וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מצטרפת לארגון הסחר העולמי

10.7.2012 / 18:40

רוסיה היא האחרונה מבין עשרים הכלכלות המרכזיות בעולם שעדיין לא חברה בארגון. המשא ומתן על תנאי ההצטרפות החל לפני 18 שנה

הבית התחתון של הפרלמנט של רוסיה, הדומה, אישרר היום את הצטרפותה של רוסיה לארגון הסחר העולמי (WTO), כ-18 שנים לאחר שהחל המשא ומתן על התנאים להצטרפות המדינה לארגון.

כעת יעבור החוק לאישורו הסופי בחתימתו של הנשיא ולדימיר פוטין, וייכנס לתוקף בתוך 30 ימים מרגע החתימה. אישרור ההצטרפות אושר בדומה ברוב של 238 תומכים מול 208 מתנגדים, ונמנע אחד.

ולדימיר פוטין בפני תומכיו לאחר הניצחון בבחירות לנשיאות רוסיה, מוסקבה, 4 במרץ 2012. רויטרס
הנשיא יחתום. פוטין ומדבדב/רויטרס

רוסיה, הכלכלה הגדולה ביותר בעולם שעדיין לא היתה חברה בארגון המונה 153 מדינות חברות, החלב במשא ומתן להצטרפותה לארגון הסחר העולמי בקיץ 1993, בתקופת נשיאותו של בוריס ילצין. בחודש דצמבר האחרון אישר ארגון הסחר העולמי באופן רשמי את צירוף רוסיה לשורותיו בטקס שנערך בשווייץ. מרגע הודעת הארגון, עמדו לרשות רוסיה שישה חודשים לאשרר את חברותה בארגון, ומרגע אשרור חברותה, תוכר רוסיה כחברה מלאה בארגון בתוך חודש.

רוסיה היא המדינה האחרונה מתוך 20 הכלכלות המרכזיות בעולם (G20) שעדיין לא חברה בארגון, לאחר שסין הצטרפה אליו בשנת 2001. לפי ההערכות, הצטרפות רוסיה לארגון הסחר העולמי צפויה להגדיל את התמ"ג של המדינה בעשרות מיליארדי דולרים.

"השינויים בתנאי הסחר לא יהיו מיידים מכיוון שרוסיה זכתה לתקופת מעבר כדי לבצע את ההתאמות הנדרשות לכללים החדשים", כתבה היום כלכלנית BNP פאריבה, ג'וליה צפלייבה, בדו"ח למשקיעים. "אנו מברכים על התהליך וצופים שיפור משמעותי הודות להצטרפות בטווח הבינוני, במיוחד בתחום של המשך הליברליזציה הכלכלית".

"הצטרפות רוסיה לארגון תיצור את התנאים המתאימים לשיפור נוסף באקלים העסקי במדינה, לזינוק בהשקעות הזרות ולהגדלת היצוא, ובה ובעת לשמור על אפשרות לתמוך במגזרים מרכזיים של הכלכלה שלנו", נאמר בהודעה שפירסם משרד החוץ של רוסיה בדצמבר בעקבות אישור צירופה של רוסיה לארגון הסחר העולמי. "אנו משיגים בכך רמה חדשה לגמרי של שילוב במערכת הכלכלית העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully