וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: העובדים הטובים ביותר - בני 50-60

הילה ויסברג

9.7.2012 / 13:48

ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה עולה כי בעשור השישי לחיי העובד הוא מגלה את הרמה הגבוהה ביותר של חיוניות ומקצועיות. "חיוניות העובדים - דלק להצלחת הארגון"

הגיל שבו מנהלים מראים את החיוניות המקצועית הגבוהה ביותר בעבודה הוא בעשור השישי לחייהם, בגילי 60-50 - כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה ובחן מנהלים בתחום ההיי-טק, הנדסה ותשתיות.

חיוניות בעבודה מוגדרת כיכולת לבצע את המטלות בהתלהבות, בחיות ומרץ, תוך הפגנת כישורים ויכולות ובסיפוק הנובע מהערכה ליכולת הביצועים של העובד. במחקר הנוכחי, שמתבסס על עבודת הדוקטורט של ד"ר גרימלנד בהנחייה של פרופ' ויגודה-גדות ופרופ' יהודה ברוך מבית הספר לכלכלה מאוניברסיטת רואן הצרפתית (Rouen Business (School, ביקשו החוקרים לבחון אילו גורמים משפיעים על חיוניות בעבודה ומהי ההשפעה על הקריירה. במחקר השתתפו 545 מנהלים מחברות היי-טק, הנדסה ותשתיות, מהמגזר הפרטי והציבורי ומכל תחומי הניהול.

מהממצאים עולה כי ככל שהחיוניות בעבודה עולה, כך גם עולה היכולת לגייס משאבים אישיים כדי להצליח בעבודה וכך עולה המחויבות לעבודה. עוד נמצא כי ככל שהגיל עולה כך עולה רמת החיוניות בעבודה והיא נמצאת בשיא בעשור שבין 59-50, כששנת השיא, במדגם הנוכחי הייתה 57. לאחר מכן, מתחילה ירידה ברמת החיוניות של העובדים. בנוסף, נמצא כי ככל שלעובד יש יותר חיוניות, כך מעמדו בארגון גבוה יותר.

"בשנים האחרונות נושא העסקת אנשים מבוגרים עולה שוב ושוב על סדר היום. ממצאי המחקר מראים שבכל הקשור לחיוניות, לגיל יש קשר משמעותי", ציינו ד"ר שמואל גרימלנד, פרופ' יהודה ברוך ופרופ' ערן ויגודה-גדות, עורכי המחקר. "המחקר שלנו מראה שהענקת כלים לשיפור החיוניות אצל עובדים תשפר בצורה משמעותית את שביעות הרצון של העובדים ותסייע ביצירת עובדים יצירתיים וחדשניים ולכן זו צריכה להיות עדיפות גבוהה בארגון. ניתן לומר, שחיוניות של עובדים משמשת 'כדלק' להצלחת הארגון. העובדה שהחיוניות בעבודה נשמרת ואף עולה עד שנות החמישים המאוחרות מראה שארגונים שישקיעו בנושא זה ייהנו מעובדים בעלי תפוקה רבה לאורך שנים ארוכות", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully