקופה שקשה לנו לשמור על כושר התחרותיות של התעשייה. לא יעלה על הדעת, שאחד הפתרונות למצב הוא הפסקת החשמל לתעשיה. צריך להפיק לקחים לטווח הארוך, ולמצוא פתרונות בטווח הקצר. נקשיב לכל הנקודות שתעלו, ונסייע ככל שנוכל, אבל לא ייתכן שיהיו הפסקות חשמל".

יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש-הכהן, השיבה כי "ניסינו ליצור שיטה של מקל וגזר. תמורת ייקור החשמל בשעות מסוימות נתנו הנחה בשעות אחרות. המסר שלי לתעשיינים הוא להגביר את ההצטרפות להסדרים הוולונטריים, כדי שלא נגיע להגיע להסדרים יותר קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully