וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: דחיית פירעון, 30 מיליארד יורו בסיוע

רויטרס

10.7.2012 / 8:25

התשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד חצו את ה-7% ושרי האוצר של אירופה החליטו להעביר לספרד סיוע ראשוני של 30 מיליארד יורו לחילוץ הבנקים ולדחות בשנה את יעד הגירעון

שרי האוצר של גוש היורו הסכימו על דחיית יעדי הגירעון של ספרד בשנה, ועל העברת סכום ראשוני בסך 30 מיליארד יורו עד סוף החודש לחילוץ הבנקים הספרדיים. עם זאת, תנאים נוספים לחילוץ הספרדי טרם נקבעו, וצפויים להידחות לספטמבר. ההחלטה התקבלה לאחר שאתמול חצו התשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד פעם נוספת רמה מסוכנת של 7%.

הסכום הכולל שיוקצה לחילוץ הבנקים הספרדיים יהיה 100 מיליארד יורו, שלא יולוו לממשלת ספרד, על מנת למנוע את הגדלת נטל החוב שלה, אלא ישירות לבנקים, לדברי יו"ר קבוצת שרי האוצר של גוש היורו, ז'אן-קלוד יונקר. הוא אמר כי ברגע שיוקם רגולטור בנקאי כלל-אירופי, יוזרמו הכפים ישירות לבנקים הספרדיים הזקוקים לכך. ספרד תקים חברה נפרדת שתנהל את נכסי הבנקים שיקבלו סיוע אירופי.

הסכום הראשוני של 30 מיליארד יורו "יועבר למקרה של צרכים דחופים במגזר הבנקאות הספרדי", אמר יונקר לעיתונאים היום בבריסל, לאחר שניהל את מפגש שרי האוצר שנמשך 9 שעות. התכנית "תתמודד עם החולשה הנותרת במגזר הבנקאות הספרדי".

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully