וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: שר האוצר יקבע שיעור דמי ניהול מזערי

אורן פרוינד , צבי זרחיה

11.7.2012 / 11:34

כדי למנוע גלגול עלויות של הנחות שיינתנו על ידי חברות הביטוח לארגונים על החוסכים הבודדים, מוצע לאפשר לשר האוצר לקבוע שיעור מינימלי של דמי ניהול ולא רק שיעור מקסימלי

פצצה נוספת בענף הביטוח. ועדת הכספים אישרה הבוקר לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שנועדה להסמיך את שר האוצר לקבוע באישור ועדת הכספים, שיעור מזערי של דמי ניהול. החוק המוצע נועד למנוע מצב שבו דמי ניהול נמוכים שייקבעו במו"מ בין ארגוני עובדים לקופות יגולגלו בסופו של דבר על החוסכים הבודדים.

זאת במקביל לחוק הקיים המאפשר לו לקבוע תקרת דמי ניהול שקופות הגמל וקרנות הפנסיה יכולות לגבות. יוזם הצעת החוק, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), הדגיש את חשיבות ההצעה "לטובת החוסך הבודד". כהן ציין כי "הצעת החוק נועדה למנוע היווצרות פערים גדולים בין דמי הניהול שמשלמים עמיתים מאורגנים, שלהם כוח מיקוח גדול מול הקופות בהשוואה לעמיתים שאינם מאוגדים ונאלצים לשלם דמי ניהול גבוהים.

"אי קביעת רף תחתון בגובה דמי הניהול עשוי להוביל לכך שהקופות יגלגלו את דמי הניהול הנמוכים של העמיתים המאוגדים על אלו שאינם מאוגדים, קרי החוסכים הקטנים". אמר כהן.

כהן הוסיף והסביר, ש"לעמיתים המאוגדים קיימת יתרה צבורה גבוהה במיוחד והיא המעניקה להם משנה כוח במיקוח מול הקופות, דבר שאינו קיים אצל העמיתים הבודדים, הנמצאים בעמדה חלשה יחסית מול הקופות".

במהלך הכנת החוק מאז אושר בקריאה ראשונה, נוספה הקביעה, כי שר האוצר, באישור ועדת הכספים, יהיה רשאי לקבוע שהסכומים או השיעורים של דמי הניהול ושל ההוצאות הכרוכות בניהול תיקים יהיו אפס". סגן בכיר לממונה על שוק ההון באוצר, רג'ואן גרייב, הסביר את הסיבה לניסוח: "יש צורך לקבוע במסגרת לקביעת דמי הניהול המזעריים מבחינת הטווח ועל-כן הוחלט שחוק יגדיר, כי ניתן יהיה לקבוע דמי ניהול גם בשיעור אפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully