וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המט"ח בורח: מיליארד דולר יצאו במאי מישראל

רם עוזרי

9.7.2012 / 14:23

מנתונים שפרסם בנק ישראל עולה כי משקיעי חוץ הוציאו מישראל במהלך חודש מאי יותר ממיליארד דולר. גם המשקיעים הישראלים מגבירים את השקעות החוץ שלהם

תושבי חוץ המשיכו במאי את מגמת המימושים נטו באג"ח ממשלתיות ובמק"מ והביאו לבריחה של יותר ממילארד דולר מישראל - כך עולה מנתונים שפירסם היום בנק ישראל. יציאת ההשקעות הזו תמכה במידה רבה בהתחזקות הדולר ביחס לשקל - התחזקות שמגיעה היום לשיאה.

במהלך מאי מימשו תושבי החוץ נטו כ-790 מיליון דולר באג"ח ממשלתיות וכ-400 מיליון דולר במק"מ. מתחילת השנה, מימשו תושבי חוץ באפיקים אלו כ-4.5 מיליארדי דולר. באג"ח הממשלתיות הנסחרות בחו"ל נרשמו במאי מימושים נטו בהיקף של כ-120 מיליון דולר נוספים.

גם באפיק המנייתי נרשמו בחודש מאי מימושים נטו מצד תושבי החוץ. אלה מימשו 160 מיליון דולר לאחר השקעות נטו בהיקף של כ-440 מיליון דולר מתחילת השנה. במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל מימשו תושבי חוץ נטו בהיקף של כ-210 מיליון דולר. התחום היחיד בו נרשמו השקעות חיוביות נטו הן בהשקעות הישירות במשק, שבוצעו דרך מערכת הבנקאות המקומית. אלו הסתכמו במאי בכ-740 מיליון דולר, כאשר עיקר הפעילות התרכזה בענף הטכנולוגיה העילית.

תמונת הראי של מצב זה הוא ההשקעות בניירות ערך של המשקיעים המוסדיים והמגזר העסקי בישראל. בחודש מאי הסתכמו ההשקעות נטו של תושבי ישראל במניות זרות בחו"ל בכ-300 מיליון דולר בהובלת המשקיעים המוסדיים והמגזר העסקי. ההשקעה של תושבי ישראל באג"ח סחיר בחו"ל הסתכמה נטו ב-15 מיליון דולר בלבד. בהשקעות הישירות בחו"ל נרשמו מימושים נטו של כ-50 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully