וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דלק קידוחים: "הרגולציה הורסת את משק הגז"

איתי טרילניק

10.7.2012 / 13:10

במפגש ציבורי בנושא מדיניות משק הגז הטבעי, שערך משרד האנרגיה האשים מנכ"ל דלק קידוחים את ריבוי הרגולטורים בענף בעיכוב פיתוחו. "לאף אחד לא איכפת"

"ריבוי הרגולטורים, ההוראות הסותרות והיומיות שמגיעות לתעשייה פשוט הורסים את המשק. העובדה שחוזה חברת החשמל עדיין לא אושר אחרי חמישה חודשים בממשלה אומר שכנראה לאף אחד לא איכפת מהמשק הזה" - כך אמר יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים , במפגש ציבורי בנושא מדיניות משק הגז הטבעי, שערך משרד האנרגיה, בהמשך לפרסום מסקנות הביניים של הוועדה הבינמשרדית לבחינת מדיניות זו.

"חלק מהשחקנים העולם, והם מעטים, לא יגיעו לפה מסיבה גיאופוליטית. אחרים מסתכלים פה בשבע עיניים על העיכובים והקשיים שמטילים הרגולטורים. יכול להיות שצריך לשלוף מהבוידעם של משרד האוצר את הרעיון של רשות אנרגיה אחודה, בלי ריבוי רגולטורים והנחיות סותרות. גוף אחד שנותן כללים ברורים וודאות לתעשייה", הוסיף אבו.

בפתח המפגש, אמר שר האנרגיה, עוזי לנדאו, כי "הצלחנו להתגבר על ההחלטה האומללה וחסרת האחריות של המועצה הארצית, שדחתה את כניסת הגז בצפון הארץ. כעת נכנסה הממשלה לנושא ואנחנו מקדמים שתי כניסות גז בצפון. בעקבות הפסקת הגז ממצרים, הצלחנו להביא להקמת המצוף לקליטת גז נוזלי מיובא. בנוסף, מחכים לחתימת הסכם הגז שנגרר ונגרר בין תמר לבין חברת החשמל, ואני מקווה שהוא ייחתם בימים הקרובים".

מנכ"ל משרד האנרגיה והמים, שאול צמח, התייחס להמלצות הוועדה שבראשותו ואמר: "המטרה בוועדה הזו היא לגבש אוריינטציה של מדיניות, כדי לתת ודאות לכל השחקנים בשוק, דווקא כי המציאות מתעצבת תוך כדי תנועה. דווקא בגלל השינויים התכופים יש צורך לגבש מדיניות שתתן את מירב הוודאות לחשקנים הפועלים במשק.

"אנחנו שמענו את כל מי שפנה לוועדה וביקש להשמיע את דבריו. הקדשנו לזה מספר ימים. היה חשוב לראות תמונה כוללת מכל הקצוות. חשבנו שיש קוטביות מאוד גדולה. משהו בשיח הזה שנמצא בשיח הישראלי כבר שנתיים לא מתחבר טוב. לכן החלטתי לנסות לעשות מהלך שאני לא רגיל לעשות בתהליך כזה של וועדות ציבוריות: להפגיש תחת חסות ממלכתית את השחקנים הרלוונטיים, שהיתה להם אמירה לומר במסגרת הוועידה, ולתת להם הזדמנות לומר את זה בפני השחקנים האחרים".

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל, ציין כי "יש לנו כמה כובעים בתור ממשלה, ואנחנו הרבה פעמים אנחנו שוכחים את אחד מהכובעים. אנחנו גם בעלי הגז וגם הרגולטורים. זה בלנס קשה, ומיוצגים פהכל הרגולטורים הרלוונטיים, ולכל אחד יש מנדט ומטרה לייצר".

בפאנל שנערך אמר גיל דנקנר, מנכ"ל דור כימיקלים, כי יש לשמור גז לתעשייה, וכי "יצוא הגז יכול להיות ישירות ב-LNG (גז נוזלי) או על ידי תוצרים שיייוצרו ממנו. מדינות עולם שלישי כבר הבינו את זה". עם זאת הוסיף דנקנר כי אינו דורש סבסוד של הגז. "צריך משק תחרותי עם זמינות גז, ואז תתפתח תעשייה שתאפשר לייצא גז באופן עדיף באמצעות מוצרים שייוצרו בעזרתו. כך יהיה ניתן לשלם עבור הגז מחיר גבוה יותר. התעשייה יכולה לייצר פה עשרות אלפי מקומות עבודה"

המדענית הראשית במשרד הגנת הסביבה, סיניה נתניהו, הוסיפה כי יש להסתכל מעבר לגז, אך "המועד בו תגיע הטכנולוגיה שתחליף את הגז בלתי ידוע" ולפיכך יש לנקוט בגישה שמרנית בקביעת העתודות שישמרו לשימוש מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully