וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החילוץ לספרד משך את אחד העם לעליות

אורן פרוינד

10.7.2012 / 16:55

המסחר בבורסה התל אביבית נפתח במגמה שלילית אך במהלך היום התהפכה המגמה והמדדים המובילים רשמו עליות. ת"א 25 עלה ב-0.3% ואילו ת"א 100 עלה ב-0.1%

חבילת החילוץ הספרדית שקיבלה אמש אור ירוק משרי האוצר של גוש היורו נתנה את אותותיה במסחר היום (ג') בת"א. המדדים שנפתחו הבוקר במגמה שלילית על רקע הירידות אמש בוול סטריט, עברו במהלך היום להיסחר בעליות שערים, בתגובה לעליות בבורסות אירופה. עוד השפיעו על המסחר היום: "חוק התספורות" שאושר אמש בקריאה שנייה ושלישית בכנסת ופתיחה חיובית לעונת הדו"חות האמריקאית אמש.

מדד ת"א 25 נחתם בעלייה של 0.3% מדד ת"א 100 סיים את היום בעליה של 0.1% , מדד ת"א בנקים התחזק בשיעור של 0.6%, מדד נדל"ן 15 הוסיף 0.7% לערכו ו ת"א נפט וגז בלט בעלייה של 1.6%.

בגזרת המניות בלטו: איזיצ'יפ שהתממשה בשיעור של 4.5% על רקע פערי ארביטראז' מוול סטריט."יש הורדות של אנליסטים לחברות טכנולוגיה בכל העולם וזה משפיע על כל שרשרת המזון וגם על איזיצ'יפ" הסביר רמי רוזן, מנהל מחלקת המחקר של הראל פיננסים.

מניית סלקום בלטה בירידה של 3.5%. "סלקום עלתה מאוד חזק בימים האחרונים בעקבות שמועות שעזריאלי אולי יקנה את החברה. השמועות האלו התפוגגו וסלקום חוזרת לרמת השווי הטבעית שלה", הסביר רוזן.

השוק הסולידי

השוק הסולידי (אג"ח) נחתם במגמה ירוקה כאשר מדדי התל בונד (20,40,60) נחתמו בעליות של 0.2%. איגרות החוב של קבוצת אי.די.בי נחתמו בעליות שערים על רקע השמועות על הפרדת פעילות הנדל"ן של רשת שופרסל מהפעילות הקמעונאית.

איגרת חוב מסדרה 7 של אי.די.בי פיתוח נסגרה בעליות של 5% לתשואה של 35%. איגרות החוב של דסק"ש (החברה האם של שופרסל ) נסחרו בעליות של עד 4%. איגרת חוב מסוג 4 של דסק"ש נסגרה בעלייה של 4% לתשואה של 15%.

התשואות באג"ח הממשלתיות יורדות לאחר שהגיעו השבוע לשיא. התשואה לשחר (אגרת לא צמודה בריבית קבועה) לתקופה של 10 שנים עומדת היום על 4.22%. "השוק חשב שהריבית תרד עד סוף השנה בעוד 0.25% וזה כנראה לא יקרה. על רקע זה ראינו ירידות בשוק האג"ח הממשלתי", הסביר בורשטיין.

החילוץ הספרדי יוצא לדרך

שרי האוצר של גוש היורו הסכימו אמש על דחיית יעדי הגירעון של ספרד בשנה, ועל העברת סכום ראשוני בסך 30 מיליארד יורו עד סוף החודש לחילוץ הבנקים הספרדיים. עם זאת, תנאים נוספים לחילוץ הספרדי טרם נקבעו, וצפויים להידחות לספטמבר. ההחלטה התקבלה לאחר שאתמול חצו התשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד פעם נוספת רמה מסוכנת של 7%.

"הסיוע הספרדי משפיע על השוק האירופאי וגם עלינו" אומר אלעד בורשטיין, מנהל חדר המסחר של אקסלנס. "השוק הישראלי צמא לצפירת הרגעה מאירופה וכל ירידה באי וודאות מחזירה את השווקים למצבם הטבעי - עליות" מסביר בורשטיין.

הסכום הכולל שיוקצה לחילוץ הבנקים הספרדיים יהיה 100 מיליארד יורו, שלא יולוו לממשלת ספרד על מנת למנוע את הגדלת נטל החוב שלה, אלא ישירות לבנקים, לדברי יו"ר קבוצת שרי האוצר של גוש היורו, ז'אן-קלוד יונקר. הוא אמר כי ברגע שיוקם רגולטור בנקאי כלל-אירופי, יוזרמו הכפים ישירות לבנקים הספרדיים הזקוקים לכך. ספרד תקים חברה נפרדת שתנהל את נכסי הבנקים שיקבלו סיוע אירופי.

חוק התספורות אושר בכנסת

מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את "חוק התספורות" שהגישו יו"ר מרצ וח"כ יצחק וקנין (ש"ס) שאוחד עם הצעת חוק שהגיש משרד המשפטים. בעד החוק הצביעו 32 ח"כים ולא היו מתנגדים או נמנעים.

החוק קובע כי ימונה מפקח מטעם בית המשפט על כל הסדר חוב בשוק הכולל תספורת, ומבטיח הגנה חיצונית על אינטרס הציבור. החוק החדש יחייב מינוי מומחה בכל הסדר חוב או פשרה המשנה באופן מהותי את תנאי הפירעון של אג"ח או דחיית מועד הפירעון. המומחה ימונה על ידי ומטעם בית המשפט ויהיה בעל השכלה חשבונאית ופיננסית, ובתנאי שאין חשש לניגוד ענייניים במילוי תפקידו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מניות במרכז

נסווקס , חברת פיתוח בתחום האימונותרפיה, השלימה פיתוח של נוגדן מונוקלונאלי Anti-CD3 הומאני, עבורו הגישה בקשת פטנט. בשל כך, התקשרה החברה בהסכם עם חברה מקבוצת DSM Pharmaceutical Products, ספקית גלובלית של חומרים ביולוגיים לתעשייה הביו-פרמצבטית, על פיו DSM תייצר עבור נסווקס את הנוגדן שישמש את החברה בניסוייה הקליניים תחת שמירת הזכויות על הנוגדנים לחברה.

חברת בואינג ואלביט מערכות , שבשליטת מיקי פדרמן, חתמו היום (ג') במהלך התערוכה האווירית בפארנבורו, אנגליה, על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בשווק ובמכירות של מטוסים ללא טייס (מל"טים), מדגמי הרמס 450 והרמס 900 מתוצרת אלביט מערכות בארה"ב ובמדינות נוספות.

החברה הבת של דרבן השקעות , שמיר בר (83%) קיבלה הלוואה של 200 מיליון שקל מכלל. דרבן, בשליטת אליעזר פישמן, מוזגה באחרונה עם חברת כלכלית ירושלים כאשר לחברה נותרו 5 סדרות איגרות חוב עם הון רשום של כ-1.2 מיליארד שקל, שעדיין נסחרות בבורסה בתשואות של 3.4%-10.3% ומעניקות למשקיעים ריבית שנעה בין 4%-ל6%. כתוצאה מההלוואה תוכל החברה הבת לפרוע חוב לתאגיד בנקאי מובטח וימוד בפניה תזרים מזומנים של 117 מיליון שקל.

לראשונה, יצא אתמול בפומבי בית ההשקעות מיטב, הנמצא תחת ניהולו של אילן רביב, נגד יוסי מימן, בעל השליטה באמפל, וחברי הדירקטוריון של אמפל . בתחילת השבוע התפטר יניב צלאל, מנהל ההשקעות הראשי של מיטב גמל, מהנציגות של סדרת אג"ח ב' של אמפל עקב חילוקי דעות עם יתר חברי הנציגות.

בני שטיינמץ מנצל את המחירים הנמוכים שבהם נסחרות אגרות החוב של חברת סקורפיו נדל"ן שבשליטתו בכדי להקטין את היקף החוב של החברה לבעלי האג"ח העומד על כ-364 מיליון שקל ערך מתואם. סקורפיו, המנוהלת ע"י שמעון מנחם, דיווחה לפני כמה ימים לבורסה כי חברות פרטיות של שטיינמץ רכשו 98.7 מיליון שקל ערך נקוב אג"ח א' של סקורפיו במחיר של 66.5 אגורות לאגרת ובתמורה כוללת של כ-67 מיליון שקל. בעקבות העסקה, הגדיל שטיינמץ את היקף האחזקה באג"ח א' של סקורפיו לכ-33%.

מניית חברת הביומד בריינסטורם איבדה אתמול 7% במסחר בארה"ב (בורסת OTC - "מעבר לדלפק") בעקבות גיוס מתוכנן של עד 7 מיליון דולר במניות שהיא מנסה לבצע בשבועות הקרובים. בשבועיים האחרונים טיפסה המניה ב-48% בעקבות ציפייה לנתונים הסופיים מהניסוי שהיא מבצעת בבני אדם. בריינסטורם מנסה להשתמש בתאי גזע בוגרים כדי לטפל במחלת ניוון שרירים (ALS)

עובדת היותה של ה חברה לישראל חברת אחזקות על רקע מסקנות ועדת הריכוזיות והמשבר בחברת צים לא מרתיעים את גיל בשן, האנליסט הבכיר בבית השקעות IBI. בשן המליץ אתמול לקנות מניות החברה ורואה פוטנציאל עליית ערך של כ-90%. "מניית החברה לישראל זולה, בכל דרך שמסתכלים עליה. קיים פער משמעותי בין מחיר השוק לשווי ההוגן בו צריכה להיסחר מניית החברה", סבורים ב-IBI.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully