וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים להפחתת ההוזלה במחיר החלב למחלבות

אורה קורן

9.7.2012 / 11:10

משרד ראש הממשלה הציע להוריד את מחירי החלב למחלבות ב-9 אגורות לליטר, אך כעת מתנהלים מגעים להורידו בצורה מתונה יותר ב-5-6 אגורות לליטר

משרד החקלאות ומגדלי הבקר מוכנים להגיע לפשרה על המלצות ועדת החלב ולהוריד את מחיר החלב הנמכר למחלבות (מחיר המטרה), אולם לא ב-9 אגורות, כפי שהציע משרד ראש הממשלה בשבוע שעבר. בין משרדי הממשלה מתנהלים מגעים להורדה מתונה יותר של המחיר וההערכות הן, כי הוא יירד ב-5-6 אגורות לליטר.

הורדת מחיר המטרה בתשע אגורות היתה אחת הדרישות המרכזיות של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, המגבש פשרה בין משרדי הממשלה בנסיון להציג לממשלה הצעת החלטה משותפת.

עם זאת, סעיף אחר בהצעתו שמקובל על משרד החקלאות, אינו מקובל על משרד האוצר. לוקר הציע שהממשלה תעניק לרפתנים קטנים שיפסיקו לייצר חלב 250 מיליון שקל במשך חמש שנים. מקורבים למגעים ציינו, כי משרד האוצר מתנגד להשקיע כספים ברפורמה ואף סרב להשתתף בשל כך בישיבת הפשרה האחרונה בלשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה.

בשלב זה נמשכים המגעים בין משרדי החקלאות וראש הממשלה לגיבוש הצעת הפשרה בנושא מחיר המטרה. הורדה זו תהיה חד פעמית ותיתוסף להורדה של 2% מידי שנה במחיר עליה התחייבו הרפתנים בחוק החלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully