וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד יום דליל באחד העם: המסחר נחתם בירידות

רם עוזרי

9.7.2012 / 17:07

מחזור המסחר בבורסה התל אביבית עמד בסיום יום המסחר על 515 מיליון שקל והמדדים ננעלו במגמת ירידה. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 השליו 0.1% מערכם כל אחד

המדדים המובילים באחד העם ננעלו בירידות שערים קלות. ההתפתחויות באירופה, החדשות משוק העבודה האמריקאי והתחדשות המחאה החברתית ממשיכים לרכז את תשומת לב המשקיעים שעוד נותרו בשוק. מה שברור הוא שחלק גדול מהם כבר יצאו לחופשת הקיץ שלהם: מחזור המסחר היום עמד על 515 מיליון שקל, לאחר שאתמול הסתכם המחזור היומי בפחות מ-500 מיליון שקל.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 השליו 0.1% מערכם כל אחד, מדד מניות הבנקים איבד שיעור משמעותי יותר של 1.45% מערכו בהובלת בנק מזרחי והפועלים שהחסירו 1.7% כל אחד. מדד מניות הנדל"ן השיל 0.3% ומדד הנפט והגז נחלש ב-1.85. מדדי התל בונד רשמו מגמה מעורבת.

בגזרת המניות בלטו לרעה מניות הנפט והגז - הכשרה אנרגיה צנחה ב-3.95%, רציו החסירה 3.1% ואבנר איבדה 2.75% במהלך המסחר. לטובה בלטות דלתא העוסקת בייצור ושיווק הלבשה תחתונה שהוסיפה 3.7% לערכה, דסק"ש והפניקס התחזקו ב-3% כל אחת, ומניות התקשורת החבוטות סלקום ופרטנר הוסיפו 2.75% ו-1.65% בהתאמה.

בשוק האג"ח, למרות החלטת הממשלה להעלות את יעד הגירעון לשנת 2013 לרמה של 3%, של הלהיט החם של השבוע האחרון הוא ללא ספק האג"ח הממשלתיות השקליות לטווח ארוך. כך למשל, השחר ל-10 שנים עלה בימים האחרונים ב-1.2% והיום היא מוסיפה עוד 0.15% לערכה. בסביבת ריבית בנק ישראל של של 2.25% לשנה, מדובר על תשואה של חצי שנה בשבוע.

"אני באופן אישי בטוח שזה מוגזם, אבל זה ימשיך להתנפח בשבועות הקרובים כי זה טבע הזרמים. אנשים מתמקדים בהורדת הריבית ובאינפלציה הנמוכה ומתקשים להסתפק בתשואה של הקצרות. מצד שני, יש עדיין תחושה של סיכון ולכן מפחדים להשקיע באג"ח הקונצרני ולכן הממשלתי הוא המפלט", הסביר היום יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.

בשוק המניות, מחזורי המסחר כאמור נמוכים מאוד גם היום. "התכווצות מחזורי המסחר בשוק המניות המקומי מחריפה. בשבוע האחרון הסתכם המחזור היומי הממוצע בכ-570 מיליון שקל בלבד. זהו המחזור הנמוך ביותר שנרשם מאז שנת 2005, והוא מעיד על המשך חוסר העניין וחוסר הוודאות של המשקיעים במניות המקומיות בנקודת הזמן הנוכחית", כתבו אתמול כלכלני בנק הפועלים. עם זאת, הם מוסיפים, שוק המניות ממשיך להראות סימני תחתית.

"לצד המחזורים הנמוכים והמסחר התנודתי, נמשך גל פרסום הצעות הרכש לחברות שונות, כשבעלי השליטה בהן מנצלים ככל הנראה את רמות המחירים הנמוכות (להערכתם) לצורך הגדלת אחזקתם בהן או מחיקתן כליל מהמסחר בבורסה. נכון למועד כתיבת דו"ח זה, פתוחות 4 הצעות רכש שונות, ומתחילת השנה ועד כה פורסמו 27 הצעות רכש, אשר חלקן אף נענו במלואן", כתבו כלכלני הבנק.

למרות ריבוי הסימנים לפיהם שוק המניות המקומי מצוי בתחתית מסויימת, הוסיפו בבנק הפועלים, הרי שרמת הסיכון להשקעה בו עודנה גבוהה מאוד, כשמחד נמצאים האיומים מהזירה הגלובלית, בעיקר מכיוון הכלכלה האירופית, ומנגד ישנו האיום הכלכלי המקומי, עם ריבוי הסימנים להמשך התקררות המשק, אשר אם תימשך עלולה להמשיך ולפגוע גם בתוצאות החברות הציבוריות השונות.

"שוק המניות המקומי ימשיך לדשדש במחזורי מסחר נמוכים מאוד גם בטווח הנראה לעין, כשהחודשים יולי-אוגוסט מאופיינים היסטורית במחזורים נמוכים ממילא", העריכו. "אנו סבורים כי עיקר ההשפעה תמשיך להגיע מהנעשה בשווקים הגלובליים, כשהתפתחויות לכאן או לכאן באירופה ימשיכו להיות הקטליזטור העיקרי להתנהגות השווקים".

מניות במרכז

מניית בנק דיסקונט עולה ב-1.2% במחזור הגבוה בבורסה בניגוד למגמה של מניות הבנקים. זאת בעקבות המלצה של אקסלנס ברוקראז'. "מתחילת השנה המנייה לא מפסקה לצלול, ובימים האחרונים מחירה בשוק מתחילה להזכיר לנו את הימים האפורים של אחרי קריסת להמן", מסבירים באקסלנס ברוקראז'. "אחרי ירידה של כ-26% אנחנו חושבים ש'תשואת חסר' שהמלצנו מיצתה את עצמה. מחיר המשקף תשואה להון מייצגת של כ 6%, או מחיקה של כל חובות הבעייתיים של הבנק (משאירה עודף של כ 2 מיליארד ¤) תרחיש שלא נראה לנו ריאלי".

מניית מלאנוקס בולטת במחזור גבוה יחסית ומוסיפה 2.6% לערכה לאחר שאתמול איבדה 4%. גם כאן מגיבה המניה לפרסום של המלצה, הפעם מכלל פיננסים ברוקראז'. "עם מבול של הודעות במהלך הרבעון ומספר התפתחויות חשובות מול EMC, אנו חוזרים להמלצת קנייה במלאנוקס", כתבו בכלל וקבעו למניה מחיר יעד של 90 דולר.

מניות החברה לישראל וכיל נסחרות על רקע ההחלטה לדחות את המועד האחרון להגשת הצעות לרכישת נמל אילת. ההחלטה התקבלה לאחר שהושמעה ביקורת רבה על כך שהאחים עופר נותרו המתמודדים היחידים על המכרז למכירת נמל אילת. משרד האוצר מסר כי "לאור העובדה כי רק מתמודד אחד הגיש את המסמכים הנדרשים לצורך הגשת הצעות מחיר, ולנוכח החשיבות שמייחסת רשות החברות לשיקול בדבר תחרותיות ברכישת נכסי מדינה, החליטה ועדת המכרזים לדחות את המועד האחרון להגשת הצעות המחיר עד ל-15 באוגוסט 2012. במהלך התקופה האמורה תבחן רשות החברות את הכלים להגשמת עקרון התחרותיות כאמור".

בנוסף, כיל הודיעה היום כי אמש חתמה עם הממשלה על ההסכם לטיפול בעליית מיפלס ים המלח. העלייה מאיימת להציף את בתי המלון שלחוף אחת הבריכות של כיל, והחברה נדרשה על ידי הממשלה לשאת ברוב עלויות ההגנה על בתי המלון בטווח הקרוב והרחוק, למרות שאינה מחוייבת לכך מתוקף הסכמיה עם הממשלה. על פי המתווה, תממן כ-90% מקציר המלח המוערך בכ-5 מיליארד שקל ותשלם תמלוגים של 10% מעל מכירות של 1-2 מיליון טון אשלג.

פרשת הקרקע הקזחסטאנית של חברת מנופים פיננסים ממשיכה לעורר הדים בקרב משקיעי החברה. ארבע שנים וחצי לאחר שרכשה מנופים את הקרקע מידי בן דודו של אברהם נניקשווילי תמורת סכום של 41 מיליון דולר, השבוע חושפת החברה את הסכום המקורי אותו שילם בן דודו של נניקשווילי למדינת קזחסטאן עבור אותה קרקע, 2.6 מיליון דולר בלבד. מדובר בתשואה פנומנלית של 1500% (פי 16) על נכס שנרכש חודש ימים קודם לכן.

בסוף השבוע הגיש אחד מבעלי האג"ח הפרטיים של פטרו גרופ לבית המשפט בקשה לפירוקה של פטרו גרופ, כמסלול עוקף לפעילותה של נציגות האג"ח המכהנת. במקביל, כינסה הנציגות אתמול אסיפה שבה הציעה למחזיקים הסדר חדש, שלישי במספר - לאחר שהשניים האחרים אושרו על ידי בית המשפט אך משום מה שבו לשולחן הדיונים.

פטרו גרופ חייבת לבעלי האג"ח שלה מ סדרה א' כ-70 מיליון שקל ו-20 מיליון שקל נוספים לחברה האם מטיס ‏(ולמעשה לבעלי האג"ח שלה‏). האיגרות של פטרו נסחרות כיום בתשואת זבל של יותר מ-350%, המשקפות את חוסר האמון של המשקיעים ביכולתה של החברה לפרוע את חובה כלפיהם. הנכס היחיד של פטרו הוא חברת GPM, המפעילה תחנות דלק בארה"ב.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully