וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר לשיא של 3.964 - היורו ממשיך לצנוח

רם עוזרי

9.7.2012 / 16:20

שער הדולר עלה במהלך המסחר ב-0.8% לרמת שיא. היורו לעומתו איבד 0.12% מערכו ושערו היציג עומד על 4.87 שקלים. "המשקיעים מחפשים נכסים בטוחים והנכס הבטוח הוא הדולר"

שוק המט"ח עמד היום בפני נקודת זמן קריטית. המטבע האמריקאי התחזק הבוקר בשיעור של 0.8% לשיא של 3.964 שקלים. היורו המשיך במגמת ההיחלשות ואיבד 0.12% מערכו ליציג של 4.87 שקלים. האנליסטים והפעילים בשוק שיחררו הבוקר סקירות וניתוחים ארוכים מהרגיל, ונראה כי כולם מתכוננים להתפתחות מיוחדת.

"הפחתת הריבית שביצע בנק ישראל לא מכבר והספקולציות על הפחתות נוספות בהמשך מקטינות את התמריץ של המשקיעים הזרים והשחקנים המקומיים הכבדים לרכוש את השקל. אם אכן נראה את הצמד מעפיל לשיא חדש, הדבר עשוי לסלול דרך עד לרמות גבוהות יותר - 3.99 ולבסוף רף 4 השקלים", כתבו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

לדבריהם, התחזקות הדולר והיחלשות היורו במקביל מצביעים על האמונות של המשקיעים ביחס למצב בכל אחת מהכלכלות: "בתנאים הנוכחיים של אי וודאות וחשש, המשקיעים מחפשים בעיקר נכסים בטוחים יותר והנכס הבטוח המוביל הוא הדולר".

מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, ורד יצחקי, תולה את ההתפתחויות בשוק המט"ח במדיניות המוניטרית שנקטו בנקים מרכזיים בעולם: "הפחתת הריבית באירופה לשיעור שפל של 0.75% היא בגדר מאוחר מדי ומעט מדי. האיחוד האירופי נמצא על סף התהום ולראשי האיחוד לא ברור איך חלק מהמדינות החברות באיחוד האירופי יחזירו את החובות שלהן. מהלך של הפחתת הריבית אין בו בכדי להרגיע את השוק או לסמן לשוק שיש כאן גוף אחראי שיכול לנווט ולהחזיר את אירופה למסלול של יציבות", כתבה יצחקי.

בארה"ב, לעומת זאת, ישנה הנהגה עם מדיניות ברורה ומגובשת. לדברי יצחקי, "המדיניות המוניטארית המרחיבה בה נוקט הפד בשנים האחרונות מוכיחה את עצמה. אך יחד עם זאת חשוב לזכור כי לארה"ב נותר חוב חיצוני כבד כאשר לפד אין פתרון איך לצמצם אותו בטווח הקרוב". השאלה שנותרה פתוחה היא האם הבנק הפדרל יכריז בתחילת אוגוסט על תוכנית הרחבה כמותית נוספת שתשחוק את החוב הענק. במקרה כזה, צפוי הדולר לצנוח מרמות השיא הנוכחיות שלו.

יצחקי מזכירה בהקשר זה כי "גם בישראל מנהיג בנק ישראל מדיניות מוניטארית מרחיבה כאשר הפחית את ריבית השקל בחודש יוני בשיעור של 0.25%". בשלב הנוכחי, היא סבורה, הפחתת הריבית לצד חולשתו של היורו צפויים לתמוך בהמשך פיחות השקל מול הדולר לעבר רמת 3.96-3.97 שקלים. עם זאת, בשלב הנוכחי לא צפויה פריצת של רמת ה-4 שקלים שכן היצעי מט"ח רבים מצד המגזר העסקי צפויים לבלום את המשך הפיחות ולתמוך בהחלשות מחודשת של הדולר.

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully