וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזר הטכנולוגיה הוביל את וול סטריט לירידות

נמרוד הלפרן, אורן פרוינד

10.7.2012 / 23:13

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.7%. הורדת תחזיות של חברות טכנולוגיה הגבירו את החששות מפני עונת דו"חות רבעוניים מאכזבת

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית זה יום המסחר הרביעי ברציפות - רצף הירידות הממושך ביותר מאז מאי - לאחר שהורדת תחזיות של חברות טכנולוגיה דוגמת AMD ואפלייד מטריאלס, והפסד של ענקית האלומיניום אלקואה, הגבירו את החששות מפני עונת דו"חות רבעוניים מאכזבת בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.7%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.8% - ירידה יומית רביעית ברציפות ורצף הירידות הממושך ביותר מאז חודש מאי; מדד נאסד"ק איבד 1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.01% לרמה של 1.5% - רמתה הנמוכה ביותר מאז אחד ביוני.

פתיחת עונת הדו"חות בוול סטריט

עונת הדו"חות הכספיים הרבעוניים בוול סטריט נפתחה אתמול ברגל ימין. אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, דיווחה היום על רווח גבוה מתחזיות האנליסטים, זה הרבעון השני ברציפות, ושבה והעריכה כי נמשכת ההתאוששות בביקוש לאלומיניום.

ענקית האלומיניום רשמה ברבעון השני של השנה הפסד של שני מיליון דולר, או רווח של אפס סנט למניה. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח מפעילות מתמשכת של 61 מיליון דולר, או רווח של שישה סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של חמישה סנט למניה. זה הרבעון השני ברציפות שבו אלקואה עולה על תחזיות הרווח של האנליסטים, אחר שפספסה את התחזיות בשני הרבעונים שקדמו לו.

אנליסטים צופים כי החברות הנכללות במדד S&P 500 ידווחו ברבעון השני על ירידה של 1.8% ברווחיהן הרבעוניים המצרפיים לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת - ירידה ראשונה מאז שנת 2009 - לפי סקר של ספקית המידע הפיננסי בלומברג. הכנסות החברות הנכללות במדד צפויות לצמוח ברבעון ב-2.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

מנגד, סקר אנליסטים של ספקית המידע הפיננסי תומסון-רויטרס צופה גידול של 5.8% ברווחי החברות הנכללות במדד S&P 500 ברבעון השני לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.

החילוץ הספרדי יוצא לדרך

שרי האוצר של גוש היורו הסכימו אמש על דחיית יעדי הגירעון של ספרד בשנה, ועל העברת סכום ראשוני בסך 30 מיליארד יורו עד סוף החודש לחילוץ הבנקים הספרדיים. עם זאת, תנאים נוספים לחילוץ הספרדי טרם נקבעו, וצפויים להידחות לספטמבר. ההחלטה התקבלה לאחר שאתמול חצו התשואות על האג"ח הממשלתיות של ספרד פעם נוספת רמה מסוכנת של 7%.

"הסיוע הספרדי משפיע על השוק האירופאי וגם עלינו" אומר אלעד בורשטיין, מנהל חדר המסחר של אקסלנס. "השוק הישראלי צמא לצפירת הרגעה מאירופה וכל ירידה באי וודאות מחזירה את השווקים למצבם הטבעי - עליות" מסביר בורשטיין.

הסכום הכולל שיוקצה לחילוץ הבנקים הספרדיים יהיה 100 מיליארד יורו, שלא יולוו לממשלת ספרד על מנת למנוע את הגדלת נטל החוב שלה, אלא ישירות לבנקים, לדברי יו"ר קבוצת שרי האוצר של גוש היורו, ז'אן-קלוד יונקר. הוא אמר כי ברגע שיוקם רגולטור בנקאי כלל-אירופי, יוזרמו הכפים ישירות לבנקים הספרדיים הזקוקים לכך. ספרד תקים חברה נפרדת שתנהל את נכסי הבנקים שיקבלו סיוע אירופי.

מניות במוקד: מגזר השבבים

אינטל האמריקאית, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, הודיעה כי תרכוש עד 15% ממניות יצרנית ציוד ייצור השבבים ההולנדית ASML תמורת סכום של עד 4.1 מיליארד דולר. השקעה של אינטל ב-ASML נועדה לזרז בשנתיים את הליך אימוץ תהליכי ייצור שבבים מתקדמים יותר על ידי אינטל.

יצרנית ציוד ייצור השבבים אפלייד מטריאלס הורידה את תחזית הרווח והמכירות לשנת הכספים המסתיימת בסוף חודש אוקטובר, עקב ביקוש חלש מהצפוי בטווח הקצר לציוד מתוצרתה.

עוד במגזר השבבים: AMD, יצרנית השבבים למחשבים אישיים (PC) השנייה בגודלה בעולם, הורידה את תחזית ההכנסות לרבעון השני של השנה עקב מכירות מאכזבות בסין ובאירופה. החברה צופה כעת נפילה של 11% בהכנסות ברבעון השני לעומת הרבעון הקודם, לעומת תחזית קודמת לגידול של 6% במכירות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully